Monday, November 7, 2016

MAHARAJA FITNAH RAFIZI RAMELI TERSEDAK NAJIS DAN NANAH DALAM MULUT BILA DISABITKAN BERSALAH 3 KES TAHUN 2016 SAHAJA

 
Sesuatu yang boleh dibanggakan oleh macai-macai pembangkang apabila tokoh politik kesayangan mereka, Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli telah memecahkan rekod Malaysia apabila berjaya dikenakan denda oleh mahkamah sebanyak 3 kali dalam masa setahun akibat kesalahan jenayah.

Pertama, pada 26/01/2016, Rafizi Ramli dikenakan denda RM1,800 oleh Mahkamah Sesyen kerana menghina dan membuat provokasi terhadap anggota UMNO. Baca di sini.

Kedua, pada 31/10/2016, Rafizi Ramli Rafizi, yang juga Setiausaha Agong dan Naib Presiden PKR, diarahkan oleh Mahkamah Tinggi untuk membayar RM150,000 kepada Pengerusi National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) DS Mohamad Salleh Ismail dan RM50,000 kepada NFC dan kos mahkamah sebanyak RM100,000 kerana memfitnah NFC menggunakan dana kerajaan sebagai pengaruh untuk mendapatkan pinjaman bagi lapan harta tanahnya. Baca di sini.

Ketiga, pada 01/11/2016, Rafizi Ramli telah dikenakan denda sebanyak RM1,950 kerana menyertai dan mengadakan Perhimpunan 505. Baca di sini.

Rekod ini bakal dipecahkan tidak lama lagi kerana banyak kes fitnah Rafizi Ramli yang masih belum atau dalam perbicaraan seperti:

1. Saman Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) di atas putar belit politik Rafizi Ramli yang cuba mengaitkan LTAT dengan 1MDB.

2. Laporan polis yang dibuat oleh Tabung Haji (TH) semalam di mana TH meminta Rafizi Ramli disiasat di bawah undang-undang jenayah. Ini berikutan Lembaga TH menafikan tuduhan tidak berasas Rafizi Ramli bahawa agensi itu memberi jaminan korporat kepada syarikat bersekutunya, TH Heavy Engineering Berhad (THHE).

3. Kes lama Rafizi Ramli yang masih dalam perbicaraan iaitu melibatkan Seksyen 97(1) BAFIA yang boleh dihukum mengikut Seksyen 103(1)(a) akta sama kerana mendedahkan dokumen penyata baki akaun bank milik NFC, National Meat & Livestock Sdn Bhd, Agroscience Industries Sdn Bhd dan akaun bank Mohamad Salleh kepada perunding media Yusof Abdul Alim dan pemberita The Star Erle Martin Carvalho.

ARTIKEL ASAL/ KREDIT : http://khairulryezal.blogspot.my/2016/11/rafiziramli-pecah-malaysian-guinness-of.html

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.