Monday, July 10, 2017

MAHFUZ BEROK MAHU MALAYSIA JADI TERLAMPAU DEMOKRATIK MACAM INDONESIA SAMPAI ISLAM DAN BANGSA TERGADAI



KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar percaya Malaysia akan mampu menjadi seperti negara republik Indonesia sekiranya pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU). Pemimpin PAS pro-Pakatan Harapan itu mendakwa kononnya Indonesia kini menjadi sebuah negara yang amat demokratik selepas rakyatnya bangkit menumbangkan pemerintahan kerajaannya pada Mei 1998 melalui gerakan reformasi.

“Sejarah telah membuktikan apabila negara dalam bahaya yang amat sangat dan rakyat begitu terancam, maka akan ada *negarawan dan pihak yang bertentangan akan bersatu dan bersama.

“Begitu juga di Indonesia berlaku banyak pihak yang bertentangan akhirnya bersatu menentang Suharto dan melakukan reformasi untuk Indonesia yang lebih demokratik,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Beliau berkata demikian bagi mempertahankan tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad kini bekerjasama dengan musuh politiknya, Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi menumbangkan UMNO.


http://www.mynewshub.cc/terkini/malaysia-mampu-menjadi-seperti-indonesia/

APA HASIL REFORMASI INDONESIA???
MAHUKAN ANDA TERJADINYA PERKARA INI DI MALAYSIA???
APA NASIB NAK CUCU DAN GENERASI KITA NANTI???

1. menyaksikan hak kebebasan umat Islam untuk murtad mengakibatkan ramai murtad
2. hak untuk suami dan isteri berbeza agama terpaksa dibenarkan di negara itu.
3. Agama Islam di Indonesia turut dibenarkan dipermainkan melalui hiburan dan sebagainya

4. kalimah Allah dilacurkan dan boleh dirujuk sebagai JESUS seperti lagu berjudul ‘ALLAH Peduli’ oleh penyanyi popular
5. jurang kekayaan yang semakin lebar dalam kalangan masyarakatnya sehingga sekarang
6. Statistik 2016, Indonesia muncul sebagai negara dengan jurang kekayaan dan kemiskinan tertinggi di dunia berdasarkan laporan institusi perbankan antarabangsa Credit Suisse.

7. Satu peratus golongan kaya di negara itu memiliki hampir separuh atau 49.3 peratus daripada seluruh kekayaan Indonesia. 
8. Ramai hartawan di indonesia berketurunan Cina walaupun mereka hanya mewakili lebih satu peratus daripada 250 juta penduduknya

1 comment:

Anonymous said...

Kampret ngapain kau bawa2 indonesia macam manusia yg paling suci kau anjing

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.