Tuesday, April 22, 2008

Komen Dalam Blogs Dr. Khir Toyo

Petikan merupakan komen penulis dalam blogs DS Dr. Khir Toyo, ex MB Selangor dalam http://www.drkhir.com/ tajuk exit plan untuk kebaikan.




Salam Perjuangan,

Pertamanya tahniah DSKT kerna berjaya menjerumuskan diri dalam bidang penulisan blogs. Moga perjuangan kita disini akan mendapat rahmat disisi Allah SWT demi dakwah kepada seluruh ummah.

Keadaan ketidak tentuan politik sekarang akan berterusan selagi Pak Lah tidak mengumumkan exit plan yg dijanjikan diJB baru2 ini.

Kalau kalau kita meneliti fakta dan mengkaji secara mendalam faktor kekalahan teruk BN dalam PRU 12, kaji punya kaji dan cari puncanya akhirnya kesemua punca dan penyebab terarah kepada Pak Lah. Punca utama adalah kesilapan mentadbir urus negara dan politik.
Gelombang GANAS yang mahukan perubahan pucuk pimpinan negara dari peringkat bawahan kian membesar bukan shj dr rakyat biasa malahan ahli UMNO sendiri yg mahu Pak Lah berundur. Saya yakin dengan berundurnya Pak Lah yang menjadi liabiliti atau kelebihan kepada pihak pembangkang akan dapat meredakan keadaan ketidak tentuan politik dan akhirnya dengan rancangan pemulihan dibawah kepimpinan baru akan menarik kembali keyakinan rakyat kepada BN.

TIDAK MUDAH namun bermula dengan perubahan kepimpinan nanti akan bermula satu era baru nanti demi masa depan negara dengan syarat kepimpinan baru fasa 1. berusaha merapatkan dan menyatupadukan kembali Parti UMNO kemudian fasa 2.menyatukan kembali BN kemudian fasa 3. baru memfokus dalam usaha mendekati rakyat.

Salah satu FAKTOR BESAR kekalahan BN adalah kegagalan menyalurkan maklumat seterusnya memberi penerangan dan kefahaman kepada rakyat sehingga ke akar umbi yang mana kita lihat pembangkang telah memanipulasikan fakta yg sepatutnya memihak kepada kerajaan menjadi isu yg menguntungkan mereka. Mereka berjaya menyusup masuk hingga ke akar umbi menyebarkan dakyah mereka kepada rakyat.

Selain itu BN gagal mendidik golongan muda akan kefahaman akan kepentingan embinaan negara bangsa serta patriotisme melayu+islam.

Kedua-dua usaha menangani faktor ini harus ditumpukan dalam fasa ke 3. selepas peralihan kepimpinan.

Bagi PAK LAH berundurlah selagi masih ada masa. Masanya sudah tiba bagi Pak Lah berfikir sendiri sedalam-dalamnya bagi menentukan langkah seterusnya... kalau perlu berdoalah dihadapan kaabah bagi memohon petunjuk dari Allah SWT pergilah muhasabah diri sebaik-baiknya tanpa dipengaruhi penasihat pembawa masalah disekeliling PAK LAH. Renung-renunglah apa yg telah Pak Lah lakukan sehingga negara kini menjadi dalam keadaan tidak stabil seperti ini.

Mungkin dengan keberanian Pak Lah berkorban dan berundur secara terhormat serta tersusun akan membolehkan malaysia menjadi lebih selamat aman makmur seperti manifesto BN... dan rakyat akan mengenang Pak Lah dalam cara yang lebih baik dan dihormati dari dikenang dengan cara mengaibkan seperti disingkirkan dengan biadap oleh ahli UMNO sendiri.

Berundurlah ...Jangan biarkan perpecahan ini berterusan... dan jika runtuh sepenuhnya BN dan kerajaan pada PRU 13 nanti disebabkan perpecahan akibat Pak Lah tak mahu berundur.... Pak Lah akan dikenang dalam sejarah dan tertulis dalam buku-buku teks generasi mendatang sebagai pemimpin yang memusnahkan UMNO dan BN seterusnya perosak masa depan survival bangsa melayu, Islam dan Malaysia...

Apa Kata Pak Lah.... ??? saya, rakan-rakan dan ahli UMNO seterusnya rakyat malaysia keseluruhannya sedang menunggu... jalan mana yang Pak Lah akan ambil... Renung-Renungkan Selamat Berjuang

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.