Friday, May 22, 2015

TERSEBAR KAUM CINA KUTUK KATA DS NAJIB SANTA CLAUS KRISMAS SEBAB BAGI BR1M CELAKA MCA MAIN WAYANG LAGI

Tun mahathir kata kaum cina tak suka terima BR1M dan memang benar maklumat tersebut kerana tersebar luas dikalangan kaum cina mengutuk YAB PM DS NAJIB menyamakan DS Najib umpama Santa Claus Krismas menabur perbagai pemberian sana sini demi meraih sokongan dan undi. Hakikatnya pendedahan Tun ada kebenarannya.

Maaf lah sebab IdelisMalaysia bukan penjilat totok benda betul kena bagi tau walaupun hakikatnya pahit. DS Najib digula-gulakan dan DITIPU PUNAISIHAT mengatakan sokongan cina mula meningkat... malah MCA tak putus-putus kipas PM konon kaum cina sokong BN... Butoh lu la MCA... cepat-cepat cover konon maklumat berkenaan kaum cina yg diterima Tun tidak benar... apa niat MCA dan kaum cina... Nak sabotaj DS Najib dan khianati beliau di saat-saat genting seperti yang ditunjukkan pada PRU-13 lalu lah tu ka???.. 

Kalau dah kaum cina TAK MAHU BR1M... siap perlekeh, kutuk dan tak hargai.... buat apa DS Najib dan kerajaan terhegeh-hegeh nak bagi juga...  

Penulis sarankan BR1M bagi pada bumiputera malayu sajalah... LEBIH BAIK JAGA MEREKA YANG SAH BANTU BERI KEMENANGAN PADA BN dari beri pada kaum cina yang tak tahu bersyukur dan berterima kasih...



ARTIKEL 

Parti komponen Barisan Nasional, MCA menolak dakwaan Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa masyarakat Cina tidak menyukai pemberian wang tunai di bawah skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Setiausaha Agung MCA, DS Ong Ka Chuan berkata, Tun Dr Mahathir perlu memberikan fakta di sebalik dakwaaannya kerana belum ada orang Cina yang menzahirkan rasa tidak gembira dengan BR1M.

DS Ong yang juga Ahli Parlimen Tanjung Malim berkata sebagai pemimpin MCA, beliau belum pernah mendengar cakap-cakap mengatakan kaum Cina yang mendakwa pemberian BR1M itu satu rasuah. BR1M juga katanya adalah satu mekanisme bagi menangani kos sara hidup yang bukan sahaja diamalkan di Malaysia, tetapi juga di negara maju seperti Hong Kong dan Taiwan.

DS Ong mengulas kenyataan Tun Dr Mahathir di dalam program Bicara Negara di Ipoh yang mendakwa, Perdana Menteri DS Mohd Najib Tun Razak menganggap pemberian wang tunai BR1M kepada rakyat satu 'maharaja'. Tun Dr Mahathir mendakwa pemberian BR1M kepada kaum Cina tidak akan dapat menambahkan bilangan undi ketika pilihan raya kerana jumlah wang berkenaan tidak mencukupi.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2015/05/mca-tidak-setuju-kenyataan-tun-dr.html#D8EbCPDZpW22VrK8.99



No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.