Tuesday, December 9, 2014

BUKAN SAHAJA BATAL PASPORT WAJAR SUNGGUH ALVIN TAN DAN ALI ABD JALIL DI BUANG KERAKYATAN MALAYSIA



 Aktivis Ali Abd Jalil mendedahkan bahawa kini beliau telah memiliki kad perlindungan suaka di bawah undang-undang Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Perjanjian Dublin (perjanjian suaka). Jelasnya, kini beliau sudah tidak lagi tertakluk di bawah undang-undang kerajaan UMNO dan Barisan Nasional serta Sultan.

Aktivis bebas, Ali Abd. Jalil, 29, dipercayai melarikan diri ke Stockholm, Sweden sejak kelmarin untuk mengelak dibicarakan di bawah Akta Hasutan 1948. Peniaga pakaian itu dituduh menghina Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melalui laman sosial Facebook pada Ogos lalu. Aktivis politik itu juga dikatakan lari ke negara tersebut bagi mengelak menghadiri perbicaraan menghasut dan menyentuh sensitiviti Kesultanan Johor di laman sosial Facebook pada Januari lalu.

“Aku tak tertakluk bawah undang undang bangs*t kerajaan UMNO dan sultan… Sini bukan Malaysia….kalo kat Malaysia polis dan mahkamah senang dijadikan anji*g kurap takda maruah..Tidak ada integriti,” tulisnya di dalam Facebook.
Ali yang melarikan diri ke Sweeden turut memberitahu bahawa Malaysia kini sedang menuju negara republik milik rakyat, dan turut menyatakan beliau akan menghasut lebih ramai lagi rakyat Malaysia.
“Kepada barua UMNO dan penjilat bont*t sultan, makin ramai rakyat Malaysia akan aku hasut untuk guling sultan Johor dan raja-raja Melayu…Malaysia sedang menuju Republik milik rakyat..hapuskan fasis dan rasis..Polis dan Mahkamah sudah tidak ada kredibiliti, sudah hilang kepercayaan rakyat,” ujar beliau lagi.
Semalam, Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Mustafa Ibrahim mengumumkan bahawa pasport blogger kontroversi, Alvin Tan dan aktivis politik Ali Abdul Jalil yang mencari suaka politik di luar negara, ditarik balik.
Menurutnya, penarikan tersebut berkuatkuasa serta merta sebaik sahaja Jabatan Imigresen menghantar surat maklumat rasmi ke alamat terakhir mereka.
“Kita tidak akan bertoleransi dengan mana-mana individu yang menghina sistem kehakiman dan raja-raja Melayu,” kata Mustafa . Sumber : FMT







LUCUT KERAKYATAN DUA MAKHLUK INI DNEGAN SEGARA... BIAR TINDAKAN INI MENJADI PENGAJARAN BERGUNA KEPADA SEMUA... 

NAK TAKUT APA KALAU TAK LANGGAR UNDANG-UNDANG... 

MEREKA YANG MENENTANG AKTA DAN UNDANG-UNDANG ADALAH MEREKA YANG BERNIAT MELAKUKAN JENAYAH...

2 comments:

Anonymous said...

Tue la...ada akta ISA, jgn dilucutkan, jadi mcm Singapura, tegas dalam apa2 peraturan. Sekarang apa jadi....tanya Najib. Saya masih suka cara Tun. Yang important Malaysia selamat.

Anonymous said...

UN mengitiraf sistem Malaysia.

Kerajaan Bontot, Kerajaan Anarki & Kerajaan kepala Konek Alvin tidak diiktiraf.

Tiada majoriti akan mengiktiraf mereka ini.

Yakinkah kita dijaga oleh Kerajaan Bontot.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.