Tuesday, June 24, 2014

ISLAM MENANG NAMUN MASIH DALAM BAHAYA KALIMAH ALLAH AKAN DICABAR AKIBAT UNDANG-UNDANG LEMAH

Jelas sekali undi diberikan atas sensitiviti dan agama jika dilihat HAKIM beragama ISLAM menolak penerbitan mingguan 'The Herald' daripada menggunakan kalimah 'Allah', dalam versi bahasa Melayu terbitannya kecuali seorang Zainun Ali yang entah kenapa menggadaikan AGAMAnya secara tiba-tiba... manakala HAKIM kafir menyokong untuk kalimah Allah dicemarkan, dinoda, didusta dan dicela... 

Syukur kepada Allah kerajaan UMNO-BN yang dituduh zalim, kafir dan maha zalim ini masih bijak sana dengan banyak melantik individu Melayu Islam dalam memegang jawatan penting.... malah dalam kes ini panel hakim majoriti Melayu Islam... namun bayangkan apa akan terjadi jika panel ini majoritinya bukan ISLAM??? rasanya apa keputusan yang bakal keluar???

Untuk itu ISLAM dan kesucian Kalimah Allah perlu dilindungi MAHA HEBAT lagi... akta dan undang-undang spesifik yang membela ISLAM dan ummahnya perlu digubal demi menjamin kelangsungan ummah ini dari di NODA olah golongan KAFIR yang tidak putus-putus mahu menghancurkan ISLAM dan ummahnya dengan apa jua cara.... 

kita terlalu bersikap tidak mengapa... hingga ekonomi, pendidikan, sosial dijuarai bangsa lain... 
  • kaum kafir makin kaya raya... melayu islam ditindas miskin tanpa sedar...
  • berapa ramai murtad hasil dakwah kristianisasi???
  • pemikiran dijajah menerusi pluralisme dan liberalisme agama tajaan yahudi...
  • tatasusila budaya dimusnahkan gaya hidup bebas dan tanpa arah tajaan kafir...
  • jati diri dan patriotisme di cincang oleh gene sharp atas nama Demokrasi...
  • membela Islam dan melayu kini dianggap rasis dan melanggar kesamarataan...
  • hak keistimewaaan melayu dan islam yang menongkat kita katanya sudah BASI... 
  • ya... basi agar dihapuskan untuk memberi kuasa tidak terhingga kepada kaum pendatang kafir merobek lumat hingga lunyai Islam dan Melayu..
Mengapa kalau kita membela Melayu, Islam dan hak milik kita... kita dituduh rasis malah kita didakwa dimahkamah serta ditahan POLIS bila menyebut FAKTA bahawa Malaysia milik Melayu & Islam DENGAN mengulang bukti sejarah bahawa MEREKA PENDATANG... TAPI BILA kaum kafir mencabar, menghina dan mencemar hal berkaitan ISLAM dan MELAYU mereka dilayan BAIK tanpa apa-apa tindakan malah boleh menggunakan saluran mahkamah mencabar MARUAH dan KESABARAN kita...

AllahuAkbar!!! sudah maksimumkah tahap KESABARAN KITA???


Mahkamah Persekutuan hari ini memutuskan bahawa Gereja Katholik tidak dibenarkan merayu keputusan Mahkamah Rayuan yang melarang penerbitan mingguan 'The Herald' daripada menggunakan kalimah 'Allah', dalam versi bahasa Melayu terbitannya.

Keputusan itu dibuat oleh Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria yang mempengerusikan panel tujuh hakim, di dalam mahkamah yang penuh sesak pagi ini. Beliau berkata itu adalah keputusan majoriti yang dipersetujui oleh empat hakim termasuk dirinya.

Ini bermakna, keputusan Mahkamah Rayuan sebelum ini yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam The Herald, terpakai dan gereja itu tidak boleh lagi mengemukakan rayuan.

Hakim-hakim yang bersidang:

  • Ketua Hakim Negara, Tun Arifin Zakaria
  • Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raus Sharif
  • Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin
  • Hakim Besar Sabah dan Sarawak Tan Sri Richard Malanjum
  • Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Suriyadi Halim Omar
  • Datuk Zainun Ali 
  • Datuk Jeffrey Tan Kok Wha.

Datuk Zainun Ali dikatakan menyokong supaya Kalimah Allah digunakan oleh Gereja Katholik dalam akhbarnya The Herald... 
 
(KLIK BACA)

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.