Tuesday, April 22, 2008

Kelulusan Sijil Halal Bertukar Tangan (HDC)

Salam perjuangan...

Dengar-dengar dan dah betul dah sijil halal kini dikeluarkan oleh Halal Industry Development Corporation Sdn. Bhd. (HDC). Menurut maklumat yg tak sedap di dengar, langkah ini ditentang pelbagai pihak termasuk oleh Datuk Zahid Hamidi (Menteri JPM) dan Dato' Wan (pengarah JAKIM) serta byk pihak lain. Pihak luar juga termasuk negara islam lain juga kurang setuju kerana meragui kredibiliti... sbb bab agama yang telah di koporat kan. Namun Pak Lah tetap dgn pendiriannya mengkoporatkan bab "HALAL" bagi meningkatkan keefisyenannya.

Kakitangan JAKIM di bahagian pensijilan halal juga secara paksa rela terpaksa berkhidmat kini kepada HDC. Kebenarannya HDC cantik di atas kertas sahaja tapi realiti company tu masih tiada apa-apa selain mengharapkan struktur jentera JAKIM. Company ini juga tiada individi berkredibiliti dalam bidang agama yg bersama mereka...

Salah satu sebab juga tak puas hati dengarnya Mr. Oxford menjadi master mind dibelakang tabir dan individu berkuasa di HDC. Nama dia sah-sah tak masuklah sbb takut jadi skandal terbaru namun yg jelas Pak Lah mahu Mr. Oxford memantau menyelia dan mengurus tadbir dari belakang HDC ini.

layari http://www.hdcglobal.com/v3/

Laman ini pun masih underconstruction kebanyakannya pada 22 April ini.

Lagi satu perhatikan pada team management HDC (jgn tengok betul-betul HARAM)http://www.hdcglobal.com/v3/aboutHDC/management.htm kata nak meluluskan sijil halal barang makanan ummat Islam, namun kaum hawa kat HDC ini pun masih belum dapat meng"HALAL"kan diri mereka dengan menutup aurat dengan bertudung. Dekat situ shj dah ada unsur keraguan berkaitan pensijilan halal ini... benda basic pun tak dapat buat inikan benda yglebih besar dalam memutuskan HALAL atau HARAM makanan bagi ummat Sslam. Satu lagi nanti kerap ustaz, mufti dan ulama kang terkhilaf pulak membuat keputusan akibat melihatkan keseksian team pentadbiran syarikat meluluskan "HALAL" ni.

Tahniah Pak Lah... satu lagi projek yang membanggakan dari Pak Lah n Kroni dengan kerja sama Alunni Oxford demi negara dan rakyat Malaysia. Semoga selamat makmur negara Malaysia ini... amin

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.