Friday, September 30, 2016

MUKHRIZ BERJAYA IKUT JEJAK MAHATHIR JADI DICKTATOR SELAMA 22 TAHUN MENGUASAI ANSARA


1. Pendedahan M Sallah semalam bahawa Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir sudah menjadi Presiden Persatuam Bekas Pelajar Maktan Rendah Sains Mara (Ansara) selama hampir 22 tahun sangat mengejutkan.

2. Sejak sedekad lalu kita hampir tidak mendengar apa-apa peranan besar Ansara program kemasyarakatan dan MRSM sendiri.

3. Lebih mengejutkan, Mukhriz yang mencadangkan supaya mengehadkan jawatan Perdana Menteri kepada dua penggal sendiri gagal menunjukkan teladan yang sepatutnya. Setelah 22 tahun menerajui Ansara, Mukhriz memaklumkan kepada jawatankuasa Ansara bahawa beliau akan mempertahankan jawatan tersebut pada pemilihan akan datang. Bapa borek anak rintik; “like father, like son”.

4. Mukhriz telah membuat keputusan membabitkan diri dalam “peperangan politik”. Ia sesuatu yang wajar dikagumi. Namun sudah seiring dengan keputusan menentang pentadbiran sedia ada wajarlah Mukhriz melepaskan jawatan Presiden Ansara.

5. Selama Mukhriz dengan Ansara dengan pelbagai jawatan dalam kerajaan pun beliau gagal untuk mengangkat persatuan terbabit sebagai pemangkin agenda masyarkat. Justeru apa yang boleh disumbangkan oleh Mukhriz kepada Ansara selepas beliau menjadi ahli politik yang mempunyai agenda peribadi dan kelompok di luar kerajaan.

6. Khabarnya, Mukhriz sudah berkira-kira mahu memperkudakan Ansara untuk kepentingan politik partinya yang baharu ditubuhkan. Adakah beliau tidak ada sedikit pun sikap ahli politik budiman untuk melepaskan jawatan tersebut kepada mereka yang lebih akrab kepada kerajaan?

7. Ansara ditubuhkan sebagai sebuah persatuan untuk bekerjasama dengan “the government of the day” bagi membantu mengembangkan potensi Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) memberi sumbangan kemasyarakatan kepada negara sebagai “membalas budi” atas pendidikan yang mereka terima.

8. Sebab itu sejak dahulu lagi, pemimpin-pemimpin pembangkang kelahiran MRSM pun tidak pernah berhasrat mengambil alih Ansara kerana mereka mahu Ansara kekal sebagai ngo yang boleh mempunyai hubungan kerja yang mesra dengan kerajaan.
9. Malangnya, Mukhriz bakal membawa Ansara ke kancah pergelutan politik yang tidak perlu dan bukan agenda asal penubuhannya.

10. Bersaralah Mukhriz dari jawatan Presiden Ansara. 22 tahun satu perjalanan yang panjang tanpa sebarang tanda besar dalam perkembangan Ansara. Sampai bila mahu bergantung kepada nama bapa dan aura politik bersih tanpa sebarang pencapaian yang boleh dibanggakan.

11. Sudah tiba masanya Ansara mendapat kepimpinan baru yang mempunyai idea dan kesungguhan untuk menyumbang kepada masyarakat bukannya kuda tunggangan peribadi.

2 comments:

Anonymous said...

Dah tak ada benda lagi ker nak ditembak??

yang dia jadi presiden tu siapa lantik. madey jer hasmah??

Kalau pun dah kenyang dengan dedak...jangan lah tunjukkan kebebalan terlebih lebih sangat, keldai pun malu dengan kedunguan kau !!!

Mengapa ko tak bertanding presiden?? nak masuk pun MRSM pun tak layak??? patutlah minat dedak !!!

Idealis Malaysia said...

ehhh meroyan lak mamat ni... betullah dia naik through AGM... tp sblm tu dia dah susun orang-orang dia... siapa nak cabar dia cantas...
serupa modus operanti mamak mahathir karala kekal berkuasa 22 tahun...
oii penjilat... kau budak mrsm ke yg kau nak memekak sgt ni... ya aki budak mrsm dan terlibat dengan ansara dah lebih 16 tahun...
itulah modal penjilat jubor asyik bila kita bantai apa yang dia tak betul balas dengan 'dedak'... team ni tak terima dedak pun walau se sen la bodoh... tapi tak tahu lah penjilat macam kau... marah-marah ni 'dedak' lambat kena suap ke hahahaha
ke Kau suka makan najis nanah dan daging busuk tabur fitnah merata... ehh lupa apa sangat berbanding hidu jubor mamak mader karala and the son mukeriz hahahaha

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.