Thursday, April 28, 2011

HARON DIN NAFI HARAM UTUSAN : SAH MEDIA PEMBANGKANG JAHAT, PEMBOHONG & ALAT POLITIK "KOTOR" ANWAR

Salam Perjuangan

Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din telah menafikan beliau mengharamkan baca UTUSAN... amacam Keadilan Daily??? SAH KEADILAN DAILY media jalang, haram jadah, pemfitnah & pembohong besar yg sebenar-benarnya HARAM untuk dibaca.... baca artikel : Haram Baca UTUSAN, Tegas Haron Din (klik)


Idealis Malaysia dah kata dah Dato' Haron Din tak mungkin sewenang-wenangnya berikan pendapat yg meragukan. Tuan Guru Haron Din begitu konsisten dan berpegang kepada ISLAM sebenar dalam membuat kenyataan berkaitan kemaslahatan UMMAH berbanding politik picisan!...

Ini merupakan tindakan konspirator jijik, hina & kotor oleh para pelacur PKR dan golongan ENDORGAN dalam PAS... HARAM kan baca media "BENAR" seperti utusan & lain-lain adalah kerana bimbang pembohongan dan wajah jijik mereka terbongkar & "cerita & fakta" sebenar diketahui penyokong mereka... mareka takut hilang sokongan...

Baca Artikel Idealis Malaysia : FATWA HARON DIN - HARAM BACA MEDIA KUAT FITNAH, KUAT BOHONG & BAWA PERPECAHAN


BERITA TEPAT, BENAR & TULEN

Haron Din nafi keluar kenyataan baca Utusan haram
27/04/2011 1:56pm

KUALA LUMPUR 27 April – Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din menafikan ada mengeluarkan kenyataan bahawa membaca Utusan Malaysia sebagai haram dari segi Islam seperti mana yang dilaporkan oleh akbar Suara Keadilan.

Menurutnya, beliau langsung tidak menyentuh bahawa membaca Utusan Malaysia haram sebaliknya mengulas apabila ditanya mengenai berita-berita yang tersebar di negara ini.

"Saya diminta mengulas mengenai berita-berita yang kini tersebar di media massa dan elektronik. Sepanjang ulasan, saya langsung tidak sebut secara khusus seperti dilaporkan Suara Keadilan membaca Utusan Malaysia adalah haram.

"Itu bukan perkataan saya, kita perlu adil kepada semua, saya sendiri baca Utusan, tak kan saya baca saya kata haram. Sebaliknya saya ulas soalan yang ditanya berasaskan kepada al-Quran," katanya di sini hari ini. - Utusan


BERITA PENIPU, FITNAH & PEMBOHONG

Haram baca Utusan, tegas Dr Haron Din

KUALA LUMPUR: Umat Islam di negara ini disaran tidak membeli dan membaca Akhbar Utusan Malaysia kerana media tersebut boleh dikategori sebagai “haram” dari sudut Islam, tegas ulama terkemuka tanahair, Profesor Datuk Dr Haron Din Al Hafiz.

Menurutnya, mana-mana media yang menghalalkan amalan fitnah, cubaan mengaibkan orang lain, menggalakkan berlakunya perpecahan umat Islam dan perpaduan kaum adalah haram untuk dibeli dan dibaca.

“Islam adalah agama penyatuan, agama perpaduan, agama yang saling hormat menghormati dan agama yang memberi rahmat kepada sekelian alam.

“Islam menegah amalan menyebarkan berita yang tidak baik seperti mengaibkan orang lain. Hukum Syarak menegah segala amalan yang dibawa oleh mulut atau pun media seperti ini,” jelas beliau.

Kenyataan Haron Din itu disiar dalam akhbar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Suara Keadilan yang boleh diperolehi di pasaran mulai hari ini.

Menurut Dr Haron, Al-Quran juga menyatakan “Maka sesungguhnya orang-orang yang suka menyebarkan berita-berita yang keji (menjatuhkan maruah seseorang), maka bagi mereka itu azab siksa di dunia dan di akhirat.

Menurutnya lagi, berdasarkan hukum Fekah yang di sebut dalam kitab Fekah, Manhaji menyatakan, haram ke atas orang Islam menyebarkan berita keji ke atas orang Islam, tidak kira sama ada peritiwa itu benar atau sebaliknya.

“Kalau berita itu palsu ia adalah suatu fitnah jahat yang mengundang bala Allah yang segera. Kalaulah ia benar maka ia membuka ruang fitnah yang mengundang pelbagai keburukan, sedangkan sepatutnya ia menutup perkara tersebut.” jelas beliau.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12261

DAH BACA???
SEKARANG FIKIR SEDALAMNYA...
BUKA HATI & FIKIRAN...
SIAPA SEBENARNYA PENYEBAR FITNAH, PEMBOHONG DAN MEDIA YANG TELAH MEMECAH BELAHKAN UMMAH DENGAN BERITA PALSU???

Allah Selamatkan Malaysia... Teruskan Perjuangan

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.