Wednesday, May 15, 2013

CELAKA! INI ANAK MELAYU BANGSAT YANG TAK MENGENANG BUDI LEPAS DAH KAYA RAYA

Konon dah kaya raya, berpendidikan tinggi, berjawatan tinggi, kerjaya hebat dan mendabik dada mengaku sebagai golongan melayu profesional dan golongan intelektual melayu... betul tu... sampai jadi BANGSAT!!! lupa hak bangsa sendiri... 

Pada mereka yang dah jadi BANGSAT baik kau fikir balik .... kau ingat kau boleh senang lenang dan berjaya macam sekarang kalau KERAJAAN BN tak membuat polisi dan dasar seperti DEB dan guna Hak Istimewa Melayu untuk bantu korang dari segenap segi??? 

Kau ingat golongan melayu profesional dan golongan intelektual melayu boleh wujud tiba-tiba macam magik??? Hey BODOH!!! kalau Cina DAP perintah Malaysia kau ingat kau boleh berdiri ditempat yang kau ada sekarang ke??? LAHANAT tak mengenang BUDI!!!

Rasis apa kalau nak mempertahankan Hak Melayu yang termaktub dalam perlembagaan??? Cina cabar perlembangaan dengan terus menerus desak untuk hapus hak melayu, Islam dan mahu semua jadi sama rata tu tak RASIS ke???







Siapa nak terus jadi BANGSAT... Sila teruskan jilat jubor CINA DAP tu... 



Kalau PERKASA dan Utusan Malaysia itu dianggap rasis, apa pula pandangan Azran Osman-Rani mengenai pertubuhan Cina seperti Dong Zhou, Jiou Zong dan sebagainya dan akhbar Cina seperti Sin Chew Daily, Nanyang Siang Pau, China Press, Guang Ming Daily dan Oriental Daily?




Sekiranya Azran Osman-Rani membaca posting CTS ini, CTS sertakan satu daripada ratusan keratan-keratan akhbar Cina yang lebih rasis daripada Utusan Malaysia. Apabila akhbar Cina memanggil Melayu bodoh, apa reaksi Azran Osman-Rani? Terjemahan akhbar berkenaan CTS petik daripada posting MyMassa, di sini. Baca apa yang ditulis oleh akhbar Cina berkenaan:
Hari ini lihat apa sebenarnya yang tersirat di dalam wartawan berjiwa Racist DAP ini. Sebagai permulanaan mari kita ulang baca petikan ini...(Petikan: "...Masalahnya sekarang ini kerajaan BN bodoh sangat! Sebab itu jika PRU akan datang ini BN kalah ataupun menang yang tidak seberapa, puncanya hanya satu sahaja, kalah kerana bodoh!...")
Jika anda pakar kaji bahasa Mandarin, setiap lambang dan perkataan, setiap ayat dan budaya Cina, setiap tanda dalam perkataan mereka mempunyai dua tiga maksud yang berlainan. Jika anda terjemahkan secara direct, anda akan dapat terjemahan di atas. Jika anda terjemahkan dari sudut yang lain, maksud sebenar wartawan Cina itu ialah begini: (Petikan: "...Masalahnya sekarang ini orang Melayu bodoh sangat! Sebab itu jika PRU akan datang ini orang Melayu kalah ataupun menang yang tidak seberapa, puncanya hanya satu sahaja, kalah kerana bodoh!...")
Jika anda terjemahkan dari sudut yang lain, maksud sebenar wartawan Cina itu ialah begini: (Petikan: "...Masalahnya sekarang ini orang Melayu bodoh sangat! Sebab itu jika PRU akan datang ini orang Melayu kalah ataupun menang yang tidak seberapa, puncanya hanya satu sahaja, kalah kerana bodoh!...")
Akhbar-akhbar Cina secara terang-terangan menyokong #Black505 dengan mencetak akhbar-akhbar mereka dengan warna hitam. Apa pula pandangan Azran Osman-Rani?

4 comments:

Anonymous said...

Kata bijak pandai,manusia ni kalau tak terhantuk ,takkan sedar.Kita kemaskan lagi bidalan ini kepada:Kalau tak kehilangan segala-galanya waima seluar dalam pun ,agak-agaknya masih tak sedar lagi.Punyalah hebat kokok berkokok,last-last,anak cucu jugak yg kehilangan.

Anonymous said...

inilah contoh terbaik spesis MELAYU yg lupa daratan.....ramai spesis ni di bandar bandar besar sekarang.....artikel ini perlu di sebarkan secara meluas utk tatapan anak melayu seluruh negara....agar mereka sedar diri.....

usin said...

si bangsat azran osman-rani ni perlu dijadikan papa kedana baru menepati pepatah sudah terhantuk baru tengadah. patutnya kepala hotak si bangsat ni kena hantukkan ke tayar kapal terbang. oh ya, si bangsat ni frust sangat2 kerana pr tak dpt ke putrajaya. makanya perkembangan lgbt akan terus tersekat. INILAH CONTOH MELAYU BANGSAT yg sangat bangga dengan kebangsatannya.

Anonymous said...

Melayoohoodi bangsat Azteran neh ...cer ko tny sikit dgn omak,bapak, atok nenek ko...bgmana keadaan org Melayu di awal kemerdekaan dan sehingga ke era 70an...

masa tuh..nak cari profesional melayu n mmg susah...yg ado brape kerat j kalo usahawan ataupon jutawan..kire 'rare spesis'lah....

Tapi krn kebijaksanaan kjaan pimpinan BN tlh melahirkan ramai profesional/aristokrat/ bijak pandai serta jutawan melayu...kalo kepimpinan BN mngikut corak pemikiran PAS gerenti org Melayu masih berbangga dgn jwtn KERANI / askar n polis pangkat bawah saja laaaaaaaa...

Jengokla kebelakang bukan utk nostaljia saje tapi blajar mnghargai apa yg tlh kjaan lakukn utk bangsa dan agama kite...jgn jadi mcm si tanggang yg BONGKAK stlh kaya...

Nnt ada yg kene sumpah...kok jadi batu bole dipecah2kan wat batu jalan atau bangunan...kok jadi babi kene semelih dgn kapirla jawabnya.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.