Monday, February 27, 2017

LAWATAN KING SALMAN BUKTI RM 2.6 BILLION DERMA SAUDI DAN MAHATHIR BOLEH TELAN BULLSHIT

Jom fikir pakai akal kalau benar Najib MENIPU dan BERBOHONG yang sumber asal RM 2.6 Billion yang didedahkan tu adalah derma dari Arab Saudi apakah kau fikir sudi atau mahu King Salman Raja Arab Saudi datang melakukan kunjungan hormat ke Malaysia apatah lagi berjumpa Najib???

Maka jelas lah memang BENAR TANPA boleh DISANGKAL kejujuran dan keterlusan Najib bahawa MEMANG sumber asal RM 2.6 Billion yang didedahkan tu adalah derma dari Arab Saudi DAN BUKAN SESEKALI dari sumber 1MDB atau yang lain seperti spin fitnah penipuan dan pembohongan Pakatan Haram Jadah, Pembangkang, Atok nyayok mudah lupa serta penjilat dan pemakan dedak tegar mereka...

Maka neraka lah jawab nya kepada pemakan daging busuk, darah dan nanah yang menabur fitnah selama ini... terbukti BODOH, BANGANG dan TOLOL lah mereka yang percaya kepada fitnah berkenaan... benarlah dalam Al-QURAN yang menyatakan bahawa fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh... hingga rosak masyarakat, berpecah belah dan timbul permusuhan khususnya dikalangan melayu dan Islam...

Yang untung nya DAPiggy lah yang sememangnya kafir harbi laknatullah rasis chauvanis anti Islam... ketua segala ketua dalam Pakatan Haram jadah Pembangkang...

jom insaf sebelum terlambat... buang emosi... fikir dan terimalah kebenaran...


http://2.bp.blogspot.com/-Wh37wb9j3J4/VqgxuIDwd7I/AAAAAAAAHeI/0YULVRSUmt8/s1600/Screen%2BShot%2B2016-01-27%2Bat%2B10.55.30%2BAM.png
.
Sekarang sudah terbukti yang kau kata itu fitnah so...
siapa kena U-Turn?
siapa kena jilat balik ludah?
siapa kena telan semula itu BULL SHIT?

tak apa Mahathir dah BIASA DAH buat tu semua... peliwat pun dia boleh jilat balik apa hahahaha....
 .
http://www.mykmu.net/2017/02/derma-rm-2-6-billion-kedatangan-raja-salman-bukti-najib-tidak-menipu/
.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9b/f6/c1/9bf6c1a4670984afd89e9c4501943d5b.jpg

MAHATHIR JELES LA KING SALMAN LAWAT MALAYSIA SAMPAI SANGGUP REKA CERITA BURUK DAN FITNAH

Jangan la jeles, cemburu dan jaki ya tau lah kau dan 22 tahun memerintah selaku diktator (dia yang akui) namun tak pernah sekali pun king saudi datang jenguk hehehe yang datang pun macam standard mugabe je hehehe... KORANG tak percaya dia jeles.. haaa cuba baca statement dia ni...

“Tapi kita tahu sebab-sebab yang orang asing membuat lawatan ke Malaysia. Saya tak perlu nak sebut di sini. Tapi mereka datang bukan kerana persahabatan tapi kerana ada sesuatu yang Najib boleh bagi kepada mereka… Inilah sebabnya mereka berada di sini,”

Pehhhhh!!!! abis mugabe datang malaysia siap bawa tour di langkawi tu mahathir bagi apa??? pungkok ANUwar BERAHIm ke kikikiki.... aiiii dah tua2 dah la nyanyuk kuat cemburu pula tu... cemburu sebab org lain lebih mampu, berjaya dan menandingi era dia... dengan hasmah tak nak cemburu ke kikikiki... 

PETIKAN : http://www.mykmu.net/2017/02/22-tahun-apa-yang-dia-beri-pada-pemimpin-asing-melawat-malaysia/

MAHATHIR MOHAMED HADIR KASI GEGAR OTAI GERAKAN REFORMASI SEMASA KONVENSYEN REFORMIS PKR

Mahathir mamak karala yang di GELAR oleh golongan reformis 1998 MAHA Zalim dan MAHA Firaun dengan tidak BERSALAH, SEGAN atau KESIPUAN  hadir ke Konvensyen Reformis PKR di IDCC Shah Alam dengan tema "Reformis Suara Rakyat" yang menghimpunkan otai, pejuang dan pengasas reformasi Rakyat sejak kebangkitan 1998.

Kedengan hadirin telah mencemuh dan mengkeji beliau dengan pelbagai laungan seperti Firaun, Zalim, serta melaungkan slogan lain seperti Reformasi!! dan Bebas Anwar!!!... namun apabila diberi peluang berucap, dia hanya menyeru para otai reformasi untuk bersama-sama menyokong beliau menjatuhkan kerajaan hari ini... kikikiki... bakal kena perkuda lah tu... otai konon hahahaha....

Maha Zalim aka Maha Firaun langsung tidak memberi respon terhadap segala tohmahan dan hinaan yang dilemparkan oleh aktivis reformasi... seolah mengiyakan apa yang dilemparkan pada beliau... 

TAPI kan sory to say lah.... nama ja otai, pejuang dan pengasas reformasi Rakyat... macam tak ada maruah, prinsip dan TELUR... boleh ja korang MENGANGA, DIAM dan MENADAH jubo dengar Mahathir mamak karala yang di GELAR oleh golongan reformis 1998 MAHA Zalim dan MAHA Firaun berucap.... hahaha otai apa kebenda ni.... kalau aku dah ramai2 angkat kaki tinggalkan dewan... lupa ke apa dia dah buat pada korang???

Demi anak manja SI BOBOI mukheriz sanggup Mamak karala yang di GELAR reformis 1998 MAHA Zalim dan MAHA Firaun menanggung hinaan kejian malah menyembah kumpulan yang dianiaya dia suatu ketika dulu... lupa ke sapa2 yang kena... tangkap, pukul, gari, lokap, isa, semburan air gatal dan berwarna... gas pemedih mata... naik black maria berjemaah... hahaha demi boboi apalah sgt...

PEPATAH MAHA LUPHA MAMAK KARALA

"Kasihkan Negara JUal-JUalkan... Sayang BOBOI jadikan PeeeYEmm"

"Melentur BOBOI biar jadi PeeYEmm"

"Negara dipangku dilepaskan... BOBOI di KL jadikan PeeYEmm"

"Biar mati JUAL Negara jangan BOBOI tk jadi PeeYEmm"

"Bagaimana KARALA begitulah BOBOI nya"

"Kemana tumpahnya BOBOI kalau tak jadi PeeYEmm"
 
"Karala mengajar BOBOI berjalan menjadi PeeYEmm"

"Malu jika anak karala si BOBOI menjadi anak kambing"

"Pukul BOBOI sindir rakyat soh sokong jadi PeeYEmm"

Friday, February 24, 2017

KENA SEKOLAH MAMAK KARALA MAHATHIR MUDHA LUPHA AYAH BOBOI MUKERIS HARAP TERIMA NASIHAT

DYMM Sultan Johor dari dulu memang tegas dan manusia hebat jenis 'straight to the point' malah teguran, nasihat dan pandangan baginda jelas dan tepat. Berucap semasa sempena majlis perasmian galeri darurat bukit kepong muar teguran dan nasihat baginda jelas ditujukan kepada ehem ehem... ermmm... bapak si boboi mukeriz... 

ringkasnya abah boboi mukeriz sekarangsah dan pasti.... 1. mudah lupa 2. pengkhianat dan rekrut DAP 3. penjilat media barat 4. nyanyuk lupa makan ubat...

baca jangan tak baca... kalau boleh pegi jumpa dia bagi tau... kalau  tak buleh jmpa forward msg pada mamak karala ya... tengah dok makan chapati berkuah dal dan kari ikan di istana sri kembangan tu rasanya... hahahaha.... 

Tapi nak bagi tau pun baik2 jgn main bagi tau ja takut org tua tu tersedak or tercekik biji dal hahahaha... ingatkan juga lepas makan jagan lupa tau amik ubat and supliment.... nanti tersasul dan tak sengaja dedah lagi DAP dapat jawatan TPM Malaysia kalau pakatan haramjadah berkuasa... kikikiki...



 Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar hari ini menyindir keras sikap seorang pemimpin,

Tanya menyebut nama, baginda menyindir mungkin “orang luar” ini telah lupa bahawa zamannya telah berlalu.

“Dahulu dia sering menyindir orang Melayu sebagai bangsa yang mudah lupa, namun hari ini dia sendiri menunjukkan sifat pelupanya.

“Dulu dia kata pembangkang itu musuh ketat, tapi sekarang sudah boleh duduk semeja dan menjadi kawan rapat.

“Dulu dia kata media barat suka buat cerita, tapi sekarang, cerita media barat dikatanya fakta.

Jika dia bukan pelupa mungkin ada sedikit nyanyuk akibat faktor usia,” titah baginda.

Bertitah ketika merasmikan Galeri Darurat bukit kepong di Muar pagi ini, Sultan Ibrahim menasihatkan “orang luar” itu supaya tidak masuk campur hal orang lain.

“Nasihat saya kepada dia, cukup-cukuplah. Dunia ini ada siang dan malam, bukan boleh siang berterusan.

“Jangan sibuk jaga tepi kain orang, lebih baik betulkan kain sendiri yang telah reput dan koyak. Atau orang kata the best business you can have today is mind you own business,” titah baginda.

http://theunspinners.blogspot.my/2017/02/siapa-mereka-yang-dikatakan-dulu-dia.html

Wednesday, February 22, 2017

KERAJAAN PKR SELANGOR SAYANG RAKYAT SAMPAI SONGLAP TABUNG WANG KHAIRAT KEMATIAN

Tidak cukup dengan pelbagai skandal, isu dan masalah di Selangor seperti pasir, gerbang selangor, caj plastik 20 sen, kenaikan cukai setempat, banjir, projek kuda putih, DEIG, projek babi, kronisme, nepotisme dan 1001 lagi bala bencana buat RAKYAT SELANGOR...

Timbul kini tuduhan bahawa Azmin Ali, Menteri Besar Selangor menyalahguna dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE) dan Wang Khairat Kematian Negeri Selangor dengan jumlah RM200 juta adalah merupakan tuduhan yang amat berat sekali.

http://1.bp.blogspot.com/-sTX-31475sY/T1ioHNWLL4I/AAAAAAAAClo/t2yT-gzuPXs/s400/img_255194c5278b281308.png


Datuk Seri Jamal Md Yunos sudah 2 hari mengadakan protes di depan Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam,Selasa lepas berkaitan dakwaan salah guna kuasa ini malah telah datang ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan membawa bukti berkaitan salah guna kuasa ini yang didakwa beliau mendapat bukti berkenaan dari Ahli Parlimen PKR Pandan,Rafizi Ramli.

Dalam dokumen bukti itu, ada sembilan Ahli Parlimen yang bukan dari dalam negeri Selangor mendapat peruntukan dana melalui dana SMUE yang disalurkan di bawah Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS). Dalam bukti iaitu sepucuk surat dari Perbendaharaan Negeri Selangor bertarikh 13 Disember 2013 kepada Pengurus cawangan Ambank memohon membuka akaun SMUE. 9 ahli parlimen pembangkang itu adalah :
1) Ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai, 
2) Ahli Parlimen Kepong, Dr Tan Seng Giaw, 
3) Ahli Parlimen Batu, Tian Chua 
4) Ahli Parlimen Wangsa Maju, Tan Kee Kwong. 
5) Ahli Parlimen Bandar Tun Razak, 
6) Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, 
7) Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzh Anwar, 
8) Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok 
9) Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng.

Ada 2 Isu utama

1. Kesemua mereka dikatakan ada kaitan dengan penyelewengan dana berjumlah kira-kira RM10 juta. "Mengapa wakil rakyat bukan dari Selangor tapi Wilayah Persekutuan yang mendapat dana ini?"
2. Ada keraguan timbul tentang penggunaan peruntukan dana dalam SMUE ini apabila ia dikatakan digunakan untuk tujuan lain bukan membantu rakyat negeri itu. Jamal mempersoalkan... Di manakah jumlah peruntukan ini? Adakah ia dari sumber halal? Berdasarkan maklumat yang saya perolehi, terdapat beberapa keraguan dalam penggunaan peruntukan SMUE ini yang dilakukan beberapa wakil rakyat atau penyelaras DUN Selangor dan Wilayah Persekutuan.Mereka menggunakan peruntukan ini untuk tujuan lain, bukan membantu rakyat Selangor. 
Kalau duit kebajikan rakyat yang dikhususkan untuk khairat kematian pun DISONGLAP dan DISELEWENGKAN sudah dikira berat dah ni... Apakah tabung ini hanya propaganda demi rakyat namun tujuan sebenarnya adalah untuk DANA POLITIK??? 
Tak mengapa Rakyat selangor kan 62 peratus daripada sejumlah 2,018 responden di Selangor yakin dan percaya terhadap kepimpinan Asmin Ice Cream.


 http://badutrakyat.blogspot.my/2017/02/tu-dia-9-ahli-parlimen-pakatanharapan.html

Monday, February 20, 2017

HIMPUNAN RUU 355 LAMBANG PENYATUAN UMMAT ISLAM DI TENTANG BONEKA KAFIR HARBI DAPIGGY

Lebih 30,000 umat Islam hadir menunjukkan sokongan dalam HIMPUNAN RUU355 hinggakan melimpah tidak cukup ruang Padang Merbok. Saudara/i  sesungguhnya Solidariti dan kesatuan Ummah antara perkara terpenting hinggakan terdapat hadis dan ayat Al-Quran menjelaskan tentang peri pentingnya perpaduan dikalangan umat Islam. Maka perkara ini wajar mendapat tempat dihati setiap umat Islam lantas diterjemahkan dalam bentuk sokongan kerana sesungguhnya musuh ISLAM itu tidak akan sesekali meredhai dan akan sentiasa mengganggu gugat kesatuan ummah dan Islam itu sendiri.

Terima kasih, Tahniah, Syabas dan Anda lah WIRA kepada yang hadir ke perhimpunan ini. Semoga Allah mempermudahkan urusan dan kelulusan RUU355 ini nanti di parlimen. Amin


Namun yang menyedihkan terdapatnya manusia yang mengaku beragama ISLAM namun merelakan diri dijadikan boneka dan keldai tunggangan Kafir Harbi Laknatullah Rasis CHauvanis DApiggy. Kebanyakan yang hadir kaum CINA Chauvanis anti ISLAM seramai lebih kurang 200 orang dan perhimpunan anti RUU355 ini diketuai Zaid Ibrahim yang terkenal liberal dan sosial malah dikhabarkan selesa menjalani hidup western style... bruupppp!!!! yam seng!!! bermacam justifikasi di momok kan dan di spin demi menentang syiar ISLAM dan kemaslahatan UMMAH... apa dia tidak sedar atau lupa diri... tak malukah mengaku ISLAM kalau bibir berbicara sebaliknya dan batang tubuh menidakkan usaha mengangkat Islam itu sendiri.


Lihat saja lautan manusia yang berjihad mengangkat syiar Islam ini... kehadiran adalah lebih ramai berbanding BERSIH lepas dan pastinya ini akan menggentarkan musuh ISLAM hinggakan terpaksa menilai semula strategi mereka. Siapa kata PAS hilang taring dan tidak mendapat sokongan... siapa kata UMNO dan PAS telah dipisahkan dan tidak akan bersama... sesungguhnya ALLAH maha mengetahui... semoga momentum kesatuan ummah ini dapat kekal hingga PRU14 nanti menerusi jalinan kerjasama yang akhirnya dapat menumbangkan musuh Islam secara total... kepada Allah berserah

Thursday, February 16, 2017

BOCOR GAMBAR ZAHIDA BERAKSI HOT SEKSI MANJA DEPAN ERMM ABG SHAFIE BEDAL

Harap abg-abg semua jangan tergoda artis seksi hot manja gedik ni sudah pun berpunya dan dimiliki abg hensem yang maha semPorna dari negeri di bawah bayu...lihat pada gambar siap merenung tajam abg bercermin mata berkumis di balik cermin melihat keseksian dan hotnya awek ni... hahahaha...

Muhyiddin aka "Tikam Belakang" sudah londeh...
Mahathir aka "Mamak karala mudha LuPha" sudah pening U-Turn...
Sikit hari lagi Shafie aka "sang bedal" pula nampaknya akan kena bedal...
yang pasti LAST sekali adalah Mukheris aka "boboi anak manja minta jadi PeYEm"



http://mymassa.blogspot.my/2017/02/shafie-betulkah-ini-ambaliak-katahanan.html

Tuesday, February 14, 2017

KESIAN ATOK NYANYUK MAHATHIR NAK KE JET PERIBADI TERNAIK FIRE FLY PULA LANTAS BERLAKON ZUHUD

Baru tahu rupanya Tun Dr Mahathir pemilik syarikat penerbangan dan industri penerbangan di mana ada kepentingan dalam hak dan pengeluaran ke atas pesawat ringan yang berasal dari Itali di dalam sebuah syarikat bernama Euroala Industries, memiliki kepentingan 50% pegangan dan menjadi pengerusi kepada syarikat pembuatan pesawat yang memiliki teknologi dan menjualnya kepada pesawat-pesawat yang dikeluarkan oleh JetFox serta juga pengarah dan pemegang saham dalam syarikat penyewaan jet peribadi di bawah FlyJet.
 
Malah di khabarkan juga anak Mahathir memiliki jet peribadi, wowwww!!!!
 
Bukan cakap kosong ya cuba ACAI and PENJI tengok di bawah...



So tahu lah sekarang sebab ACAI dan  PENJI viralkan gambo mahathir jalan kaki naik firefly... nak raih simpati dan kesian lah tuu... abis gamba yang dia dok naik jet peribadi ke hulu ke hilir tu ko tak nak viralkan... semua tu BERLAKON ja kan hahaha... apa ingat rakyat tak boleh fikirkan... Mahathir kan pemilik syarikat penerbangan dan industri penerbangan malah anak dia ada private jet...

Kesian musti dia ingat ni zaman 80 an... bohong masa tu boleh lah orang tak tahu... sampai diperbodohlah semua rakyat masa zaman kau tu.... bohong lah sekarang... cubalah spin... tapi akhirnya akan tetap kantoi beb.... pasti viral terlondeh pungkok hitam yang dok dijilat para MACAI dan PECACAI tu hahahaha....

Friday, February 10, 2017

KERAJAAN DAP KAWAL AZAN DAN BACAAN ALQURAN RUPANYA FATWA BAGI UMAT ISLAM PUN DIKAWAL

Begitu advance dan licik sekali kerajaan DAP Pulau Pinang mahu melenyapkan syiar Islam di pulau pinang sambil menekan ummatnya. Azan dan Bacaan ayat suci Al Quran secara kuat dari masjid dan surau tidak dibenarkan, tulisan jawi pada nama jalan dihilangkan, projek babi mesra alam dilaksanakan dikawasan majoriti melayu islam, perkampungan melayu tradisional di robohkan, ruang peniaga melayu di runtuhkan dan banyak lagi....

Namun apabila Fatwa bagi umat ISLAM Penang pun rupanya secara licik mahu dikawal... alangkah celakanya wajah sebenar DAPiggy rasis anti islam kafir harbi laknatullah!!! Yang sedihnya exco dan terdapat ahli majlis fatwa yang merelakan diri dijadikan babi tunggangan dan boneka bagi menekan ummat dan syiar Islam itu sendiri....

Baca Petikan

1. pada 31 Januari 2017, mufti negeri Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor mendakwa bahawa kerajaan Pulau Pinang 'tidak campur tangan dalam hal berkaitaan fatwa' dan hanya untuk 'makluman sahaja'.... namun kenapa fatwa perlu melalui mesyuarat Exco kerajaan negeri yang majoritinya bukan Islam?
"Apabila mesyuarat ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri memutuskan untuk mewartakan sesuatu fatwa, maka ia terlebih dahulu dikemukakan ke dalam mesyuarat exco oleh Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).
Ia kemudian dihantar ke pejabat Penasihat Undang-undang Negeri untuk diperbaiki susunan katanya dan selepas itu dihantar ke Istana Negara untuk mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong,” kata Wan Salim.
2. Jika merujuk enekmen berkenaan Jawatankuasa Fatwa negeri HANYA PERLU dimaklumkan kepada kerajaan negeri SELEPAS DIPERKENAN oleh Yang Di-Pertuan Agung (YDA) dan BUKANNYA SEBELUM dihantar ke istana negara untuk perkenan YDA.

3. DS Hassan Ahmad, bekas mufti Pulau Pinang telah mengaku pernah menegur kerajaan DAP negeri supaya tidak campur tangan dalam hal berkaitan kelulusan fatwa sebelum dihantar kepada Yang Dipertuan Agong. Lebih mengejutkan ialah pendedahan beliau di bawah,
"Apabila kerajaan negeri mengeluarkan surat pekeliling dan mengarahkan semua jabatan sebelum mewartakan sebarang fatwa mesti mendapat kelulusan mesyuarat exco terlebih dulu, saya tulis surat supaya jabatan mufti dikecualikan kerana berdasarkan kepada enakmen 2004, kita tidak terikat'. - katanya
Untuk rekod, Hassan Ahmad tidak disambung lagi kontraknya sebagai Mufti negeri Pulau Pinang pada Jun 2014 mungkin kerana tentangan terbuka beliau ketika itu

4. Datuk Md Salleh Ahmad, AJK Fatwa Pulau Pinang juga mengesahkan wujudnya campurtangan kerajaan DAP negeri. Dilaporkan bahawa ada arahan daripada Exco Agama Islam pada tahun 2010 kepada Jawatankuasa Fatwa supaya FATWA KALIMAH ALLAH yang telah digazetkan, dibincangkan semula

5. Malik Kassim, hanya pihak yang menyampaikan pandangan kerajaan DAP dan bukan beliau seorang sahaja dalam kerajaan itu... APAKAH tindakan ini cubaan menyembunyikan sesuatu yang melibatkan Lim Guan Eng, DAP kafir harbi laknatullah dalam isu besar ini

6. Jika diperhatikan arahan ini bertujuan agar keputusan Jawatankuasa Fatwa 'selari' dengan pendirian Kerajaan Negeri pimpinan DAP ketika itu yang tidak bersetuju dengan fatwa kalimah Allah. Maknanya fatwa umat ISLAM perlu 'selari' boleh dimaksudkan sebagai arahan kerajaan DAP yang majoritinya terdiri daripada bukan Islam dan mahu fatwa itu ditukar mengikut cita rasa mereka? Bukankah itu kurang ajar namanya dan secara langsung telah menghina Yang DiPertuan Agong yang telah memperkenankan fatwa tersebut?

7. Apakah yang telah 'ditangguhkan' kerana jika merujuk kepada portal Jabatan Mufti negeri Pulau Pinang, hanya terdapat fail himpunan fatwa yang diwartakan pada 2005 hingga 2010 sahaja?


Apakah sudah tidak ada fatwa yang diwartakan selepas tahun 2010 atau telah 'ditangguhkan' kerana campurtangan kerajaan DAP negeri?


8. Bukti berbentuk dokumen telah diperolehi apabila 2 keping surat kepada Mufti Kerajaan Pulau Pinang telah didedahkan. Surat itu bertarikh 26 Mei 2010 dan jelas menunjukkan campur tangan kerajaan DAP Pulau Pinang di dalam urusan Jawatankuasa Fatwa negeri.



Masih fikir apabila pembangkang yang diketuai DAP dapat memerintah umat ISLAM dan Syiar ISLAM akan selamat sejahtera dibawah peliharaan pakatan pembangkang ini??? Pelbagai pengajaran dan natijah boleh dijadikan panduan kita sebagai umat ISLAM jika membenarkan DAPiggy rasis anti Islam fakir harbi laknatullah berkuasa.... 

Tepuk dada tanya iman dan fikir sewajarnya nasib ISLAM, generasi kita akan datang jika kita bersubahan memebrikan sokongan dan undi pada pakatan pembangkang ini.... Allah selamatkan Malaysia

Wednesday, February 8, 2017

PERANG SAUDARA DI YAMAN RUPANYA SEBAB BAPA EX PRESIDEN NAK ANAK SI BOBOI JADI PENGGANTI

Kalau di Malaysia ada juga cerita lebih kurang sama bila ATOK Mudha LUpa mau BOBOI Mukeriz jadi PM sampai jadi perang 'politik' dengan banyak sekali U-Turn serta acara menjilat ludah berlaku. Apapun syukur Malaysia masih aman tidak seperti di YAMAN.

Rakyat kita di momok kan konon perang di yaman berkait pasal Islam lah ummah lah... realitinya kita di tipu... perang di yaman terjadi sebab perebutan kuasa apabila Ex-Presiden tidak lagi berkuasa dan yaman mendapat presiden baru... tapi Ex-Presiden nak anak manja si BOBOI jadi presiden... maka digadaikan negara malah berpakat dengan MUSUH negara untuk menggulingkan pemerintah sedia ada... cuba tanya diri anda BETUL KAH TINDAKAN ini???


Disebabkan perkara ini kerajaan sah YAMAN telah memohon bantuan dari negara sahabat bagi memerangi pemberontakan ini. Maka kerajaan luar pun membantu seperti SAUDI dan lain-lain lagi... salahkah kerajaan SAH yang ditubuhkan mempertahankan kedaulatan mereka... 

Kes yang sama juga berlaku di Syiria... proses perang yang penuh kekejaman memang tidak dinafikan... namun POKOK PANGKAL peristiwa perang di Syiria adalah apabila kerajan SAH pimpinan Bashar cuba digulingkan memerusi pemberontakan yang disokongi oleh musuh syiria... apakah salah kerajaan SAH pimpinan Bashar mempertahankan kedaulatan negara mereka.... Cuba lihat apa yang Allah sebut didalam Al-Quran serta Hadis Nabi berkaitan ketaatan kepada pemimpin serta hukuman memberontak ini???

Maka berlapanglah dada dan buka minda kita bersama... jangan mudah terperdaya kepada PROPAGANDA Zionis, Anti Islam dan munafikun yang cuba memecah belahkan kesatuan ummat dengan meracuni kita untuk mengabaikan dan menentang pemerintah... berita perlu difikirkan, dibuktikan dan ditapis dengan sahih barulah boleh diterima.

Moga Allah SWT melindungi Malaysia dan Umat Islam keseluruhan dari barah perpecahan ini dan keadaan yang tidak stabil hingga menggugat keamanan. Amin

Oleh : Jebat

1. Hari tu aku dah bagi tau kat korang kan mengenai Ali Abdullah Saleh dan tindakan beliau yang sanggup bersama Houthi Syiah (disokong oleh Iran) menjatuhkan kerajaan Yaman yang sah.

2. Jadi hari ini aku nak cerita sikit cita-cita Saleh ni. Dia ni berkeinginan nak naikkan anak dia, Ahmed Saleh, sebagai penggantinya. Tapi plan tak menjadi gara-gara Arab Spring (yang memaksa beliau menyerahkan jawatan kepada timbalannya, Abdu Rabbo Mansour Al-Hadi - Yang kini merupakan Presiden Sah Yaman).

3. Jadi bila Hadi naik jadi Presiden, antara benda yang dia lakukan adalah penstukturan semula tentera Yaman. Dimana pasukan 'Republican Guard' atau Pengawal Kebangsaan Yaman dihapuskan. Secara amnya Republican Guard ni macam 'private military' pada Ali Abdullah Saleh la, dimana anaknya Ahmed Saleh adalah komander dalam pasukan berkenaan.

4. So bila dah tak ada jawatan. Mana anak dia nak dicampak? Abdu Rabbo Mansour Al-Hadi lantik Ahmed Saleh jadi Duta Yaman ke UAE. Tapi walaupun Republican Guard dah dihapuskan dan kekuatan anggotanya diserapkan ke dalam pasukan tentera Yaman, pengaruh Ahmed Saleh masih besar.

5. Pendek cerita, Ali Abdullah Saleh melihat tindakan Abdo Rabbu Mansour Al-Hadi ni dilihat cuba mengurangkan pengaruhnya dalam kerajaan la. Sebab bila dia dah tak ada Republican Guard, macam mana dia nak kekalkan pengaruh dalam kerajaan dan mengatur anaknya untuk jadi Presiden Yaman seterusnya?



6. Jadi, dia berpakat la dengan Houthi, yang satu masa dahulu pernah menjadi musuhnya. Saleh yang pengaruhnya masih besar dalam tentera Yaman menggunakan sisa kekuatan pengaruhnya itu, meminta general-general tentera Yaman yang diangkat olehnya pada satu masa dahulu agar 'ignore' arahan Presiden Hadi apabila Houthi memulakan serangan. Cam biasa, ada yang setuju dan ada yang tak setuju. Maka disitu, tentera Yaman dah berpecah kepada dua dengan kekuatan 50/50. General yang tak setuju dengan Saleh, mereka bersama Hadi mempertahankan kerajaan hadi. Manakala yang setuju dengan Saleh, bersama dengan Saleh. Lepas tu, general tentera yang bersama Saleh aktifkan semula Republican Guard. So, secara teknikalnya, keadaan dah tak stabil.

7. General yang belot ni, ikut arahan Saleh yang berpakat dengan Syiah Houthi. Maka, kesemua rahsia kerajaan terbongkar terutama sekali dalam aspek kekuatan persenjataan, pelancar roket dan lain-lain. Malah tentera Pro-Saleh ni sanggup berikan kemudahan senjata mereka kepada Houthi. Malah ketika mereka cuba menawan Aden, tentera Udara Yaman (Pro Saleh) telah mengebom bandar berkenaan bagi membolehkan Houthi mara ke kawasan berkenaan. Dalam sesetengah kes pula, tentera Yaman Pro Saleh memberika kemudahan kepada Houthi untuk melancarkan misil ke kawasan-kawasan yang Houthi mahukan. Sepertimana yang kita tau baru-baru ini, Houthi telah melancarkan peluru berpandu ke wilayah Makkah (Taif) tapi dapat dipintas oleh pasukan pertahanan udara Arab Saudi.

8. Kesemua tindakan yang dilakukan oleh Saleh ini adalah disebabkan rasa marahnya kepada bekas timbalannya yang dilihat tidak mahu mendengar arahannya agar anaknya dilantik menjadi timbalan Presiden Yaman. Maka demi membalas dendamnya kepada Hadi, dia sanggup berpakat dengan Syiah Houthi yang satu masa dahulu menjadi musuh utamanya bagi menjatuhkan Presiden Hadi.

Kesimpulan : Inilah masalah bila ada bekas pemimpin yang masih bersikap nak jadi pemimpin. Terlalu lama berkuasa (22 tahun memerintah Yaman) membuatkan dia mabuk dan gian nak berkuasa. Sehingga hilang pertimbangan dan sanggup memperjudikan masa depan negaranya. Demi kepentingan keluarganya.

Tulisan ini telah disiarkan pada 17 Oktober 2016 di ruangan FB PenaMinang (Abu Taqiyuddin)

Tuesday, February 7, 2017

KETUA MENTERI DAN MAJORITI EXCO ORANG LUAR SEBAB MEREKA LEBIH CINTA PENANG TAK MACAM PEMIMPIN ASAL

http://1.bp.blogspot.com/-4ExAI10OUPY/VFHqRbBG8nI/AAAAAAABH30/qxf5p4dky-g/s1600/IMG_20141030_124003.jpg


http://1.bp.blogspot.com/-ZA3XQGLniUc/U-B2D0VcbAI/AAAAAAAASho/PrTIxrLk4iI/s1600/IMG-20140805-WA0000.jpg

DAP memang cintakan Pulau Pinang sampaikan mereka memeriahkan pulau pinang dengan meningkatkan pusat judi, maksiat dan jenayah, kemudiannya melaksanakan pembangunan pesat melampau hingga kejadian banjir yang teruk kerap sangat berlaku sekarang ini malah pelbagai skandal melibatkan projek, kroni dan salah guna kuasa membayangi pimpinan DAP penang dek kerana cinta mereka kepada Penang.

Apa rahsia nya??? kejayaan mereka adalah dengan melantik pemimpin luar sebagai pemimpin penang yang lebih cintakan penang berbanding rakyat dan pemimpin asal bermula dari ketua menteri mereka yang berasal dari melaka serta majoriti barisan exco penang... yaaa DAP cintakan penang sebab sebenarnya kerana dengan menguasai peneng mereka dapat meraih dana hasil ekonomi penang... menggemukkan diri dan kantung poket mereka, keluarga serta kroni mereka...

Apa rakyat penang dapat??? hahaha dapat tengok je lerrr... hihihihi


Berikut adalah komposisi negeri asal EXCO Pulau Pinang:

Lim Guan Eng (Ketua Menteri) - Melaka
Dato Mohd Rashid Hasnon (Timbalan Ketua Menteri 1) - Johor
Dr Ramasamy Palanisamy (Timbalan Ketua Menteri 2) - Selangor
Chow Kon Yeow - Wilayah Persekutuan
Chong Eng - Pahang
Danny Law Heng Kiang - Perak
Dato Abdul Malik Abul Kassim - Pulau Pinang
Lim Hock Seng - Pulau Pinang
Phee Boon Poh - Pulau Pinang
Dr Afif Bahardin - Pulau Pinang
Jagdeep Singh Deo Karpal Singh - Pulau Pinang

Barisan EXCO Pulau Pinang ada 11 orang. 6 EXCO Pulau Pinang adalah orang luar. We love Penang.

Monday, February 6, 2017

SIBUK MEMEKAK BACA DULU FAKTA MINYAK PETROL DIESAL NAIK 20 SEN FEBRUARI 2017

Kan penulis dah kata naik ja minyak memekak lah semua tanpa nak berfikir mencari fakta dan rasional kenapa berlaku kenaikan. Tahu nya nak free ja semua... tau lah dah biasa free menjilat pungkok mader, makan dedak DAPiggy dan jadi macai peliwat sg buloh hahahaha... Jangan marah ya... sooryyyyy.... okey2... jum kita baca dulu ya...

1. Harga Petrol/diesel Malaysia masih rendah berbanding negara jiran... laaa rasa mahal rupanya masih rendah lagi... ohhh!!!

.
2. Harga minyak petrol/diesel sekarang mengikut sistem apungan pasaran... mengambil kira bulan sebelumnya... bukan suka-suka ja kerajaan tetapkan tau... sekarang lihat kenapa februari harga naik ke rm 2.30 per liter kenaikan 20 sen... cuba baca... baru tahu!!!!
.
 Sistem baru sudah diapungkan harga minyak.
.

Sekarang tahu dah... so berentilah spin, fitnah dan bohong ya... tak payah nak jadikan modal politik... semuanya fakta... apa kalau bagi pakatan memerintah harga minyak dunia boleh turun... silap2 di hapus nya terus subsidi... pigi dahhh!!!!

USTAZ BODOH PU AKA PEROSAK UMMAT AHMAD FAIZ BERBOHONG BUAT FITNAH

Tak semua ustaz berperangai LEMBU macam ni tapi sebab manusia jahil bodoh sombong macam nilah gelaran ustaz dipandang serong dan dipersoal. Zaman sekarang senang sangat nak dapat ustaz... 

Naik ja ceramah kat pentas PAS or PAN turun ja orang sure panggil ustaz hahahaha...baca 2-3 potong hadis dan ayat Al-Quran serta petah berhujah (tak tahu betul atau tak) terus dapat gelaran ustaz... JOIN Program REALITI TV popular, viral dan tampak hebat terus dipanggil ustaz... bila dapat gelaran rasa gah, hebat, tersohor dan lantas jadi bodoh sombong... 

Contoh terdekat mamat produk program realiti TV ni... terserlah pembohongan dan kebodohan tahap gaban... dah kata dah agama bukan untuk dijual beli atau dijadikan hiburan... kan dah terbukti... PU akhirnya bukan pencetus ummah sebaliknya... sudah jadi... PU Perosak Ummat!!!
.

Petikan - Gila seseorang tidak sama. Ada yang bertaraf Ustaz dan bersarban sebesar tayar kereta sekalipun, kalau gila, tetap gila. Bagaimana kita tidak kata Ustaz ini gila. Dia kena saman, disalahkan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak. Bukan satu tetapi 25 saman dalam satu masa, hari ini. Kita tidak pasti betulkah beliau kena saman dengan pihak polis sebanyak 25 saman dalam satu masa atau Ustaz ini cuba hendak memfitnah pihak polis?

Rakyat Malaysia yang lain boleh sahaja mengikut undang-undang. Apa istimewanya 'so called' Pencetus Ummah (PU) ini? Jangan menghina anggota polis yang menyaman anda kerana kedegilan dan kesalahan yang anda lakukan. Jangan babitkan Perdana Menteri kerana bukan beliau yang menyaman anda. Kalau marahkan harga minyak naik, saya tahu anda adalah jahil sehingga tidak tahu bahawa harga minyak telah diapungkan mengikut harga minyak dunia

http://khairulryezal.blogspot.my/2017/02/ustaz-pencetus-ummah-akhir-zaman-marah.html

MAHATHIR SASAU SKANDAL FOREX-BNM, BMF DAN MAMINCO JADI VIRAL TAKUT KENA LONDEH

Tidak terlambat untuk kami idealis malaysia mengucapkan selamat tahun baru cina buat rakan-rakan kaum cina yang ikhlas, setia dan memahami erti sebenar toleransi serta perpaduan yang menjamin HAK semua. Dalam kalender cina tahun ini merupakan tahun ayam... yang mana katanya sebarang cita-cita, pekerjaan atau usaha yang dimulakan pada tahun ini pasti membuahkan hasil.

Macam lari pula dari tajuk hehehehe... alkisah terdengarlah khabar dari sebuah hotel di ibu negara beberapa malam tadi yang dihadiri juak-juak, penjilat serta macai Mahathir yang berdiskusi sampai pecah otak sambil makan dedak sampai berterabur atas laptop... bagi membincangkan TAKTIK, WARFARE dan SPIN menjawab skandal melibatkan ATOK NYAnyok dan MUdha LUPHA... 

Serius juga benda ni hehehe... sebab terdedah bogel segalanya masa diskuss tu... berat dan memang berat sama sekali... yelah sebab pastinya backfire masa PRU14 nanti... ini pun sudah panas menggelegak... silap2 DAP selaku ketua pakatan pun bakal arahkan tarik hand break wowww... putuskan hubungan perkudaan dengan mahathir...



Apakata kita mulakan siasatan dengan tubuh RCC agar segala berkaitan skandal ini dapat disiasat secara terlus adil dan saksama dengan mengambil semangat tahun ayam kock teresa kock hahahaha.... upsss!!! teringat ayam bunyi kock.. kock...

Mahathir wajib bertaubat... ehh menjawab... kata mendiang karpal singkong... jom lihat fakta berkaitan selamat mencuba hahaha...
.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.