Thursday, June 25, 2009

FITNAH : KES MANOHARA & TENGKU FAKHRY - BUKTI RAKYAT INDON EMOSI, BUTA & TAK RASIONAL

Salam Perjuangan
.
Selain isu selsema babi ada satu lagi isu panas yg kalau kalian ke Indonesia menjadi topik perbualan sekiranya kalian diketahui sebagai warga Malaysia : Kes Manohara Odelia Pinot & Tengku Muhammad Fakhry, Tengku Temenggong Kelantan... Kononnya Manohara diseksa kejam selama ia tinggal di Istana Kelantan. Sorry kalau ada yg boring... tapi percayalah kalau pergi ke seberang anda pasti tension+boring+marah kalau di depan kita selamba org Indon kutuk Malaysia & tanpa usul periksa dan buat penghakiman sendiri... Nak menjawab lebih-leih kang kita balik kena... tak balik Malaysia aku...
.
Apapun sentimen kebencian terhadap Malaysia sudah tersemai dan terus disuburkan oleh media massa Indon... Itu kelemahan kalau media tak terkawal & terlalu bebas suka hati bapak mereka siar cerita fitnah dan yg bodohnya rakyat Indon terus percaya bulat-bulat. Media tak memikirkan langsung berkenaan hubungan luar Indonesia yg mungkin akan terjejas akibat berita fitnah itu... media+rakyat Indon terlampau "Gila+Emosi Melampau+Buta - kerana tak mahu melihat kebenaran sebaliknya memaparkan berita fitnah demi sensasi".
.
Isu Tengku & Manohara ni memang jelas kes INDON tak tahu dek untung... senang cerita ibu, kakak & manohara ambil kesempatan ke atas Tengku Fakhry... kepada tengku jadikanlah ini pengajaran lawa, bergetah, muda dan cantik TAK GUNA kalau peribadi BUSUK, JIJIK & BERNANAH... Kalau dah keturunan perempuan murahan dia tetap perempuan murahan walau dipakaikan EMAS, INTAN & BERLIAN. Jadi Kahwinilah seseorang wanita itu kerana Agamanya sesuai dengan saranan Nabi S.A.W.... Korang boleh bacalah KISAH SEBENAR KES MANOHARA DI SINI...
Aku bagi lagilah contoh kebencian yang ditanam media kepada rakyat Indon selain kes Manohara ni :
.
1. Kes pembantu rumah di dera & seksa di Malaysia - PANAS! macam semua majikan kat Malaysia macam tu... sampai ada ungkapan "Kalau pergi bekerja di Malaysia mencari maut/mati" pada hal punyalah ramai "bibik" Indon di negara Arab hilang tanpa dikesan, didera & seksa, ada yg di rogol & dianiaya secara seksual - tak ada pun media Indon hebohkan... senang cerita mereka memang benci Malaysia!
.
2. Malaysia mahu jajah Indonesia - Kes Pertikaian Kawasan di perairan Ambalat : macam-macam kapal perang Malaysia ancam kapal perang Indonlah... Tentera Malaysia tidak hormat, macam samseng dan lain-lain lagi... cerita seperti ini disensasikan dan digunakan untuk membakar semangat patriotik bangsa Indonesia kanon Malaysia musuh. Padahal setiap tahun hampir 3 Billion duit Malaysia masuk ke Indon sebab Malaysia bagi kerja kat org Indon... Bodoh punya Indon!
.
3. Termasuk isu politik tau jangan tak tahu... Media Indon gambarkan kerajaan Malaysia zalim, rasuah, tidak adil, suka aniaya & rakyatnya dikongkong... siap dia media Indon membela lagi Anwar itu sebagai pemimpin agung di Malaysia dan lain-lain. Gila! media indon pula yg lebih lebih... bayangkan contohnya kalau media Malaysia... Utusan, BH, Metro, TV3 putar belit berita sokong golongan pemisah selatan Thai atau sokong gerakan yg nak tumbangkan kerajaan di Thailand - ko rasa apa yg akan kerajaan Thailand lakukan??? tu nak kata Media Indon GILA!
.
Padahal kalau kau nak tahu sebenarnya masalah dari rakyat Indonesia kepada Malaysia lagi banyak :-
.
1. Pendatang Haram
2. Datang Malaysia merompak, menyamun & mencuri
3. Masalah sosial kepada masyarakat (gejaka sosial etc)
4. Melakukan pembunuhan + samun + peras ugut
5. Masalah Ekonomi (bunuh peluang ekonomi org tempatan)
6. Melarikan anak dara, isteri dan janda
7. Merosakkan rumah tangga org
8. Sendiket penyeludupan dadah dan manusia etc
9. Sendiket penyeludupan senjata api
10. Sendiket curi kenderaan (kereta+motor etc)
11. Kes Rogol + culik + tebusan
12 Dan macam-macam lagilah yg ko boleh fikirkan sendiri.
.
Maklumat rakan bagi tau kat penjara sekarang 50-50 pendatang dengan tempatan... sebenarnya kes jenayah banyak dilakukan pendatang jugak...
.
So fikirla sendiri sama ada bagus sangat ke bangsa INDON ni... dan org INDON perlu berterima kasih dan bersyukur sebab Malaysia lubuk rezeki kalian serta membalas jasa bukan membalas kebaikan Malaysia dengan mencaci maki, menaburkan fitnah dan membusukkan hubungan kedua negara ini serta bersikap tak tahu dek untung.
Jangan jadi INDON yang Emosional tak tentu hala, Gila Terlampau dan Buta tak mahu menyelidik mencari kebenaran sebenar...
.
Fikirlah sendiri...
.
.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.