Thursday, October 9, 2008

PKR & PAKATAN RAKYAT PUN MATA DUIT + KRONISME

Salam Perjuangan

Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin kepada semua pembaca blog ini. Marilah sama-sama kita berdoa sempena kedatangan Aidilfitri & Syawal akan membuka lembaran baru dalam hala tuju negara demi memastikan kelangsungan keamanan, kemakmuran dan kejayaan bagi negara dan generasi kita mendatang.

Saya juga memohon maaf kepada sekiranya sekiranya ada khilaf, salah dan silap terutama dalam penulisan saya... jika ada sebarang dosa dan khilaf saudara-saudari kepada saya telah saya ampun dan maafkan... Moga Allah merahmati kita semua.

Saya baru pulang beraya di Kg saya di Kuala Selangor dan Alhamdulillah diizinkan Allah SWT berjumpa dan bertemu sanak saudara, sahabai handai, rakan taulan dan saudara mara jauh yg begitu lama tidak ketemu... pelbagai topik perbincangan dan perbualan dan antara yg terhangat di pasaran adalah Selangor kini di bawah pembangkang.

Ramai yg mengeluh tiada sebarang perubahan yg benar-benar bermakna dilaksanakan di Selangor dan pelbagai janji yg ditabur sewaktu pilihan raya kini hanyalah retorik kosong belaka. Cumanya yg baik nya Air free... macam-macam isu timbul dan kesimpulan kami Kerajaan selangor ni kerajaan popular.

Salah seorang saudara saya merupakan ORG KUAT PKR di perak dulu dan kini selepas berpindah ke Kelang dia masih aktif membantu PKR & terus jadi org kuat berjawatan dalam PKR Selangor. Dulu bukan main berapi dia hentam kerajaan UMNO & BN kerana katanya korupsi, rasuah, tak Islamik, melebihkan Cina & India dan macam-macam lagi... ada juga bertukar-tukar hujah dengan saya namun demi menjaga hubungan kekeluargaan saya biarkan "Luncai terjun dengan labu labunya".

Namun raya kali ini dia tidak banyak bercakap pasal politik... hairan. Rupa-rupanya kini dia telah berkhidmat di Pejabat Menteri Besar Selangor... Dah pakai kereta Perdana V6, Baju-baju pun dah pakai mahal-mahal, dan paling utama dia sendiri bg tau pd org tua kami yg dia dapat tanah kunia di Puchong... yelah sebagai penghargaan kerana bantu PKR... Alhamdulillah rezeki dia... tp kenapa dia senyap je... mungkin tercekik sebab tertelan ludah dia balik... rupa-rupanya senyap ada makna...

Itulah dunia politik... perkara menjilat ludah balik biasa sahaja terutama kepada ahli politik busuk yg berjuang demi diri, kekayaan dan kekuasaan. Perjuangan untuk negara dan bangsa diganti dengan perjuangan untuk kroni dan keluarga demi mengisi perut dan bawah perut. Tak perlu saya nyatakan Kes-kes yg terjadi dari skandal sex hingga lah ke skandal penggelapan wang dan kontrak.

Fikirla sendiri... ada yg kata UMNO & BN busuk tapi lebih jijik lagi jika hanya baru beberapa bulan memerintah sudah mula mengagihkan kekayaan negeri seperti tanah dan saham anak syarikat negeri kepada kroni-kroni. Meminta habuan sex dan duit untuk memudahkan kelulusan dan macam-macam lagi... Sebagai rakyat Marhaen ni apa habuan kita? setakat air sahaja? ketahuilah tembolok, perut dan bawah perut mereka-mereka Pakatan Rakyat Dan PKR sudah kembung, kenyang dan nak meletup menelan satu-persatu kekayaan negeri demi kroni dan keluarga mereka...

Renung-renungkan selamat berjuang

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.