Sunday, January 29, 2012

PENIPUAN HARAKAH MEDIA PUTAR ALAM TERBONGKAR

Harakahdaily Kantoi Menipu Di Hari Jumaat

Portal rasmi iklan ubat seks milik parti Pas, harakahdaily.net, hari  ini telah menyiarkan satu rencana yang bertajuk Mengenali MB Kedah Dari Dekat
Rencana tersebut telah menceritakan tentang kezuhudan MB Kedah.
Selama ini mereka sering menuduh Utusan Malaysia dan akhbar-akhbar harian yang lain semuanya kaki putar belit. Hanya mereka sahaja yang betul dan hanya mereka sahaja yang tidak putar belit.
Allah Maha Kaya, akhirnya mereka sendiri yang membongkarkan putar belit mereka. 
Untuk merancakkan lagi cerita mereka tentang kezuhudan MB Kedah mereka telah tambah asam jawa, asam keping , perah limau nipis , perah limau kasturi. Tak cukup lagi, tuang cuka pula. Tuang punya tuang tak sedar dah habis sebotol. Akhirnya tak boleh pakai....
Pada saya cerita tentang kezuhudan MB Kedah sudah tidak boleh dipakai lagi. Kerana unsur menipu telah dimasukkan untuk membuatkan orang ramai terpukau.
Saya pun terpukau membacanya dari awal kerana Datuk Azizan adalah salah seorang personaliti dalam Pas yang saya hormati selain dari Datuk Dr Haron Din dan Datuk Ismail Kamus.
Tengah-tengah syok membaca tulisan berkenaan dari atas scroll ke bawah dan bila tiba bab gambar saya terus berhenti. Saya amati gambar berkenaan betul-betul dan kemudian saya scroll ke atas balik bagi membaca semula dengan penuh berhati-hati dalam perenggan pertama di tajuk KEDIAMAN. Cukup setakat itu sahaja. Dah tiada mood nak baca kerana saya telah mengesan penipuan dalam rencana tersebut. 
Ibarat kita tengah makan makanan yang sedap dan menyelerakan kemudian apabila jumpa rambut sehelai sudah pasti kita akan berhenti. Potong stim.....
Apa dia pembohongan yang dikesan ?
Mai sini nak tunjuk.....

Rumah dua tingkat di tepi jalan itu, sekilas pandang tiada satu pun kelihatan istimewa. Tiada bezanya dengan rumah-rumah sebaris dengannya. Bawahnya batu, menempatkan ruang dapur dan tamu. Tingkat atasnya kayu, tempat sepasang suami isteri beradu dan berkumpulnya anak menantu jua cucu. Pekarangannya agak sempit, cukup-cukup memuatkan dua buah kereta. Di pagarnya tersidai dua karpet kecil dan sebatang mop lantai.

Betul ke ?

Nah ! lihat gambar di bawah ini....


Dalam pagar itu dah ada 3 buah kereta (anak panah) , dan masih ada ruang kosong untuk 2-3 biji kereta lagi, boleh lagi dia nak kelentong dengan berkata 'CUKUP-CUKUP memuatkan dua buah kereta'.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.