Tuesday, October 20, 2015

RAKYAT DIPERBODOH PAKATAN USUL UNDI TAK PERCAYA MAIN-MAIN SAHAJA TAK JADI

Rakyat pelik bila DAP terkejut "monyet" bila usul undi tidak percaya dibawa ke sidang parlimen malah marah dan melenting secara tiba-tiba. Rupanya dalam Pakatan Harapan (HAramJadah) sendiri tidak tahu menahu usul ini dibawa ke perlimen. Apapun pertelagahan undi tidak percaya ini membuka "RAHSIA" penting yang rakyat harus nilai bersama.

1. Jelas DAPiggy adalah no 1, dominan, peneraju dan mastermind Pakatan Harapan ada DAP kata semua pari pembangkang akan tunduk patuh dan ikut tak berani melawan.

2. Wan Azizah "kipas" hanyalah BONEKA semata-mata yang dikawal oleh DAPiggy sepenuhnya. Nenek kipas hanya ikut dan turut saja apa yang tokong DAPiggy suruh buat

3. Pakatan Harapan (HAramJadah) jelas tidak memiliki koordinasi yang mantap dan sebulat suara apabila perkara penting seperti undi tidak percaya ini tidak diketahui pemimpin parti berbeza. 

Masing-masing syok sendiri... macam mana nak mentadbir negara... kucar kacir kalau negara jatuh ke tangan "monyet-monyet" dan piggy.

4. Pakatan Rakyat kerap kali berbohong, menipu dan mempermainkan RAKYAT... tindakan mereka hanya retorik dan lakonan... 

Tindakan hanya mahu mencari publisiti bukan buat betul-betul... hanya lakonan olok-olok bagi mencipta persepsi mencari sokongan... bodohkah rakyat mahu terus ditipu pembangkang???

Lim Guan Eng DAP ini berkata: 
"“Jika kita mahu singkirkan Perdana Menteri, ia tidak seharusnya dibuat oleh Ahli Parlimen biasa, sama juga yang berlaku di luar negara" Janganlah bermain-main, ini bukan main guli. Tindakan itu akan menampakkan kita kurang keyakinan terhadap usul itu. 

“Jika anda mahu mengurangkan nilai usul itu untuk main guli, teruskanlah, tetapi DAP tidak akan ambil bahagian,” katanya sambil menambah, DAP tidak akan memberi tekanan supaya usul itu ditarik balik - sumber
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengarahkan ahli parlimen PKR itu menarik balik usulnya dengan alasan bahawa isu penting seumpama itu seharusnya dibentangkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhnVdfHr5x3H92ZEHPOcCJqxIqo3JW9LGpF1OR0NDm2TchYh01ZiGCGi1exPz7VKMb8hhSw2sM2q6XX4dDw4lTbTBKb_c0-61jxrENEKaGxPBzOmA1UszxGdcV29WZyjbTOs1xGchberE2f/s1600/Wan_Azizah_MB-Selangor.jpg
Pantas Si Wan Azizah si BONEKA menurut kata BIG BOS Tokong, Usul yang telah dikemukakan sebelum ini akan ditarik balik dan dia sendiri akan menghantar semula Usul tersebut kepada pihak Speaker Dewan agar ianya dapat dibentangkan.

“Pakatan Harapan sebulat suara bersetuju untuk menghantarnya sekali lagi dan ia akan dibawa oleh saya sendiri. Usul yang telah dihantar sebelum ini akan ditarik balik. Pakatan Harapan setuju suara lebih kuat jika kita kemukakan usul ini," katanya pada sidang media di Parlimen di sini, Isnin.
Ketergesaan Wan Azizah menyatakan persetujuan dengan saranan Guan Eng juga menunjukkan kepada rakyat bahawa beliau adalah sekadar Ketua Pembangkang yang tidak berkredibiliti.
 
Ia juga dengan terang menunjukkan bahawa PKR selama ini hanyalah parti suruhan kepada dinasti Lim yang sudah menguasai DAP sejak sekian lama.

Kehadiran Pengerusi Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu di parlimen juga menunjukkan bahawa Amanah juga sekadar parti macai kepada DAP kerana beliau bukan ahli parlimen yang perlu berada di parlimen sewaktu sesi Dewan Rakyat bersidang.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.