Thursday, June 19, 2008

DETIK PERUBAHAN TELAH BERMULA


Isu politik pengaruhi pasaran saham
Barisan Nasional,BN. Isu politik pengaruhi pasaran saham. KUALA LUMPUR 18 Jun - Bursa saham tempatan hari ini menyaksikan kejatuhan sebanyak dua angka disebabkan harga minyak yang kekal tinggi dan ketidaktentuan dalam senario politik di negara ini.Penanda aras Indeks Komposit Kuala Lumpur (IKKL) m 19/06/2008 - size 2102 bytes

Teck Lee mengaku jumpa Anwar
KOTA KINABALU 18 Jun - Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee mengakui mengadakan perjumpaan dengan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hong Kong dan Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Pakatan Rakyat akan sokong usul
SHAH ALAM, 18 Jun - Pakatan Rakyat akan menyokong usul bagi undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Parlimen Isnin ini, kata Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

DUN Sanglang diisytihar dikosongkan
KANGAR 18 Jun – Mahkamah Pilihan Raya di sini hari ini memutuskan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang yang dimenangi calon Barisan Nasional (BN), Abdullah Hassan pada Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu dikosongkan.

Soon Bui, Majimbun ikut pendirian parti
KOTA KINABALU 18 Jun - Dua Ahli Parlimen Parti Maju Sabah (SAPP) menyatakan sokongan mereka terhadap pendirian Presiden parti itu, Datuk Yong Teck Lee yang mengumumkan SAPP hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Pemilihan cawangan UMNO mungkin ditangguh
KUALA LUMPUR 18 Jun – UMNO mungkin menangguhkan pemilihan peringkat cawangan parti itu yang dijadualkan pada 17 Julai hingga 24 Ogos ini jika pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang diadakan di Perlis.

BN sokong Abdullah - Semua pemimpin komponen berdiri teguh belakang Perdana Menteri
KUALA LUMPUR 18 Jun – Para pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) hari ini menyatakan sokongan padu terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan berjanji akan berdiri teguh di belakangnya jika terdapat usul mencabar kepimpinan beliau di Parlimen.

Teck Lee tamak – PM
PUTRAJAYA 18 Jun – Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, tindakan terbaru Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee adalah disebabkan “saya tidak dapat memenuhi ketamakan dirinya.”

Siapa Yong Teck Lee?
KOTA KINABALU 18 Jun - Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee, 50, melalui liku-liku perjalanan politik yang panjang selepas menyertai Parti Bersatu Sabah (PBS) pada tahun 1985.

Wakil rakyat lain tidak ikut SAPP – Bung Moktar
KUALA LUMPUR 18 Jun – Tindakan Parti Maju Sabah (SAPP) mengugut mahu mengemukakan usul tidak percaya kepada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak akan diikuti oleh ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) Sabah yang lain.

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.