Thursday, January 22, 2009

MENGHADAPI MUSUH ISLAM (KAFIR HARBI) : AMALAN DOA QUNUT NAZILAH

Salam Perjuangan...


Islam sedang menghadapi bencana kini... Islam diserang dari segenap segi...Islam sedang cabar sama ada dengan cara terang terangan atau tersusun secara halus...Ummat Islam ditindas di Palestin... Iraq... Afganistan... dan lempat-tempat lain seluruh dunia didalangi oleh Amerika dan Syaitan Rejim Zionis - Israel.
..
Ummat Islam dipecah belahkan menggunakan segala taktik kotor mereka dengan bantuan orang Islam yang rela gunakan musuh-musuh Allah atas ganjaran keduaniaan, harta, pangkat dan wanita... Untuk itu bagi memperkukuhkan dan memohon pertolongan Allah agar dihancurkan segala musuh-mush Allah dan perancangan jahat mereka ini... dianjurkan supaya semua mengamalkan Qunut Nazilah... bersama kita berdoa dan mengamalkan qunut nazilah ini agar terhapus kesemua musuh-musuh Islam... Amin

...Ya Allah, janjiMu pasti benar!!
..."Sungguh, Kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata!"
[al-Fath:1]

"Dialah yg telah menurunkan ketenangan di dalam hati orang2 mu'min utk menambah keimanan atas mereka (yg telah ada). Dan milik Allahlah bala tentera langit dan bumi, dan Allah Maha Mengetahui, Maha Bijaksana!"[al-Fath:4]

Doa Qunut Nazilah dibaca ketika kaum muslimin terkena bencana, ancaman, penganiayaan, kezaliman, penindasan dari musuh-musuh Allah dan musuh kaum Muslimin.

Dalam sejarah Islam, qunut nazilah sering dilakukan baginda Rasulullah SAW dan Khulafa Rasyidin yang empat. Pada permulaan Hijrah, baginda membaca qunut nazilah untuk keselamatan Ayyasy, al-Walid dan Salamah yang berpakat hijrah dengan melarikan diri dari Makkah ke Madinah.

Imam at-Tirmidzi berkata: "Ahmad (bin Hanbal) dan Ishaq bin Rahawaih telah berkata: "Tidak ada qunut dalam solat Fajar (Shubuh) kecuali bila terjadi Nazilah (musibah) yang menimpa kaum Muslimin. Maka, apabila telah terjadi sesuatu, hendaklah Imam mendo'akan kemenangan bagi tentera-tentera kaum Muslimin."

LEBIH JELAS KLIK DI SINI

Allahumma inna naj’aluka fii nuhuri a’ada inawa nauzubilLahi min syuruurihim,

Allahumma baddad syamlahum, wa farriq jam’ahum,w a syattit kalimatahum,

Wa zalzil aqdaamahum, wa sallidt ‘alaihim kalban min kilabik

Ya Qahaar, Ya Jabbar, Ya Muntaqim,Ya Allah ,Ya Allah, Ya Allah.

Allahumma ya munzilal kitab, wa Ya mujriassahaab,

wa Ya hazimal Ahzabihzimhum, ihzimhum, ihzinmhumwansurna 'alaihim

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.