Wednesday, November 30, 2016

RUU BABI BOLEH PULAK PAKATAN SOKONG DAN LULUSKAN KENAPA RUU SYARIAH DEMI ISLAM DI TOLAK DAN DITENTANG

https://4.bp.blogspot.com/-LM7w-qpwNsw/WDgVD15f4wI/AAAAAAAAcOA/9k6HVSvCxV8VgXSkRkDAvANlyqgiTePiQCLcB/s640/FB_IMG_1480005784601.jpg

Rang Undang-Undang (RUU) Perternakan Babi 2016 telah DILULUSKAN SERTA MERTA di Pulau Pinang dengan RUU itu dibentangkan di persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang oleh Exco MELAYU ISLAM iaitu Dr Afif Bahardin.

lebih HEBAT dan sadisnya lagi apabila RUU BABI 2016 ini melulusan kawasan ternakan Babi Penang itu pula di kawasan Jawi, tempat majoriti Melayu. Apakah ini strategi licik menghalau melayu keluar dari Pulau Pinang agar 100% negeri itu kekal dikuasai chauvanis cina anti melayu Islam. Difahamkan ketika ini sudah terdapat lebih dari 150 buah ladang-ladang babi tradisional diusahakan di Pulau Pinang dengan sebahagian besarnya diusahakan di kampung-kampung tradisional majoriti orang Melayu.


Tindakan ini sesuai digambarkan dengan pepatah "Kaum Melayu Islam dipinggirkan BABI dan pemakan babi lebih diutamakan"


APA NAK JADI pada YB, Pemimpin dan Macai berbangsa Melayu dan beragama Islam dalam Pakatan Pembangkang ni??? Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016  atau RUU355, sedangkan RUU 355 jelas untuk umat Islam sahaja DIBANTAH DITENTANG DAN DITOLAK... namun Rang Undang-Undang (RUU) Perternakan Babi boleh pula SOKONG PENUH siap tolong bentangkan lagi....

Punyalah hina sanggup jadi kuda tunggangan, boneka, macai dan penjilat chauvanis DAPiggy ikut, tunduk dan sembah sangat lah DAPiggy ni... bila tang bab nasib bangsa sendiri dan agama Islam pun boleh bekorban, gadai dan tolerate demi jaga hati cina kafir harbi DAPiggy ni... INI KE YANG MACAI DAN PENJILAT melayu Islam banggakan???

Tuesday, November 29, 2016

KESIAN TAK SEMPAT MAKAN UBAT MAHATHIR CERAMAH MERAPU 700 RIBU CINA DIBAWA MASUK MENGUNDI





Dr. Mahathir mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang berkunjung ke China selama enam hari baru-baru ini bukan sahaja berunding untuk membina landasan kereta api, tetapi turut berunding untuk memasukkan lebih 700,000 warga China ke Forest City sebuah bandar baru yang dibina di Johor Baharu.


Warga China ini kononnya akan diberikan diberikan kad pengenalan bagi membolehkan mereka  mengundi pada pilihan raya umum akan datang.

Mahathir berkata demikian dalam satu ceramah di Kampung Krubong Melaka pada 26 November 2016. Mahathir kini dah jadi serupa Anwar Ibrahim... manusia yang dia benci dan jatuhkan dulu...

TERINGAT ketika pilihan raya umum (PRU) ke-13, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak boleh menerima hakikat kemenangan Barisan Nasional (BN) telah membuat tuduhan bahawa seramai 40,000 orang Bangladesh telah dibawa masuk untuk dijadikan sebagai pengundi.
Pelbagai tuduhan dilemparkan kepada kerajaan dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Sehingga kini tuduhan itu tidak dapat dibuktikan pun.


LOGIK AKAL Jika 700,000 orang China, berapa banyak pula pesawat yang perlu disediakan?
Mengikut perkiraan mudah, jika menggunakan pesawat Airbus A380, mungkin lebih seribu pesawat diperlukan. Untuk rekod, sebanyak 319 Airbus A380 telah ditempah oleh pelanggan di seluruh dunia dengan 198 daripadanya telah diserahkan kepada 13 pelanggan, sehingga Oktober lalu.

Jadi bagaimana mahu menyediakan lebih 1,000 pesawat A380 untuk membawa masuk pengundi hantu itu?

Nampak sangat tuduhan fitnah itu berniat jahat dan Dr. Mahathir cuba mencari sesuatu yang sensasi walaupun ia jauh daripada fakta sebenar demi kepentingannya. Jika perkara itu boleh dilaksanakan, kenapa beliau tidak mengimport pengundi hantu untuk merampas Kelantan dari PAS ketika era pemerintahannya dulu?.

Kepada rakyat yang mudah terpedaya dengan apa yang keluar dari mulut Dr. Mahathir ini, silalah berfikir dengan logik. Berapa lama masa yang diperlukan oleh Jabatan Pendaftaran Negara untuk membuat 700,000 kad pengenalan itu?

Berapa lama pula masa yang diperlukan oleh SPR untuk mendaftar mereka sebagai pengundi? Jumlah yang difitnah itu adalah 700,000, bukannya 700 atau 7,000 orang.

Janganlah kita cepat sangat terpedaya. Lain kali kalau beliau menyatakan demikian ketika sedang berceramah, bangunlah dan minta Dr. Mahathir memberikan bukti-buktinya, bukan sekadar cakap-cakap sahaja.

Ini kerana tuduhan itu sangat-sangat menghina akal pemikiran yang waras. Mahathir sudah mula mengarut yang bukan.

Apa sahaja cara sekarang mahu digunakannya untuk jatuhkan Najib. Nampak sangatlah politik "Super Ego" Machiavelli Mahathir. Semuanya dihalalkan untuk capai matlamat akhirnya.

ADA RANCANGAN JATUHKAN KERAJAAN MALAYSIA MENERUSI BERSIH DENGAN TAJAAN SOROS


Menjatuhkan kerajaan dengan bantuan tangan dan agensi asing merupakan pengkhianatan khususnya bila mana setelah berkuasa pimpinan sedia ada perlu mengikut telunjuk agenda asing terlibat. Apakah nasib rakyat ketika itu... dakwaan ini perlu disiasat dengan SERIUS dan SEGERA... 
 
sumber : http://theunspinners.blogspot.my/2016/11/bila-john-pang-akan-polis-tahan-bawah.html
 
 
Rakyat Malaysia John Pang adalah salah seorang ahli Lembaga Pengarah Open Society Foundation yang dibiayai George Soros.
https://www.opensocietyfoundations.org/people/john-pang

Sudah terdedah oleh DCLeaks bahawa OSF ada rancangan untuk jatuhkan kerajaan Malaysia dan membiayai Bersih 2.0 pimpinan Maria Chin.


https://aidcnews.wordpress.com/2016/11/03/dc-leaks-dedah-perkaitan-soros-dengan-ngo-bersih/
Sementara itu, RPK telah dedahkan penglibatan John Pang dengan George Soros dan niat jahatnya terhadap negara.
Sebagai ahli dalam OSF, pastinya John Pang terlibat dalam usaha untuk jatuhkan kerajaan melalui operatif seperti Bersih.
http://www.malaysia-today.net/john-pang-finally-his-link-to-soros-revealed/


Difahamkan dari IGP bahawa polis ada dokumen di pejabat Bersih yang perlukan siasatan lanjut terhadap Maria Chin menggunakan tahanan bawah SOSMA.

Oleh itu, Mahathir usah meroyan kerana kamu lagi teruk:
http://snapshot2016.blogspot.com/2016/11/untuk-tegur-nazri-lupakah-mahathir-ops.htm

Jika ada kaitan antara dokumen yang dijumpai polis di pejabat Bersih dengan Soros, bukankah John Pang patut ditahan juga bawah SOSMA?




Taukeh dia Hillary Clinton dah berkokok pun ...

RAKYAT AMERIKA BENCI ORGANISASI TAJAAN DAN SOROS TAPI DI MALAYSIA BANGGA JADI PENJILAT DAN MACAI SOROS

Mahathir dulu benci sebab dia sendiri tahu soros pendokong di belakang pembangkang sebagai tangan ghaib yang mahu menukar kepimpinan sedia ada kepada pimpinan dibawah kawalan nya namun kenapa sekarang mahathir sanggup bersekongkol dengan pembangkang... malah paling best organisasi pembangkang bangga ditaja soros dan siap buat kenyataan di media lagi.... apa rakyat Malaysia tak nampak ka???

Rakyat Amerika dah sedar... dan TOLAK organisasi berkait dengan soros... malah soros pun kini dibenci rakyat Amerika... apa anda masih nak juga menjilat dan bekerjasama dengan organisasi pembangkang dan soros???



Soros jadi sasaran penyokong Trump

28 November 2016 1:07 AM

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Hartawan Amerika Sya­rikat (AS), George Soros menjadi sasaran penyokong bakal Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump yang bercadang mengadakan tunjuk perasaan terhadap penderma utama Parti Demokrat itu kerana didakwa menyumbang kepada kekecohan menjelang pemilihan badan perwakilan pemilih, bulan depan.

Akhbar USA Today memetik kenyataan Rochelle Winther, individu yang mula menyebarkan maklumat tentang Soros di media sosial berkata, sejak keganasan yang meletus selepas pilihan raya Presiden baru-baru ini, penyokong Trump percaya Soros menyumbang dana dalam tunjuk perasaan di AS yang disalurkan menerusi Open Society Foundation (OSF) yang dikaitkan dengan hartawan itu.

“Beliau nampaknya sedang menghantar kumpulan-kumpulan untuk mencetuskan kekacau­an dan keganasan tanpa se­bab,” kata Winther.

Baca sepenuh di Utusan Malaysia

Dengan terlantik Senator Republican sebagai AG baru USA, akan pecah tembelang jari jemari Soros dan Mahathir mereka dan merekaraysa saman DOJ untuk jatuhkan Najib.


http://snapshot2016.blogspot.my/2016/11/soros-atur-kes-doj-untuk-bantu-mahathir.html
Ada suatu yang salah telah dilakukan DOJ. Kita tunggu .... jeng jeng jeng

Tuesday, November 22, 2016

JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR JAIS JEMPUT HADIR KE SEMINAR PEMIKIRAN ANWAR IBRAHIM SI BANDUAN TERBUKTI MELIWAT



Siapa yang di Malaysia tak tahu Anwar Ibrahim merupakan banduan yang terbukti bersalah melakukan jenayah LIWAT dan sedang menjalani hukuman penjara. Malah tersebar luar Anwar Ibrahim dikatakan berskandal dengan lelaki, anak dara, bini orang, janda malahan CHINA DOLL pun dikebasnya... Hebat sekali Jabatan Agama Islam Selangor atau JAIS apabila mengeluarkan surat menjemput peserta hadir ke Seminar Pemikiran Anwar Ibrahim... pemikiran apa yang ingin diselami ya hurmmmm....

Sayu hati bila membaca deretan komentar di dalam aplikasi WhatsApp, tentang surat yang didakwa dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS). Rata-rata menyatakan rasa malu dan kesal.

Kadang-kadang, pelik juga mengapa JAIS memilih individu seperti Anwar Ibrahim untuk diselami pemikirannya, sedangkan ramai lagi tokoh agama baik dari kalangan anak negeri, atau sekurang-kurangnya memberi sumbangan yang besar kepada negara, atau kepada dunia Islam sejagat.

Apa jasa Anwar Ibrahim kepada Selangor? Sekadar apa yang penulis faham, Anwar Ibrahim adalah bekas Penasihat Ekonomi Selangor yang “bergaji RM1”, tidak termasuk elaun. Mungkin juga boleh diambilkira jasanya sewaktu “Langkah Kajang”, yang akhirnya menobatkan Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor.

Apakah JAIS sebenarnya mahu guru-guru dibawah kendaliannya menyelami kekusutan minda dan citarasa Anwar Ibrahim juga? Al-maklum sahaja, kesongsangan Anwar Ibrahim bukanlah satu rahsia, seperti mana yang pernah diucapkan oleh Mahathir dan diputuskan oleh mahkamah. Tentu agak mencabar untuk memahami pemikiran Anwar Ibrahim bukan?
Apa yang menjadi kebimbangan penulis, individu yang menandatangani surat arahan tersebut. Adakah beliau juga dilanda kekeliruan yang maha dahsyat, sehingga bertindak sedemikian? Atau, beliau terpaksa menurut arahan dari “seseorang” yang lebih berkuasa?
Sebagai seorang Muslim, penulis merasakan ada pihak yang sedang tertawa terbahak-bahak dengan apa yang sedang JAIS lakukan. Betapa hinanya Islam, dengan mengambil individu seperti Anwar Ibrahim yang aktiviti songsangnya dibuktikan di mahkamah, sebagai “role model” untuk dikaji pemikirannya.

Pelik bin ajaib, rasanya sejuta kali berfaedah sekiranya mereka mengarahkan guru-guru tersebut menghadirkan diri ke seminar pemikiran Ridhuan Tee Abdullah, berbanding seminar pemikiran Anwar Ibrahim. Kisah Nabi Luth, bukan semata-mata kisah untuk diceritakan kepada anak cucu tanpa mengambil ikhtibar daripadanya.

Kita berharap agar Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) selaku badan penasihat yang mempunyai kuasa yang lebih tinggi dari JAIS, menyiasat kesahihan surat berkenaan. Kita percaya, MAIS tentu lebih rasional dan faham bahawa Islam itu meliputi keseluruhan cara hidup, bukan sekadar agama untuk dianuti semata-mata.

Penulis juga berdoa, agar surat seperti yang penulis terima dan kongsikan di atas adalah rekaan semata-mata dan palsu.

Memalukan sungguh jika ianya benar!


SUMBER  : http://www.mykmu.net/2016/11/jais-arah-guru-sertai-seminar-pemikiran-anwar-ibrahim-wowww/

Monday, November 21, 2016

SEBUT DEMOKRASI BANDINGKAN ZAMAN BERSIH 5.0 NI DENGAN ZAMAN REFORMASI SEMASA MAHATHIR

Lihat sendiri bagaimana rumah TPM Anwar Ibrahim di ceroboh dan serbu oleh polis khas bertopeng lengkap bersenjata lantas di tahan serta di aibkan. Apa Nurul Izzah dan Wan Azizah lupa dan terlena??? sampai sanggup "BERMESRA" dengan mahathir??? apakah penyokong OTAI reformasi dulu sudah lupa dan sanggup menjilat ludah untuk bekerjasama dengan manusia dan kumpulannya yang anda gelar dulu MAHAZALIM?

Sebut tentang demokrasi persolan yang timbul apakah zaman Mahathir lebih baik berbanding zaman DS Najib ketika ini sampai mahathir terloncat macam beruk semasa bersih kunun nak jadi hero demokrasi dengan menggambar kan kerajaan ketika ini zalim... mana zalim zaman Mahathir atau sekarang???

Kemudiannya ANDA lihat video bagaimana seronoknya peserta bersih berdemo berarak dan bersantai tanpa DITEMANI pancutan air "gatal" FRU atau semburan air berwarna... dikejar dibelasah dan ditangkap oleh polis khas... Sekarang siap polis jaga bagi laluan pula tu... kalau tak bersyukur juga tak tahulah... betapa toleransinya zaman ini... mungkin korang lebih seronok kut dan trill dapat main kejar2 dengan polis dan mandi air gatal zaman mahathir dulu hahahaha...
 
Demokrasi zaman ini telah memberi ruang untuk berhimpun DENGAN SYARAT mendapat permit dan kebenaran POLIS... punyalah mudah peraturan dan undang-undang.... 

NAMUN ITU PUN DI LANGGAR DAN TAK DIPATUHI... yang langgar undang2 ni pula orang yang mengaku konon mereka PEJUANG DEMOKRASI... para peguam, aktivis sosial dan pemimpin berjawatan pula tu... apa nak jadi? apa kalau mereka berkuasa nanti...melanggar undang2 dan peraturan akan jadi perkara biasa malah akan digalakkan??? apa jadi dengan bangsa dan masa depan negara kalau negara diperintah manusia bangsat macam ni???

Lagi satu kalaulah Demokrasi tak terlus... cuba fikir takkan lah pembangkang berjaya tawan negeri dan memerintah pula tu... terlus tak terlus anda rasa????

Kesimpulan : jangan terus diperbodoh, diperkuda dan diperalat menjadi macai serta penjilat demi ketamakan dan kuasa kumpulan pembangkang dan kumpulan bunga mamak karala....



Sunday, November 20, 2016

TERBONGKAR KOMUNIKASI PERANCANGAN BERSIH 5.0 ANTARA SOROS DAN MAHADHIR

Jahat dan kejam sekali apabila soros jelas memperkuda kan dan mampu mengarahkan mahadhir yang selama ini diketahui menyokong dan menjadi funder BERSIH. Agak kesat juga dan kami kesal soros boleh berkata begitu kepada seorang bekas PM yang terkenal sebagai BAPA slogan "Melayu Mudah Lupha"...

Nak marah soros tak buleh sebab mahadhir sudah bersekongkol dengan soros melalui BERSHIT 5.0 dan tindakan bersekutu dengan gerakan "malaysia spring" pembangkang... camno tu???

Buleh tunduk hormat... patuh dan tabik spring je lah kalau jumpa soros ya... kepada macai yang berkemampuan mahu kerja kipas extra lebih... buleh la pi jilat pungkok soros lepas ni... sure projek juta2 masyuk punya hehehe....

BERSIH 5.0 MAKIN RAMAI DENGAN KEHADIRAN TERDESAK MAHATHIR DARI JET MEWAH KE JALANAN BERSAMA MARHAEN

Sykur Mahathir turun semalam saat akhir umpama lagak SIVAJI the BOSS posing dia serupa itu dia punya protege ANUwar BERAHIm sambil ditemani panglima macai, penjilat tegar, ah sotong dan si manja BOBOI memang ada WOW factor... saksi kan impak kehadiran MAHATHIR!!!!


Hasil dan impaknya adalah seperti berikut... terima kasih Mahathir and the team... hehehehe....

MAHATHIR TIBA UNTUK BERSIH 5 DENGAN BERGAYA MENAIKI JET PERIBADI MEWAH SYARIKAT SWISS

Syukur Mahathir Mohamad selamat tiba dengan selamat lantas menyertai BERSIH 5.0 dengan kemudahan MAMPU  terbang ke sana sini dengan jet peribadi Bombardier Global 8000 mewah ditempah khas daripada Vistajet milik syarikat Swiss. Hebat kan berapalah agaknya duit yang "terbang" membayar jet peribadi berkenaan... 

Mahathir MEWAH mana ada... Mahathir kan zuhud orang nya... dia susah sebab rakyat... anak dia bukan jutawan dan hidup senang... dia buat semua ni protes dan hentam kerajaan demi rakyat lah... bukan untuk Si BOBOI mukeriz dapat jadi PM... Mahathir berjiwa marhaen... mana ada rumah mewah bak istana dan kereta mahal...


Cuma teringat pembantu rumah dan tukang masak Mahathir Mohamad yang kununnya terpaksa berenti lepas kerja puluhan tahun ditamatkan kontrak sebab tak buleh bayar... kalau betul prihatin dan syg tukang masak serta pembantu rumah tu buleh saja Mahathir bayar gaji siap berpencen... berapa sangat duit gaji mereka berbanding kemewahan Mahathir anak beranak kan... hahahaha...

Semua benda nak politik kan dan salahkan kerajaan... jangan sampai berak tak flush masa BERSHIT upsss BERSIH 5.0 pun salah kerajaan... lupa lah dia dah mula pakai "pempers"... upsss!!! sorry!!!


Saturday, November 19, 2016

BERSIH 5.0 - MAHATHIR HANYA HANTAR ABG SOTONG KERING SEBAGAI WAKIL HAHAHAHA

Bertempat di LRT Bangsar "orang kuat" MERAJUK sebab tak ada jawatan HADIR mewakili "puppet master" yang sedang jalan jalan cari makan di laur negara. Berseronok nampaknya dia hehehehe... macam ornag muda laaa... sure umie aida suka kan... abg manja lembut dia tampak segak bergaya dan lebih muda.... baru ada umphhh!!! hahahaha

Kesian semua yang HADIR bersih 5.0 ni jadi boneka... alat untuk DIPIJAK dan DIPERGUNA demi cita-cita berkuasanya pembangkang... 

Apa tujuan berSHIT ni???.... demi demokrasi? kalau tak demokrasi macam mana pembangkang buleh menang dan tawan negeri... demi tentang rasuah? pemimpin pembangkang dan macai kroni kaya raya sampai muda2 ada "istana" lebih sadis pemimpin no 1 negeri pembangkang kantoi rasuah banglow murah hahahaha... nak tegakkan perjuangan??? undang-undang pun tak boleh nak patuh dan hormat ni nak tadbir negara... fikir lah...

lebih LEGA lepas buang BERSHIT dari join BERSIH 5.0 ni...

BILA POLIS NAK TANGKAP LAHATAN CELAKA BABI-GA PARYA NI BAHAYA NANTI DIA SONDOL PUNGKOK MAHATHIR

Kami menyeru agar polis @ PDRM menangkap AMBIGA Sreenevasan yang merupakan penggerka utama dan tonggak BERSIH 5.0. Video ucapan BABI-GA malam tadi jelas menyeru rakyat untuk melanggar undang-undang dan amat bahaya terhadap ketenteraman awam.

Tangkapan terhadap PIGGY-chin tidak mencukupi... seluruh pimpinan bersih wajar ditangkap kerana merekalah punca berakar umbinya masalah pemikiran, persepsi dan sengketa dalam masyarakat... selain budaya hedonism yang dibawa mereka berserta ideologi pluralisme, liberalisme, sosialisme dan mendokong LGBT.

#PDRMtangkap

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRe__MVxeonNE9Xa3zPOYyR7KV2OfpHJXC_aLAMvqrqPYTbg3W7Dg

MAHATHIR SEMBANG JA LEBIH AJAK TURUN BERSIH 5.0 DIA SENDIRI DI LUAR NEGARA SURUH ORANG PEGI JAHANAM DIA SEBALIKNYA SELAMAT EBRGEMBIRA

Mahathir amat licik dan munafik malah hebat memperkudakan orang lain untuk di jadikan batu alas kaki untuk dia mencapai cita-citanya. Jangan pelik lah sangat mamak karala ni memang begitu... sembang berdegar-degar kutuk semua bagai sampai promo suruh rakyat turun bersih 5.0 hari ni... rupa-rupanya dia hilang ke luar negara hehehehe....

Kepada macai sekalian inilah rupa dan perangai mamak karala yang sebenar... kau jilatlah pungkok dia puas mana pun akhirnya korang hanya alat untuk dia mencapai cita-cita untuk berkuasa dengan membonekakan pemimpin sedia ada serta mahu Mukhriz si BOBOI menjadi PM...

Ingat kah anda pada memali... dia keluar negara dan remote dari jauh... bila jadi peristiwa hitam memali... mudah ja sila tanya menteri KDN masa itu... dia cuci tangan... enjoy di luar negara... samalah dengan bersih 5.0 ni... beria suruh turun... lepastu lesap remote dari jauh supaya tak disalahkan... kau nak sokong dan bekorban lagi demi manusia munafik macam ni????

moga semua beringat dan jauhi BERSIH 5.0 ni... hentikanlah sokong group tajaan pembangkang durjana yang secara klasik terlibat dengan pluralisme, liberalisme, sosialisme dan mendokong LGBT... ingat TRAIKH HARI INI

19 November 1985 - PERISTIWA MEMALI
19 November 2016 - tak mahu terjadi PERISTIWA BERSIH 5.0


Thursday, November 17, 2016

DIKUASAI DAP NEGERI PULAU PINANG BOROS DEFISIT 6 TAHUN BERTURUT DAN BAJET MELONJAK 377% DARI TAHUN 2008 KETIKA DI BAWAH KERAJAAN BN


Despite DAP's frequent accusation that the Federal Govt is overspending and "boros", the reverse is actually true.



The DAP Penang Govt's spending in 2017 is almost five times the amount  (or a jump of 377%) of the last budget by the BN Penang Govt in 2008.

Since the Penang Govt's operating revenue has remained flat, this big increase in spending is funded by ever increasing sale of limited state assets such as stake in companies (Pulau Jerejak), sale of land (too numerous to mention) and sale of land reclamation rights (the Gurney drive project and the South Island 4000 acres reclamation).


During the same period, the Federal Govt's operating expenditure grew only 30.2% as the Federal Govt has continued to reduce its budget deficit every year towards its goal of a balanced and sustainable budget.

BARISAN NASIONAL STRATEGIC COMMUNICATIONS TEAM,
PUTRAJAYA

16 NOV 2016

Baca Snapshot 2016 untuk fahami ketirisan dari perbelanjaan rojek kerajaan DAP Penang yang gagal: 

http://snapshot2016.blogspot.com/2016/11/dahlah-boros-banyak-ketirisan-dari.html

Monday, November 14, 2016

RAKYAT PULAU PINANG HARUS BANGGA DIPIMPIN KETUA MENTERI PEMBOHONG DAN PENIPU SERTA DIDAKWA RASUAH

Kalau memang sang penipu dan pembohong jadilah orang besar berjawatan dan berpangkat sampai Ketua Menteri sekali akan akhirnya tetap MENIPU dan BERBOHONG... 

Yang paling mendapat kesan paling BEST adalah orang yang percaya sampai menyokong dan menaikkan PENIPU dan PEMBOHONG ni sampai jadi KETUA MENTERI iaitu Rakyat PULAU PINANG!!!

Tak apalah mungkin Rakyat Pulau Pinang BANGGA ketua menteri mereka kaki PEMBOHONG PENIPU dan SPIN malah didakwa Rasuah "banglo murah tak ada swimming pool"... silakan undi ladi DAPiggy...

ARTIKEL

Kenyataan Ketua Menteri P.Pinang, Lim Guan Eng, yang mendakwa dia dan Ketua Polis Negara telah mengadakan sesi perbincang mengenai penubuhan Badan Peronda Sukarela (BPS), akhirnya memakan diri apabila ianya terbukti palsu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika dihubungi oleh pihak media memberitahu bahawa dia langsung tidak pernah membincangkan perkara berkenaan dengan Guan Eng seperti mana yang telah didakwa oleh Ketua Menteri itu.

Malah Khalid juga turut menegaskan bahawa dia langsung tidak pernah berjumpa dengan Setiausaha Agung DAP tersebut bagi berbincang mengenai perkara berkenaan, apa tah lagi memberikan kebenaran untuk menubuhkan pasukan tersebut.

Jika perkara yang membabitkan keselamatan rakyat sebegini pun sanggup dijadikan bahan modal Politik Murahan oleh Guan Eng, entah apa lagi yang telah dibohonginya sepanjang 2 penggal dia memerintah Pulau Pinang selama hari ini?

Sebagai rekod, ini bukan kali pertama pemimpin tertinggi DAPigs berkenaan bercakap bohong kepada rakyat dan juga membuat kenyataan yang berputar - belit didalam media. Malah Si Guan Eng tu dah banyak kali mengulangi sikap yang sama.

Guan Eng sebelum ini pernah berbohong kepada rakyat apabila menuduh SDO Pulau Pinang yang didakwa tidak menyediakan kerusi khas untuk dia duduk semasa Majlis Naik Taraf Perkhidmatan Bukit Bendera pada tahun 2009.

Ekoran tindakan tersebut mula mendapat perhatian dan komen negatif dari orang ramai, Guan Eng bertindak memfailkan saman terhadap akhbar Utusan yang didakwanya menabur fitnah kerana tiada bukti dia berkata sedemikian sewaktu majlis terbabit.

Pokok pangkalnya, Si Guan Eng ni bukan la seorang pemimpin yang benar - benar telus sepertimana yang didakwa selama hari ini. Sebaliknya, Si Guan Eng ni hanya sekadar pandai membangkitkan spekulasi dan memberi gambaran songsang semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri!!!
 

MAHARAJA FITNAH RAFIZI RAMLI PONDAN BAKAL DIPENJARA 18 BULAN CIPTA REKOD 2016 INI SAJA 4 KALI SABIT BERSALAH

Kita menjangkakan Rafizi Ramli bakal memohon keistimewaan khas untuk dipenjarakan di Penjara Sungai Buloh bagi membolehkan dia menuntut JURUS peringkat TAHAP DEWA DEWI dengan mahaguru mentor beliau ANUwar BERAHIm... 

https://3.bp.blogspot.com/-ZmyJmRlV0_A/WCkvR23G0CI/AAAAAAABlMI/1nPzRuYiHxwexEQL6p-L8QRN8Xpzs64OgCLcB/s1600/IMG-20161113-WA0033.jpg

Dipercayai sejak di MCKK lagi sotong pondan gigih berguru bagi mengikut jejak mahaguru mentor beliau... dan dipercayai Sotong Pondan Lapiji sengaja BERGURAU dengan menabur pelbagai fitnah agar dipenjara lantas membuka peluang untuk beliau MENERUSKAN PERGURUAN yang tersekat akibat mahaguru mentor beliau dipenjarakan akibat melibat dubur pembancuh kopi upahan....

Antara gurauan yang memecah rekod 4 kali disabitkan bersalah tahun 2016 ini ialah...fitnah serangan gereja, fitnah NFC, Anjur Blackout dan pendedahan dokumen sulit dibawah OSA... belum ada ahli parlimen setanding beliau dan rekod ini bakal dipertahankan bagi tempoh yang agak lama....



ARTIKEL


Setiausaha Agung PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli didapati bersalah melanggar Akta Rahsia Rasmi (OSA) hari ini dan menjatuhkan hukuman penjara 18 bulan ke atasnya. Berdasarkan kertas pertuduhan Rafizi didakwa memiliki secara salah halaman 98 laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB. Justeru beliau didakwa melanggar Seksyen 8(1)(c)(iii) OSA 1972. 

Rafizi juga dituduh mengedarkan dokumen sulit tanpa kebenaran di lobi parlimen pada 28/03/2016 dan beliau didakwa melanggar Seksyen 8(1)(e)(iv) akta yang sama. Bagaimanapun, mahkamah kemudian membenarkan penangguhan bagi membolehkan pihak pembelaan memfailkan rayuan di peringkat yang lebih tinggi.


Mengikut Perlembagaan Persekutuan beliau masih kekal sebagai Ahli Parlimen Pandan.  Berdasarkan peruntukan di bawah Perkara 48 (4) (b) Perlembagaan Persekutuan beliau berhak untuk merayu terhadap keputusan itu. Oleh yang demikian kerusi yang disandang oleh beliau tidak akan menjadi kosong dan kedudukan beliau akan kekal seperti sedia ada sehinggalah proses rayuan di bawah Perlembagaan Persekutuan selesai sepenuhnya.


Perlu diingat Rafizi Ramli tidak dijatuhi hukuman kerana "mendedahkan skandal besar kesalahan 1MDB" seperti apa yang Pakatan Pembangkang katakan, namun kerana mendedahkan satu halaman dalam Laporan Ketua Audit Negara 1MDB yang sudah dibaca oleh 4 Ahli Parlimen Pakatan termasuk Tony Pua.

Rafizi Ramli telah mendedahkan dokumen OSA bahawa Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) mempunyai hubungan dengan 1MDB tetapi belum dibayar sepenuhnya. Seperti yang kita sedia maklum, LTAT diberikan kontrak oleh 1MDB untuk menggerakkan Pengkalan Udara Sungai Besi dan untuk membangunkan 8 penggantian pengkalan tentera.

Dalam mana-mana kes, LTAT tidak hilang sebarang wang dan akan dibayar sepenuhnya oleh konsortium Keretapi IWH-China yang telah mengambil pemilikan 60% daripada projek Bandar Malaysia.

LTAT langsung tidak rugi dan sebenarnya, malah telah membuat keuntungan dan akan terus mengaut keuntungan dari kerja-kerja pembinaan pengkalan tentera dan daripada kontrak untuk menggerakkan Pangkalan Udara Sungai Besi.

Pendedahan maklumat OSA oleh Rafizi Ramli adalah kerja sia-sia. Tiada penyelewengan yang dibongkarkan, tiada salah laku atau tiada kerugian yang dialami oleh mana-mana pihak. Rafizi Ramli sebenarnya sengaja menempah tiket percutian ke Sungai Buloh. Mungkin rindu untuk bersama dengan idolanya di sana

MAMAK MAHATHIR SEKARANG JADI KONSULTAN BANTU KEMENANGAN PAKATAN PEMBANGKANG

Dulu Mahathir nyanyuk dot com ni punyalah kutuk, hentam, benci dan hina pembangkang tapi sekarang demi kemaruk nak kuasa, nafsu balas dendam dan mau anak BOBOI jadi PM sanggup dia jilat balik ludah berkahak dia dan jadi macai penjilat ANUwar BERAHIm serta cauvanis kafir harbi DAPiggy...
kit-tun
Siap berucap dalam konvenyen pakatan harapan dan berlagak ala-ala konsultan siap bagi formula untuk bantu kemenangan pembangkang... hebat bukan... dulu kata berjuang demi perbaiki UMNO la... demi rakyat la... dan 1001 pelbagai alasan "menarik" demi memancing sokongan.... NAHHHH!!! sekarang jom kita dikir... apakah bergabung dan bekerjasama dengan pakatan pembangkang demi  menjatuhkan kerajaan UMNO-BN sedia ada  ini TANDA NYA SAYANG UMNO??? jangan jadi bodoh dan nyanyok....

Mengaku sajalah mamak karala mudha lupa... semua ni demi nak balas dendam, nak kembali berkusa dan jadikan pemimpin sedia ada boneka yang boleh beliau kawal dan PALING UTAMA mahu anak kesayangan dia mukhris SI BOBOI dapat jalan pintas naik menjadi PM....

Hidup Mahathir mudha lupa... aka nyanyok dot com.... sila sokong puas2....
 










HINA DAN KUTUK PARTI PAS NURUL IZZAH SUDAH LUPA JASA PAS YANG PERTAMA MEMPERTAHAN ANWAR IBRAHIM SEMASA DI PECAT



Dalam ucapannya, Si Nurul Izzah ni mengeluarkan satu kenyataan yang mendesak agar Pakatan Haprak tu menolak 'Pemimpin yang namanya Pak Haji tetapi Korupsi' yang didakwa merujuk kepada kepimpinan PAS.

Nurul Izzah tu dilihat mengambil pendekatan menambah - burukkan lagi imej PAS dengan memberikan gambaran bahawa rakyat sedang menilai ketidak-hadiran parti tersebut sewaktu Konvensyen Pakatan.

APAKAH NURUL IZZAH LUPA JASA DAN BUDI PAS

"PAS menerusi Presidennya, Allahyarham Fadhil Nor merupakan pihak terawal yang membantu Anwar Ibrahim semasa dipecat oleh Dr. Mahathir. PAS jugalah yang mengumpulkan seramai mungkin pengikut dan ahli untuk berdemonstrasi membela Anwar Ibrahim yang kemudian diklaim oleh PKR sebagai ahli-ahli dan penyokong-penyokong mereka.
 

"Tetapi apa balasan PKR kepada PAS?
 

"PAS diracun dan digigit. PAS dipecahbelahkan dan adu domba di kalangan pimpinan PAS berleluasa. PAS cuba disekularkan, bahkan ADUN dan Ahli Parlimen PAS dicuri oleh PKR semata-mata untuk menunjukkan PKR kuat," jelas blogger tersebut.

MAHATHIR MUKHRIZ MUHYIDDIN KINI LEMBU TUNGGANGAN BANDUAN PELIWAT ANWAR IBRAHIM

Sekalung tahniah dan rasa kagum yang amat sangat terhadap banduan peliwat ehhh pejuang ISLAM madani ANUwar BERAHIm kerana kejayaan terbilang dia me REKRUT tokoh terbilang negara MAHATHIR MOHAMED dan anak manja beliau BOBOI disamping penjilat tegar Muhyiddin Yassin.

https://1.bp.blogspot.com/-COY8XA_U17s/WChoIXOa4wI/AAAAAAABlLw/gEEotjn_W70mrz9_zJsoePE6h8wgmqGrQCLcB/s1600/IMG-20161113-WA0027.jpg

Bersama ratusan manusia sesat 3 individu ini telah bersama-sama mempamerkan poster "FREE ANWAR" sebagai tanda RASMI tunduk patuh menjadi penjilat pungkok banduan peliwat ANUwar BERAHIm... Adalah dijangkakan pengikut, macai dan penjilat MAMAK KARALA, SI BOBOI dan MUYIDEN si kaki tikam belakang akan berjemaah mengikut pemimpin mereka untuk menjasi penjilat pungkok banduan peliwat ANUwar BERAHIm... disamping merelakan diri di PERKUDAKAN cina cauvanis, rasis kafir harbi DAPiggy ...

Hebat bukan!!!! tahniah diucapkan kepada para pengikut, macai dan penjilat MAMAK KARALA, SI BOBOI dan MUYIDEN si kaki tikam belakang... 

hehehe... patut si sotong Khairudin cepat-cepat berambus dari bersatu... dah tahu rupanya bakal kena jual dekat peliwat dan Dapiggy... kih kih kih





Wednesday, November 9, 2016

TUDUH PM NAJIB RAZAK BOROS JAHAT PROJEK KERJASAMA CHINA KERETAPI ECRL MAHAL SANGAT DAN JUAL NEGARA

Berpeluh ketiak tengok macai dan penjilat pembangkang spin, fitnah, bohong dan menipu pasal ECRL berkontena bahan najis di manipulasi demi memburukkan persepsi rakyat terhadap usaha kerajaan berkaitan ECRL. 

Senang cerita bacalah sendiri nilaikan tuduhan-tuduhan jijik, spin, fitnah, bohong dan penipuanu pecacai dan penjilat setia pembangkang berbanding kebenaran... 6 FITNAH telah dijawab... teruskan memfitnah... kenyang nanti makan daging busuk dan mulut penuh najis serta nanah macam lapiji pondan siap dapat desert nanti saman dan bayar di mahkamah... hidup sotong!!!

1. JAWAPAN PAKAR EKONOMI FACEBOOK PEMBANGKANG YANG MEMBANDINGKAN ECRL DENGAN KERETAPI TANZANIA
.
Tanzania Railway Project:
1. Single Track Rail
2. Conventional Track (Non-Electric)
3. Support only conventional train
4. No tunnel digging through mountain
Projected Price: USD7.6b

.
Malaysia ECRL Project:
1. Double Track Rail
2. Electrical Track
3. Support current domestic train fleet, conventional & electrical
4. Tunnel digging through Titiwangsa Mountain Range
Projected price: RM55b=USD13b

. Kos yang agak berbaloi sebenarnya kalau nak dibandingkan dengan projek di Tanzania. Kos untuk trek kembar bereletrik dengan masuk terowong tembus banjaran Titiwangsa bukanlah sesuatu yang murah.
.
Boleh bandingkan dengan Gotthard Base Tunnel, trek keretapi terowong yang menembusi Banjaran Alps. Trek terowong yang sepanjang 57.09km ni disiapkan pada 5 Jun 2016 dengan kos sebanyak USD12b = RM48b. Spesifikasi lebih kurang macam ECRL. Buat terowong sahaja dah cecah RM48b.

.
Bila kita rajin membaca dari pelbagai sumber dengan terbuka, banyak maklumat yang kita boleh tahu dan lebih neutral


2. JAWAPAN KEPADA FITNAH KONON RM 9 BILLION HILANG DALAM PROJEK ECRL


Portal pembangkang 'Suara Rakyat' telah mempersoalkan jumlah yang terkurang sebanyak RM9 billion di dalam pembinaan keretapi laju ECRL dengan pertanyaan wang berkenaan masuk poket siapa? Mari kita belajar macam mana nak buat pengiraan sendiri:
1. Tanya Encik Google dan buat carian 'CCCC China Communications Construction Economy'. 
2. Masuk laman web syarikat tersebut dan cari infomasi yang berkaitan dengan pelaburan di Malaysia. Masuk di bahagian 'News Centre >> Company News'  
3. Terdapat dua pengumuman yang  berbeza, pertama: 
http://en.ccccltd.cn/newscentre/companynews/201611/t20161102_50677.html  
- untuk pelaburan bernilai 46 billion; dan kedua,

- untuk pelaburan bernilai RM8.9 billion di mana portal Suara Rakyat pura-pura tidak nampak.

4. Ambil kalkulator, buat pengiraan anda sendiri, nilaikan dan hadam.

Selamat mencuba semua.


Tuesday, November 8, 2016

PROJEK BERBILLION KERAJAAN DAP NEGERI PULAU PINANG LEBIH HEBAT BERBANDING PM NAJIB RAZAK

Kerajaan DAP pulau pinang telah MELANCARKAN banyak projek setelah menguasai Pulau Pinang. Pastinya rakyat pulau pinang gembira dan happy mengundi DAP kerana "KEJAYAAN" mereka. Antara projek-projek “berjaya” yang telah Kerajaan DAP Pulau Pinang lancarkan untuk mempercepatkan pembangunan ekonomi Pulau Pinang.

1. TAMAN TEMA : Selepas 8 bulan lebih taman tema air dilancarkan untuk menggalakkan pelancongan di Pulau Pinang, taman tema air itu bungkus.

2. GOLF RESORT : Selepas setahun melancarkan projek golf resort untuk meningkatkan pelancongan dan menggalakkan pertumbuhan ekonomi, projek ini telah dibatalkan kerana tanah itu tidak cukup besar untuk padang golf.

3. HUB PERUBATAN : Selepas 6 tahun menganugerahkan projek untuk membantu membangunkan Pulau Pinang sebagai hab pelancongan perubatan, tanah Taman Manggis itu masih lagi kosong.

4. PARKING BERTINGKAT : Tempat letak kereta ‘kancil’ akhirnya siap pada tahun 2015 selepas 7 tahun pembinaan dan menelan belanja 3 kali ganda daripada bajet asal. KLIA2 yang mula dibina selepas tempat letak kereta ‘kancil’ itu mula dibina, telah diselesaikan sebelum tempat letak kereta ‘kancil’ selesai.

5. TEROWONG : Projek Terowong Pulau Pinang telah ditandatangani untuk dibina pada tahun 2013 tetapi 3 tahun kemudian, laporan yang mahal yang bernilai RM305 juta itu masih tidak lengkap. Sementara itu, projek Xiamen University kampus Malaysia yang ditandatangani pada masa yang sama telah pun siap dan mula menerima pelajar pada awal tahun ini.

Begitu cekap sekali Tokong dan Kerajaan DAP Negeri Pulau Pinang.
 

PULAU PINANG CATAT PERTUMBUHAN PALING RENDAH BERBANDING SEMUA NEGERI DI MALAYSIA: Tidak hairanlah pertumbuhan ekonomi Pulau Pinang sama ada paling rendah di kalangan semua 15 negeri (mengikut Gerakan) atau ke-3 paling rendah (mengikut Institut Pulau Pinang) bagi tahun 2008 hingga 2015.

Sementara itu, PM Najib baru sahaja membawa masuk RM144 bilion pelaburan dan projek dari China.

Satu-satunya perkara yang DAP mahu membawa masuk dari luar negara adalah abu Chin Peng –malah ini pun mereka telah gagal.


SUMBER : http://www.mykmu.net/2016/11/antara-kejayaan-dap-meningkatkan-ekonomi-pulau-pinang/


Monday, November 7, 2016

ANWAR IBRAHIM JAGUH LEBIH HEBAT LAYAN DAN TARIK PELABUR CHINA DARI PM NAJIB TUN RAZAK

Kesungguhan dan keghairahan Anwar Ibrahim melayan serta memenuhi permintaan menerusi hubungan yang memberahikan intim erat dan rapat bukti kejaguhan Anwar Ibrahim dalam menarik dan meyakinkan pelabur China. 

Apalah sangat PM Najib Razak tandatangan MOU dan nak tentera kita beli dan guna kapal perangLCS buatan china... Anwar Ibrahim lebih hebat bila dia sendiri membuktikan telah menggunakan produk China lebih awal lagi menerusi penggunaan beliau ke atas "China-Doll".

So kami mengakulah setakat dekat 200 Billion pelaburan yang di bawa masuk PM Najib Razak untuk membuka pelbagai peluang serta tawaran pekerjaan kepada rakyat AMAT KURANG PENTING... kerana bagi penjilat dan macai LEBIH PENTING mempersoal dan kecoh kenapa PM boleh membawa keluar walau telah dijelaskan adalah kerana jemputan rasmi kerajaan China...

Cuma terfikir ,acamlah mamak karala mudha lupha, banduan peliwat dan para ketua DAPiggy tak pernah bawa keluarga dalam rombongan rasmi ke luar negara... 

Tak apalah kami kasi peluang kau menang ya... sebab salute pemimpin you all hebat bergaya dan gagah perkasa menggunakan produk "china-doll" hehehehe... tak you all juga sebab masih sudi jadi penjilat jubo dan macai pemakan dedak pemimpin yang macam ni....


KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.