Thursday, September 27, 2012

UMAT ISLAM ADA MASALAH JIWA TERLEBIH SENSITIF SANGAT BILA NABI MUHAMMAD DIHINA

Kenapa perlu emosi sangat setakat isu penghinaan terhadap Rasulullah jadi tak perlulah berdemonstrasi atau buat tunjuk perasaan. Kita tenang-tenang sahaja ya... buat macam biasa-biasa saja. Mungkin itu yang Anwar rasa patut dilakukan oleh umat ISLAM seluruh dunia.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHTQgHvT_v1TK_uKRq4dX13tBSZqc9d1yBwUCKXe_ECrTDO7FrTdqTWl_Sleu1c9HmkC_pqtST9g3rPTJ0cezLvQPmvTQiqnAxRap_uGqBSaGxL2tbWJfPyl7zLhhwt8-yr5Jvf_96xDhf/s1600/111anwar+copy+copy.jpg

Dimulakan dengan penghinaan oleh filem Innocence Of Muslim, Sam Bacile,
Kemudian Ngeh Koo Ham mempersoal kenapa umat islam buang masa dan tenaga membela dan pertahan Nabi???
Sekarang Anwar Ibrahim mempersoal kenapa Umat Islam ADA MASALAH JIWA bila marah dan beremosi apabila Nabi Muhammad SAW dihina???

Kenapa kau tanya??? Bagi aku ANWAR IBRAHIM cukup PUKIMAK dan LAHANAT dalam hal ini... Anwar Ibrahim kot kau liberal sangat pun pegi jahanam lah kau sorang je jangan pengaruh orang lain...

Sekarang kita tengok apa komen dan tindakan PAS kononnya parti perjuangan ISLAM, warak dan Islamik. Harap UMNO dan PAS boleh bersatu kutuk dan kecam Anwar Ibrahim macam korang buat pada Ngeh Koo Ham. ISLAM bukan untuk jual beli!


SUMBER :  Wartawan The Scotsman melaporkan kata-kata Anwar itu dalam artikel yang bertajuk, “Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia“.

 1. “Tindak balas ganas terhadap filem yang menghina Islam, dia (Anwar) bersetuju bahawa terdapat satu masalah jiwa umat Islam..mudah marah dan beremosi,” lapor Eddie Barnes, wartawan The Scotsman, media terbitan Britain, ketika menemu bual Anwar semasa Ketua Pembangkang itu melakukan lawatan ke negara itu baru-baru ini.

“Dia (Anwar) adalah seorang moden tradionalis,” lapor Eddie Barnes, “dia juga menyokong Salman Rusdie, penulis buku ‘The Satanic Verses‘, tetapi dia masih meminati novel-novel karangannya yang lain,” tambahnya lagi.The Satanic Verses’, buku karangan Salman Rusdie juga merupakan karya yang menghina Islam dan Rasulullah SAW.



Ini bukan kali pertama Anwar Ibrahim "memperlekeh umat Islam"

Pada tahun 2009, Anwar turut mengeluarkan kenyataan yang hampir sama ketika berceramah dalam program ‘Muslim Christian Interfaith Conference’ di Perth, Australia.

Dalam ceramah di hadapan majoriti penganut Kristian Australia itu, Anwar memperlekehkan umat Islam Pakistan yang berdemonstrasi membantah Kartun Denmark (Danish Cartoon), karikatur yang menghina Islam dan Nabi Muhamad SAW.

Kartunis Denmark, Kurt Westergaard, disifatkan menghina Islam kerana melukis wajah Nabi Muhammad SAW dengan memakai serban yang bentuknya mirip sebutir bom. Karikatur yang disiarkan oleh beberapa akhbar utama Denmark itu telah menimbulkan kemarahan umat Islam di seluruh dunia.

Sumber : Unspinner dan Anwaraidc

1 comment:

Anonymous said...

keluarga puaka ni Islam ke tak?
tak ke dia sedar penyokong pakatan juga ada masalah jiwa, jadi ganas dan baran bila keluarga puaka ni dikutuk.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.