Monday, April 28, 2014

BAHAGIA DUDUK DI SELANGOR NIKMAT CATUAN AIR DAN GUNA AIR LOMBONG


Tahniah dan syabas kepada rakyat selangor termasuk penulis yang HIDUP dinaungi kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana bakal minum, mandi, membasuh dan menggunakan AIR LOMBONG sebagai sumber penyambung kehidupan. Mungkin selepas ini generasi yang bakal lahir lebih bijak, pandai dan intelek selepas meminum air lombong bekas tempat lembu mati, indon buang air besar, tempat buangan SAMPAH dan air kumbahan mengalir.
 

TAK MAU CAKAP BANYAK CUBA BACA
 
DALAM soal air di Selangor ini, Khalid sudah cukup banyak membohong kepada rakyat Selangor, ini semua orang tahu dan bersepah bukti nak ditunjukkan – kalau ada yang cukup bodoh mintak.

1. KALAU masih ingat 4 tahun lepas bila Khalid kutip entah ‘pakar’ dari lubang mana untuk beri keyakinan bahawa krisis air di Selangor tidak akan berlaku sehingga 2019... sampai rakyat selangor percaya dan bagi pakatan menang lagi PRU13... terbaik!!! Bravo!!!
 
air-cukup-hingga-2019-khalid-1
 
2. Khalid mengesahkan kandungan air lombong di Selangor selamat untuk dimasukkan ke dalam sungai dan kemudiannya diproses untuk menjadi air minum.... mana pakarnya??? siapa pakar tu??? dedahkan??? Adakah pakar ini orang yang sama mengesahkan krisis air di Selangor tidak akan berlaku hanya sehingga 2019?  Kalau itulah pakarnya, rakyat Selangor boleh bersiap sedia untuk mati akibat kanser, dah nama pun lombong, banyak kandungan logam berat dalam air tersebut... SEKARANG sudah terbukti pakar tersebut tidak berguna sama sekali, dan hanya menggunaksn ‘kepakarannya’ untuk menyokong motif politik pembangkang.


3. Katanya air lombong boleh lepas ke dalam sungai guna pam begitu sahaja.  Sini pun dah nampak pembohongnya.  Sejak bila Selangor guna air sungai untuk diproses sebagai air terawat?  Kalau air sungai, sepatutnya catuan dah lama habis bila hujan mencurah-curah tiap petang, tapi kenapa walaupun atas darat banjir, air masih dicatu? JAWAPANNYA sebab Selangor guna air empangan, bukan air sungai untuk diproses menjadi air bersih.  Maka itulah walaupun hujan lebat tiap petang, catuan masih diteruskan sebab hujan tak turun di kawasan tadahan.  Siapa Khalid nak bohong? rakyat selangor kena KENCING LAGI...


Penulis ulang sekali lagi, ini baru satu masalah – air, satu negeri – Selangor, belum 1 Malaysia lagi... bayangkan PAKATAN RAKYAT urus negara ni??? rasa-rasa apa akan jadi???

FIKIR GUNA AKAL BUKAN BERLANDASKAN EMOSI SEMATA-MATA

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.