Thursday, July 3, 2014

LIOW TIONG LAI MENTERI CAP AYAM DARI MCA YANG BODOH SILA LETAK JAWATAN SEGERA

Cina MCA Bodoh Liow Tiong Lai ni konon nak tunjuk hebat sangat bila di lantik menteri bukan tahu berterima kasih sebaliknya ugut nak cari salah dan kritik... apa UMNO hadap sangat sokongan MCA??? dah lah gagal tarik cina sokong BN lagi nak kurang ajar... kaum cina tak layakada wakil dalam kabinet kerajaan sekarang lah!!!



Nak kritik sangat kan... nah kami kritik kau tu bodoh dulu... apa bodoh tak baca buku dan sekolah sebelum jadi menteri sampai silap macam ni.... nak sangat kritik kerajaan... 


hoi! Liow Tiong Lai baik letak jawatan lepas tu pegi kritik MCA dan kaum cina puas-puas... sebab MCA dan kaum cina tak tahu untung dan tahu terima kasih... lu cina boleh terus tolak BN-UMNO tapi lepas ni lu semua cina satu apapun tak dapat!!!



Menteri baru dilantik dari MCA, DS Liow Tiong Lai, yang mengetuai Kementerian Pengangkutan, semalam telah mengeluarkan taringnya di laman sosial Twitter menghentam SPAD di atas kejadian tanah mendap di persimpangan Jalan Pudu / Jalan Imbi / Jalan Hang Tuah semalam. Sayangnya, taring beliau bukanlah taring singa garang, sebaliknya taring anak kucing yang baru sudah menyusu.

Sebagai seorang Menteri baru, Liow Tiong Lai seharusnya membuat kerja rumah sebelum beliau mengeluarkan kenyataan bodoh. Tidakkah beliau tahu Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) bukan terletak di bawah kementerian beliau? Tidakkah Liow Tiong Lai tahu bahawa SPAD terletak di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) di bawah selian Menteri YB Hajah Nancy Shukri? Kesian SPAD, umpama orang makan nangka, orang lain yang kenyang, orang lain yang dapat getahnya.

Liow Tiong Lai seharusnya mentelaah dan menghafal 'handbook' kementeriannya sendiri, ambil tahu tugas-tugas sebagai Menteri Pengangkutan. Janganlah hendak berlagak, mentang-mentanglah Menteri baru, tidak perlulah sehingga hendak membelasah hal ehwal kementerian lain yang tidak ada kena mengena dengan kementeriannya. Betulkanlah kemennterian sendiri dulu. Jangan sibuk menjaga tepi kain orang.

Keduanya, tidakkah Liow Tiong Lai membaca kenyataan media daripada Menteri Wilayah Persekutuan, DS Tengku Adnan Tengku Mansor bahawa projek bawah tanah yang menyebabkan tanah mendap adalah di bawah seliaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL). Bukankah DBKL sudah mengakui akan mengambil langkah berjaga-jaga dan membaikpulih kawasan berkenaan? Apa lagi Liow Tiong Lai mahu?
 

Sebagai seorang Menteri, Liow Tiong Lai sendiri tidak faham / tidak tahu / tidak mahu ambil tahu bahawa SPAD di bawah JPM, bawah Hajah Nancy Shukri yang mana Hajah Nancy Shukri tidak pernah sekalipun membelasah SPAD secara terbuka.

TAK PAYAH PELIK SANGAT LAH... CINA MCA MEMANG BODOH TU SEBAB CINA DAP SENANG-SENANG DAPAT TARIK UNDI KAUM CINA... CINA MCA BUKAN RETI BUAT KERJA PUN... RETI TUNTUT... UGUT DAN MINTA MACAM-MACAM DARI KERAJAAN JE... BODOH PUNYA MCA!!!

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.