Wednesday, January 20, 2010

PAKTAN RAKYAT : CAKAP TAK SERUPA BIKIN

Salam Perjuangan...

Semakin hari semakin masyarakat naik pening melihat gelagat Pakatan Rakyat. Bagi mereka yang mengikuti perkembangan politik dan memiliki kesedaran politik Pakatan Rakyat kini dianggap "CAKAP TAKSERUPA BIKIN" kerana apa yang dilakukan mereka bertentangans sekali dengan apa yg dijanjikan sebelum berkuasa... macam-macam lah hal...

Golongan atas pagar yang hampir 70% memberikan undi kepada pakatan rakyat juga memerhati dengan penuh rasa kebimbangan terutama skandal dan isu-isu melibatkan pakatan rakyat seperti skandal seks, seks luar tabii, salah guna kuasa, penyelewengan, rasuah - SPRM, penglibatan kongsi gelap, Islam diperguna dan dijaja demi kuasa, keretakan dan perpecahan parti dalam pakatan rakyat, perpecahan dalaman - semakin ramai pemimpin meninggalkan pakatan, kemerosotan kewangan yang kronik, kronisme kepada kroni parti dan manopoli projek, tindakan gila kuasa, perlanggaran undang-undang sehingga menimbulkan acaman kesejahteraan dan macam-macam lagi...

Cuma keadaan makin seronok sebab Pakatan Rakyat umpama "menjilat kembali ludah mereka sendiri" kerana kini menyokong kembali apa yg mereka tentang dan turut melakukan perkara yang kononnya mereka benci... "meludah ke langit terpalit ke muka sendiri"

Dulu kata mahukan kebebasan media dan maklumat... rakyat perlu tahu kebenaran dan tiada apa yg perlu dikhuatirkan kerana rakyatlah hakim... nah sekarang macam mana??? UTUSAN di boikot... Ramai pemimpin Pakatan nak saman media konon fitnah lah dan macam-macam lagi... blogger dikutuk CELAKA! - tu Tok Maha Guru Kata... apa sudah jadi??? kalau bandingkan Suara keadilan atau harakah dengan Utusan mana banayak fitnah dan berita memburukkan org lain... RAKYAT FIKIRLAH!

Dulu kata mahathir, kerajaan kronisme... tgk sekarang kerajaan Pakatan dalam agihan projek semua kroni2 mereka je dapat projek... sampaikan anak syarikat kerajaan negeri dan pentadbiran lantik anak... menantu jadi bos besar... berapa banyak tanah selangor, pulau pinang, kedah, kelantan telah di kurniakan kepada individu atau syarikat yg Pakatan ada kepentingan... RAKYAT FIKIRLAH!!!

Pakatan dulu tentang habis habisan ISA lah... OSA lah... yang dilaung-laung adalah kebebasan... semua nak bebas sampai isu Allah pun nak bebas apa citer... ni sampai blogger Pro-Pakatan pun mereka minta ditahan dan dibicarakan walau berkata benar dan mendedahkan maklumat demi rakyat... memang capak tak serupa bikin... sekarang ada pemimpin Pakatan yg minta penggunaan akta ISA kerana isu sensitif melibatkan mereka disentuh...

Dulu konon kerajaan seleweng lah... songlap duit rakyat sekarang... Keluarga Tuan Maha Guru juga yang menyebabkan duit rakyat di bazirkan... tak percaya sampai 50 juta lesap hangus dan rugi... macam mana tu tak kira kat selangor dan lain-lain lagi.... FIKIRLAH MASAK2!

Malah melambak lagi isu yang boleh kita katakan yg PAKATAN RAKYAT CAKAP TAK SERUPA BIKIN... dan seperti kata mereka rakyat adalah hakim... maka kita perlu hakimi mereka dengan sewajarnya " Usah Biarkan Masa Depan Kita Gelap Kerana Tindakan Kita Hari Ini"... MARI KITA BERFIKIR SEMULA NAK BAGI UNDI PADA SIAPA 2-3 TAHUN LAGI.


No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.