Tuesday, September 29, 2009

PILIHANRAYA KECIL DUN BAGAN PINANG - TAN SRI ISA SAMAD CALON MEMBAWA REBAH

Salam Perjuangan...

Apa yang dicari dalam pilihan raya? Imej parti atau kehendak rakyat? Ini tentulah seperti diluah mati bapak, ditelan mati emak.

Kes 1 : YB Lim Guan Eng dipenjara selama 18 bulan di bawah dua Akta, iaitu Akta Hasutan dan Akta Mesin Cetak dan Penerbitan, menjalani hukuman dan akhir menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang.

Kes 2: Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjara selama enam tahun atas kesalahan salah guna kuasa. Dibebaskan dari hukuman liwat kerana Mahkamah Persekutuan mendapati bukti-bukti yang dikemukakan tidak cukup kukuh untuk mensabitkan kesalahan biarpun hakim-hakim tersebut percaya wujud kejadian tersebut dan mahkamah sebelumnya telah mensabitkan kesalahan ke atasnya. Hari ini beliau menang di Parlimen Permatang Pauh dan menjadi Ketua Pembangkang di Parlimen.

Kes 3: Mat Sabu - Ada juga wakil rakyat bukan UMNO yang ditangkap berkhalwat dengan isteri orang kemudiannya dibebaskan oleh mahkamah atas sebab teknikal telah juga menang pilihan raya beberapa kali selepasnya.

Kes 4: YM Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) pernah dituduh terbabit dengan skandal BMF, bertanding atas tiket S46, tetapi masih menang di Gua Musang. Malah saya percaya walau apa pun tuduhan dan tohmahan terhadap Ku Li beliau tetap akan menang di Gua Musang kerana perkhidmatannya yang baik kepada rakyat di sana.

Kes 5: Bekas Menteri Besar Selangor, Allahyarham Datuk Harun Idris didapati bersalah oleh Mahkamah atas tuduhan salah guna kuasa, menjalani hukuman penjara dan kemudiannya mendapat pengampunan yang Di Pertuan Agong atas nasihat Perdana Menteri ketika itu, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad. Jika tidak silap saya Allahyarham turut memegang jawatan Ketua UMNO Bahagian Kuala Langat selama 3 tahun sehingga 1984. Beliau kemudiannya di pilih oleh Ku Lu untuk bertanding dalam Pilihan raya kecil Parlimen Ampang Jaya pada 1989 atas tiket Semangat 46 dan disokong oleh Pas. Sungguhpun kalah beliau tetap mendapat undi yang memberangsangkan.

Mengapa mereka masih menang biarpun sudah didapati bersalah oleh Mahkamah dan menjalani hukumannya? Jawapannya tentulah kerana rakyat di kawasannya mahukan beliau menjadi wakil mereka. Biar apa pun pandangan undang-undang dan masyarakat terhadap mereka namun mereka tetap menjadi pilihan rakyat di kawasan mereka.

PERSOALAN OH PERSOALAN

Apa pula yang dikatakan wakil yang dimahukan parti?

Apa yang dikatakan wakil yg dimahukan rakyat?

Kehendak rakyat :

Mahukah lagi penduduk bagan pinang dan negeri sembilan khas nya menerima semula TS Isa Samad? apa kata lantik badan bebas buat soal selidik nescaya majoriti rakyat negeri sembilan sudah tidak mahukan lagi TS Isa Samad... bukan tidak ingat jasa TS Isa tapi byk juga keadaan dan skandal kurang menyenangkan semasa pemerintahan beliau... senang cerita cukuplah TS Isa... sejukkan keinginan nak jawatan semula... tanyalah golongan marhen, ahli biasa UMNO... nak ke pada TS Isa??? tanya rakyat biasadan pembangkang apa imej dan pandangan mereka pada TS Isa???
.
Kehendak UMNO:
.
Suka saya merujuk kepada artikel "Teluk Kemang Tetap Mahu Isa" - Malaysia Kini.
UMNO yang nak atau rakyat yang nak?
Apakah suara individu berjawatan & perwakilan UMNO di cawangan mahupun bahagian di bagan pinang adalah serupa dan sama dengan kehendak sebenar rakyat di bagan pinang?
.
Kenapa individu berjawatan & perwakilan UMNO di cawangan mahupun bahagian di bagan pinang nak sangat TS Isa... kena di ingat rakan-rakan semua mereka-mereka itu adaah individu yg telah pun termakan budi & didokong oleh TS Isa untuk mendapatkan jawatan di bahagian dan cawangan. Jadi tidak hairan mereka berkokok sekuat-kuatnya mahukan TS Isa... Senang cerita mereka-mereka ini dibela secara langsung atau tidak langsung oleh TS Isa...
.
Itulah UMNO... masih tidak insaf lagi walhal keadaan dah dihujung tanduk tetap mahu SYOK SENDIRI tanpa mahu mendengar suara akar umbi UMNO & Rakyat... TS Isa masih mementingkan diri... apa nak jadi ni....
.
Tun Mahathir sudah tegur!
Muhyiddin Sudah Bagi Nasihat!
Najib Sudah Bagi Ingatan!
Mat Hasan juga sudah bagi isyarat!
Cuma PAK tidoLAH terus tido....! tak hirau nasib bangsa
UMNO Mau ikut terus tidur ka?
.
Malas Sendiri fikir la... %$&###@$%^

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.