Saturday, April 4, 2009

BUKTI PAS RELA GADAI MARUAH DEMI KUASA : TERIMA PM BUKAN ISLAM (DAP)


Pada satu ketika PAS begitu anti dengan UMNO sebab bekerjasama dengan kafir. Pada tahun 1963, Dewan Ulama PAS Kelantan telah memutuskan bahawa orang Islam yang bekerjasama dengan orang kafir memerintah negara menjadi kafir atau haram. Kemudian Haji Hadi Awang menyatakan pada April 1981 di Banggol Peradong bahawa sesiapa di kalangan pengikut PAS yang mati kerana melawan UMNO adalah mati syahid. Sampai begitu sekali PAS marah kerana UMNO berpakat dengan MIC dan MCA dalam Barisan Nasional.

Cukup fanatik PAS hingga menggangap UMNO perlu diperangi seperti dalam Perang Badar. Pada 15 April 1995, Nik Aziz sekali lagi menyatakan bahawa tokoh-tokoh agama UMNO sama dengan ahli kita Yahudi dan Nasrani yang menentang Nabi Muhammad SAW. Kemudian Nik Aziz mengisytiharkan Perang Badar terhadap UMNO dalam pilihan raya umum pada 1995.
Namun segalanya berubah buat PAS empat tahun selepas itu. Pada 24 Januari 1999, Nik Aziz dalam satu ucapan di Pulau Melaka, Kelantan menyatakan bahawa PAS sedia bekerjasama dengan mana-mana parti politik termasuk DAP dalam menghadapi pilihan raya umum. Pada tahun 1999 juga, Nik Aziz menyatakan "ajaran Islam tidak melarang umatnya mencarut asalkan kena pada masa dan tempat. Novel Shit, karya Shahnon Ahmad yang menggunakan perkataan carut dan lucah itu tidak bercanggah dengan Islam". Mencarut pun Nik Aziz bela, sekarang ada wakil rakyat berbogel pun dibela juga.

DAP sudah boleh diterima menjadi ketua kepada PAS. Pada 6 November 1999, Nik Aziz (Mursyidul Am PAS) menyatakan dalam Utusan Malaysia bahawa "PAS boleh terima pemimpin DAP jadi Perdana Menteri, tak apa, asalkan dia terima syarat yang ditetapkan oleh Barisan Alternatif". Nik Aziz berkata demikian di Kota Bharu ketika satu program mengisi tabung sebuah cawangan PAS di sana. Begitulah janji Nik Aziz kepada DAP. Janganlah hairan satu hari nanti DAP pun boleh menjadi Menteri Besar Kelantan juga. Jika di Perak, DAP boleh menguasai Nizar dalam kerajaan negeri Pakatan Rakyat yang lepas, tidak mustahil ianya boleh terjadi di Kelantan. Maka, mahukah anda mengundi PAS, jika Perdana Menteri adalah dari DAP sebagaimana yang dijanjikan oleh Nik Aziz?. DAP pasti akan menuntut janji ini dari PAS.
Ihsan : Angin Perubahan

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.