Wednesday, April 18, 2012

AWAS SEMUA INDIVIDU INI MAHU LARI DARI HUTANG KELILING PINGGANG GUNA ISU PTPTN

Individu cetek akal ini banyak hutang dan mahu lari dari hutang malah tidak mampu membayar kos pendidikan anaknya menyebabkan dia telah berhutang lagi dengan PTPTN. Strategi beliau untuk lari dari hutang adalah dengan menyokong idea IDOLA dia iaitu AL-JUBURI AL-LEWATI ANU-WAR IBRAHIM tumbangkan dan lawan kerajaan supaya PTPTN di hapuskan. Maka mengikut perkiraan beliau legalah kerana hutang dia sekali akan terhapus... kurang sikit beban hutang...

Malah dia sokong dan galakkan anak untuk BERDEMONSTRASI, LANGGAR UNDANG-UNDANG, JADI MAHASISWA GAGAL AKADEMIK DAN GELAP MASA HADAPAN... semata-mata nak lari dari hutang...

KENAPA SEBAGAI BAPA... tak galakkan anak beliau untuk belajar dgn tekun dan bersungguh-sungguh supaya cemerlang dan dapat keputusan First-class honours degrees. Terus dapat 100% pengecualian bayaran pinjaman PTPTN yg dijadikan polisi kerajaan demi galakkan dan motivasikan mahasiswa... Itulah kalau pemikiran cetek dan asyik nak lawan kerajaan... kesudahannya apa pun tak dapat...

Apa ini nak kita jadikan masa depan negara??? hentikanlah sokong Pakatan Rakyat!


KENYATAAN BODOH INDIVIDU MAHU LARI DARI HUTANG
 
KUALA LUMPUR: Seorang bapa kepada mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka, Mohd Ismath Habib Mohamad menyokong perjuangan anaknya yang berkhemah di Dataran Merdeka menuntut pemansuhan PTPTN dan pendidikan percuma.

“Sikap saya sebagai rakyat Malaysia dan bapa kepada mahasiswa saya rasa perjuangan mahasiswa hari ini untuk kerajaan bagi pendidikan percuma ini betul - APA YANG BETUL???

“Sebab saya sebagai saya rasa keperitan membiayai pengajian anak-anak dari tadika sampai ke universiti. Anak saya empat orang masuk universiti memang ada terasa keperitannya lebih-lebih lagi saya ini bukan berpendapatan besar,” kata Mohd Ismath sewaktu ditemubual wartawan Malaysiakini di Dataran Merdeka. - TADIKA KE SEKOLAH MENENGAH HAMPIR SEMUA DI SUBSIDI MALAH NAK MASUK UNIVERSITI KERAJAAN BAGI SUBSIDI MALAH PINJAMAN MENERUSI PTPTN... DAH KERJA BAYARLAH SUSAH KE???

Beliau adalah bapa kepada Mohd Khalid Ismath, Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen yang berkampung di Dataran Merdeka sejak tiga hari lalu menuntut pemansuhan PTPTN.
Menurutnya, beliau menyokong penuh perjuangan anaknya itu kerana yakin ia sesuatu yang bermanfaat dan tidak membuang masa. - APA MANAFAAT NYA AJAR ANAK LANGGAR UNDANG-UNDANG

“Jadi saya sokong seratus peratus tuntutan mahasiswa supaya PTPTN ini dihapuskan dan (kerajaan) beri pendidikan percuma sekurang-kurangnya sehingga ke peringkat ijazah pertama. “Saya rasa perjuangan mereka betul. Mereka tidak merempit, tidak menagih dadah, tidak merosakkan anak dara orang,” katanya. - TAPI MELANGGAR UNDANG-UNDANG LAH BODOH!

Beliau turut mempertahankan tindakan anaknya yang dipandang sinis sesetengah pihak. Beliau percaya jika tuntutan pendidikan percuma itu berjaya, banyak pihak akan mendapat manfaat daripadanya. “Dia buat benda yang betul. Perjuangan dia hari ini kita nampak macam benda yang lekeh tapi kalau berjaya, sampai anak cucu cicit esok dapat manfaatnya. - APA MANAFAAT HAPUSKAN PTPTN??? BAGI NEGARA YANG BAGI PENDIDIKAN PERCUMA 100%?

“Anak awak dapat, anak orang Umno dapat, anak polis yang pukul mahasiswa ini dapat, anak menteri pun dapat pendidikan percuma. Adil. Perjuangan ini patut disokong,” katanya. - ADIL APA KERAJAAN TERPAKSA KURANGKAN SUBSIDI DALAM SEKTOR LAIN UNTUK TAMPUNG PENDIDIKAN PERCUMA... KANG MINYAK NAIK, SEKOLAH TAK DAPAT DIBINA, JALAN RAYA BELAKAN AIR DAN ELEKTIRIK LUARBANDAR TAK DAPAT DIBINA SEBAB NAK PUASKAN NAFSU SERAKAH GOLONGAN MINORITI PEMBANGKANG... ADIL KE????

Kumpulan mahasiswa yang sedang berkhemah di Dataran Merdeka berikrar akan berbuat demikian sehingga ke himpunan Bersih 3.0 pada 28 April ini. - TERUSKAN BUAT KERJA BODOH... MANA MAJIKAN NAK BAGI KERJA KAT MAHASISWA SEWEL MACAM MEREKA...


No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.