Friday, September 18, 2015

CINA CAUVANIS RASIS TERUS MENERUS HINA, CABAR DAN PERSOAL PUNCA MELAYU MARAH DAN BANGKIT

Hari ini berlaku himpunan baju Merah. Bulan depan himpunan baju Hijau. Siapa puncanya? Sudah tentu orang Cina yang berpusu-pusu menunjukkan sikap kurang ajar mereka semasa himpunan Bersih 4.0. Mereka pijak wajah Perdana Menteri, mereka pijak wajah Tuan Guru Hj. Hadi Awang, mereka kencing gambar Tunku Abdul Rahman, mereka bawa penyapu yang besar simbolik nak halau Melayu, ucapan mereka memaki-maki orang Melayu, Alvin hina Rasulullah SAW, Namewee hina agama Islam.
 
Dengan semua penghinaan ini, siapa tidak marah? Jadi siapa punca perpecahan masyarakat Malaysia? Jawapannya ialah orang Cina.
 
Semasa PRU 12 mereka bersatu dan sangat tamak haloba hanya kerana mereka nak kan political power. Orang Cina sanggup mengorbankan social contract dan power sharing yang menjadi punca keamanan di Malaysia selama ini. Sebaliknya, seluruh Cina bersatu di bawah DAP. Mereka sanggup melupakan MCA, Gerakan dan MIC yang menjadi rakan perpaduan yang penting sejak berpuluh-puluh tahun lamanya.
 
Kini tiada lagi ‘secret policy’ orang Cina, semua sudah jelas orang Cina di dalam MCA dan Gerakan semuanya mengundi DAP.
 
Tetapi satu perkara orang Cina terlupa! Dengan perasaan tamak, ego, busuk hati dan gila kuasa mereka lupa satu perkara. Kerana Cina sangat tamak sudah menguasai ekonomi Malaysia sejak bertahun-tahun lamanya, kini mereka hendak membolot dengan rakus kuasa politik pula!

Orang Cina tidak berselindung lagi mahu menjadi Perdana Menteri, mereka mahu hapuskan sistem Raja-Raja Melayu, mereka mahu memerintah dengan cara mereka sendiri. Dengan semua ketamakan orang Cina itu, Adakah orang Melayu akan berdiam diri ???
Sekarang orang Melayu sudah sedar, orang Melayu di dalam PAS pun sudah tidak mahu diperbodohkan lagi oleh DAP. Kalau orang Cina tamak mempermainkan orang Melayu sepanjang masa, mereka pula senyap-senyap bersatu di bawah DAP apa salah Himpunan Perpaduan Melayu?
 
Himpunan Perpaduan Melayu ini untuk menegur DAP yang kurang ajar kepada orang Melayu di Pulau Pinang. Orang Cina pura-pura lupa, semasa zaman BN memerintah P.Pinang, orang Cina tidak pernah dilayan dengan buruk.
 
Sejak sebelum merdeka lagi, orang Cina menerima dan menerima banyak keuntungan dari segi ekonomi sehingga sekarang. Malangnya mereka tidak pernah ada patriotik kepada Malaysia. Buktinya, mereka tidak tahu berbahasa Melayu dengan lancar, mereka tidak tahu menyanyikan lagu Negaraku, pendek kata mereka hanya mahu menerima sahaja.
 
Orang Melayu pemilik tanah negara ini sanggup bersabar sekian lama, tetapi apabila orang Cina semakin melampau dan semakin tamak mahu mengambil kuasa politik…ketika itu darah orang Melayu sudah mendidih. Orang Melayu sudah hilang sabar. Hanya mengamok sahaja jawapannya dalam apa sahaja bentuk amokan, termasuk ulangan 13 Mei 1969!!!
 
Orang Cina tidak ada jatidiri. Sesudah mereka menikmati biasiswa JPA, biasiswa PERDANA, biasiswa 1MDB ke luar negara mereka tidak mahu balik ke Malaysia. Malah mereka bekerja di luar negara dan memohon kerakyatan negara USA atau UK. Apabila hidup mereka semakin susah, restoran mereka bankrap di oversea, mereka memohon semula untuk pulang ke Malaysia. Haprak punya bangsa! Masa senang ludah Malaysia, masa susah merayu nak pulang semula ke Malaysia!
 
Kepada orang Cina yang tamak haloba, elok kamu faham bahawa orang Melayu sanggup tinggal makan ubi kayu dalam negara sendiri asalkan kamu Cina tidak kontrol mereka. Orang Melayu diam bukan bermakna diam sahaja, hari ini kamu lihat kerana sikap tamak haloba dan kurang ajar kamu, orang Melayu sudah bangun. Mungkin mereka bangun di setiap bandar-bandar di seluruh negara selepas ini jika kamu berterusan tamak haloba dan kurang ajar!!!
 

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.