Friday, April 16, 2010

P.KAMALNNATHAN : CALON BN PILIHANRAYA KECIL HULU SELANGOR

.

.
"Perjuangan BN biasanya kalau nak bersihkan sungai, dimulakan dari hulu. Kita mulakan dari Hulu Selangor ini untuk membersihkan Selangor," kata P.Kamalanathan.
.
BIODATA P.KAMALANATHAN

.
P.Kamalanathan, atau dikenali lebih mesra dengan panggilan Kamal, bukanlah muka baru dalam politik, di mana blogger aktif itu menyertai MIC sejak 25 tahun lalu.
.
PEKERJAAN

.
- Berkhidmat sebagai Pegawai Perhubungan Awam di Majlis Penggalakan Minyak Sawit Malaysia (Mpoc) sebelum menyertai syarikat Serba Wangi Sdn Bhd (JATI),(anak syarikat Bernas) pada 2001.
.
- Beliau memulakan kariernya sebagai kerani di Associated Pan Malaysia Cement Sdn Bhd pada 1985 sebelum menjadi pegawai perhubungan awam dengan MPOPC selama enam tahun.
.
.
- Beliau juga pernah bertugas sebagai pengurus perhubungan awam bagi syarikat Carotino dan lain-lain syarikat milik kerajaan.


PENGHARGAAN & SUMBANGAN
.
- Pada tahun 2004, beliau diberi penghormatan oleh Institut Perhubungan Awam Malaysia yang memberi pengiktiradan terhadap usahanya membangunkan "Majlis Pelbagai Kaum Terbaik di Malaysia bagi tahun 2004".
.
- Baru-baru ini beliau menghasilkan sebuah dokumentari yang bertajuk 'The Truth' untuk RTM yang memaparkan kejayaan dan pencapaian komuniti India di Malaysia


KELUARGA
- Beliau yang berkahwin dengan S.Shobana, seorang pengurus kanan perhubungan awam sebuah hospital swasta,



PENDIDIKAN
.
- Beliau memiliki sijil dalam bidang perhubungan awam dari London Chambers of Commerce and Industry in England
.
- Diploma dalam bindang penterjemahan (Dewan Bahasa dan Pustaka),
.
- Ijazah Sarjana Muda dalam Perhubungan Awam dari Edith Cowan University di Australia.
.
POLITIK DAN PENTADBIRAN
.
- Kamalanathan juga merupakan Anggota Majlis Perbandaran Selayang dari 2004 hingga 2006.
.
- Kamalanathan dilantik sebagai ketua penerangan MIC pada perhimpunan agung parti itu September 2009 sebagai sebahagian daripada langkah presiden parti Datuk Seri S. Samy Vellu untuk mengukuhkan parti.

.
BLOGGER AKTIF
.
- Kamalanathan yang mengendalikan blog http://www.pkamalanathan.com/
.


No comments:

Post a Comment