Thursday, October 9, 2008

DETIK PERUBAHAN : PAK LAH UNDUR MAC 2009

Salam Perjuangan

Marilah kita mengucapkan syukur kepada Allah SWT kerana telah menggerakkan hati Pak Lah untuk berundur demi kepentingan Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara Malaysia. Alhamdulillah... moga Allah SWT merahmati dan memberkati kita semua dengan memberikan takdir lebih baik buat negara ini selepas ini.

Terima Kasih Pak Lah kerana mendengar suara dan rintihan kami golongan marhaen kerana akhirnya sanggup mengetepikan kepentingan keluarga, kroni, kekuasaan dan kekayaan dengan pengumuman rela melepaskan jawatan Mac 2008.


Walau tiada yang menangis, meraung-raung dan merayu-rayu agar Pak Lah menarik balik keputusan seperti sewaktu Tun Mahathir mengumumkan mahu melepaskan jawatan... namun pengorbanan ini tetap dikenang kerana kesanggupan Pak Lah melepaskan jawatan demi perpaduan UMNO dan BN serta demi mengembalikan keyakinan rakyat pada kerajaan memerintah... syabas!

Walaupun tinggal 6 bulan lagi untuk pergi Pak Lah tetap komited untuk melaksanakan lagi agenda-agenda penting katanya... berbeza dengan Tun Mahathir dulu yg menumpukan tempoh peralihan kuasa untuk memperbaiki, melengkapkan dan memastikan segala kekurangan yg terjadi sepanjang zaman pentadbiran beliau diatasi agar penwaris jawatan PM menerima sebuah kerajaan yg lancar, licin dan cekap mentadbir serta stabil tanpa mewujudkan polisi baru yg mengganggu gugat proses peralihan. Lain org lain cara kut.....

Jangan dilupakan agar segera melatih Najib dan memastikan kelancaran pertadbiran agar segala kerosakan yg dilakukan semasa zaman Pak Lah dapat segera dibetulkan agar Najib menerima sebuah pentadbiran yg lancar licin dan berkesan serta stabil sama seperti semasa Pak Lah menerimanya dari Tun Mahathir dahulu.

Apapun semoga pengumuman ini ikhlas dan pelan peralihan kuasa ini tidak merupakan konspirasi yg memesongkan minda kita semua atas isu yg lebih besar lagi hinggakan pelan ini tertangguh dan tidak menjadi kenyataan.

Buat penasihat-penasihat dan kroni-kroni Pak Lah sekarang rakyat memerhatikan... siapkan projek-projek segera, genggam baik-baik kesemua kontrak-kontrak, clearkan dan simpan segera duit-duit dan harta yg korang dah bolot jangan sampai dikesan mungkin apa yang Pak Lah dan korang buat buat kepada Tun Mahathir dan rakan-rakan mungkin berulang selepas Pak Lah letakkan jawatan selepas ini...

Renung-renungkan selamat berjuang



No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.