Thursday, April 28, 2016

PEMBANGKANG SUKA BUDAYA TIKAM DAN MAKAN KAWAN REBUT KERUSI BERTANDING ADA HATI NAK PERINTAH MALAYSIA

Selamat berjuang pada sahabat di sarawak semoga kejayaan memihak kepada Barisan Nasional di bawah kepimpinan TS Adenan Satem.

Cuma apa yang berlaku di Sarawak dikalangan pembangkang wajar menjadi ikhtibar buat kita semua dan dinilai dengan akal serta minda yang bijaksana bukan secara emosi melulu atau menggunakan kepala lutut.

Secara terbuka pembangkang bergaduh, tuduh menuduh malah sanggup tikam dan makan kawan demi berebut kerusi bertanding. Kematangan dan kempimpinan gaya rimba sebeginikah yang kita mahu berikan teraju kuasa yang meletakkan nasib bangsa agama dan negara??? baru pilihanraya dah caca marba berebut kuasa... 

kalau berkuasa apa yang akan jadi nanti... fikir jgn guna emosi semata... pilihan melulu tanpa pertimbangan mendalam hanya membawa malapetaka buat kita... JUM TOLAK PEMBANGKANG!!!


Gong pilihanraya negeri Sarawak sudah dipalu pada hari Isnin.

Maka bermula proses demokrasi  untuk memilih wakil rakyat untuk sesuatu kawasan ke dewan negeri sebagai penggubal undang-undang, mengesahkan belanjawan dan perangka polisi. Yang utama, ia juga sebahagian dari proses memilih pemimpin dan pentadbir negeri.

Jika sikap yang diambil dan amalannya positif, maka pilihanraya itu satu perayaan demokrasi untuk menyelesaikan permasaalahan, menyuarakan pandangan, dan meletakkan harapan.

BOBOI MUKHRIZ MAHATHIR ANAK MADER KARALA TIDUR LENA MELELEH AIR LIUR BASI MENGATA ORANG KAN DAH KENA BALIK

Allah SWT maha adil dan sesungguhnya perbuatan merendah-rendah serta mengaibkan pasti mendapat balasan kalau tidak di dunia di akhirat sudah pasti... ni bukti klasik yang umum tau

DALAM KES ini Boboi Mukhriz Mader Karala secara "CASH" mendapat balasan ini... masih ingatkah BOBOI Mukhriz menyindir dengan mengucapkan "JANGAN LENA MASA ANGKAT SUMPAH" semasa sidang media perletakan jawatan BOBOI dulu dan di VIRALKAN oleh BALACI penjilat pungkok rekrut DAP ini??? hingga aib dan dihina MB Ahmad Bashah oleh seluruh rakyat Kedah

Tak ada masalahnya LAH kann...  kalau Mantan Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Mahathir aka BOBOI, tidur lena sampai berkeruh meleleh air liur basi di dalam Sidang DUN. 
 
Kita hendaklah berfikiran positif. Bukankah Malaysia sedang musim panas El Nino sekarang. Memanglah seronok tidur dalam dewan memandangkan ianya sejuk. Ada air-cord kan? nyaman segar minda tenang selesa betul untuk TIDUR melupakan masalah di Ayer Hitam....

Jangan marahkan malah kita wajar galakkan DS Muhriz tidur. Beliau perlu berehat sebab penat jelajah tabur persepsi negatif kepada Perdana Menteri melalui Deklarasi Selamatkan Malaysia malah sibuk bermeting dengan DAP dan pembangkang serta melaksanakan peranan berkesan selaku REKRUT DAP... usaha keras tu nak jadi Peee yeeeM...
 
Pengikut dan penjilat beliau pasti terpana sejak semalam... menghayati style dan kaedah tidur BOBOI yg cukup lena. Mana taknya, tidak berapa lama dulu mereka jugak yang menyebarkan gambar kononnya Menteri Besar Kedah, DS Ahmad Bashah tidur. Allah bayar tunai bukan?

Tuesday, April 19, 2016

BOBOI MUKRIZ MADER MAIN LANCAU SPIN DAN PUTAR BELIT DEMI COVER BAPAK BILA VIDEO MENTERI ARAB VIRAL

BOBOI Mukriz Mader kata takkan kita sebodoh itu ceewahhh cubaan spin apa yang menteri luar arab saudi katakan viral dalam video bahawa mengesahkan sumbangan RM 2.6 Billion itu adalah derma dan dibuat kerajaan arab saudi tanpa mengharap apa2 balasan... 

Boboi punya spin sampai buka cerita masa dia belajar kat MIT dulu hahaha... kunun hebat dan berprosedur sangat lahhh... masa kat MRSM tak nak cerita ke pengalaman dan tahap kebijaksanaan serta pencapaian boboi ???? sampai boboi boleh sambung belajar ke jepun bagai... prosedur mana MARA ikut untuk hantar boboi tu...

Persoal macam-macam sampai yang mudah jadi rumit... memang lah BODOH kalau benda mudah di rumit dan kusut kan... sampai pelbagai persepsi negatif timbul... menghancur merosak dan memecah belah... parti dan negara... itu terang terang LAGI BODOH... 

Boboi Mukhriz tak sebodoh itu tapi sebenarnya LAGI BODOH kerana menjadi MACAI aka REKRUT DAP yang menghancurkan persepsi dan kepercayaan rakyat terhadap UMNO dan pimpinan negara lantas memberikan ruang kepada DAP untuk cuba menguasai negara... yang akhirnya bakal meruntuhkan syiar islam, hak bumiputera dan mengancam sistem raja berpelembagaan...






BOBOI MUKERIS AKA ABANG BOTAK ANAK MANJA MADER KARALA MUDAH LUPA

SPRM DAPAT "HADIAH" DARI LIM GUAN ENG PATUT JADI MACAM SIPUT BABI RASUAH DISKAUN BANGLO SENYAP

SPRM pun dah pandai spin, main wayang dan BERBOHONG semata-mata nak cover realiti sebenar bahawa SPRM lembab macam SIPUT BABI... lembab bukan sebarang lembab tau... lembab sebab dapat hadiah... jangan tak tahu... Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM sendiri kena hulur terus oleh Lim Guan Eng "hadiah" yang MAHAL tuuu mewakili SPRM... patut SPRM lembab macam BABI.. ehhh siput babi...

Ni wayang dan spin SPRM... 26 mac sampai 17 April... tak panggil-panggil pun Lim Guan Eng???

https://2.bp.blogspot.com/-0dOfOnadnWA/VxSpYOOBvQI/AAAAAAAANwM/y3EuX5tNkg0okgrjowGHs2WkF6JS4LeegCLcB/s1600/sprmguan%2Beng2.jpg
Selepas desakan pelbagai pihak, SPRM membuat janji kononnya mereka akan bersemuka dengan Lim Guan Eng.
Dua minggu berlalu dan memang benar SPRM bersua dengan Lim Guan Eng. Bagaimanapun, pertemuan mereka bukannya di bilik soal siasat, sebaliknya di atas pentas untuk menandatangani ikrar integriti korporat.




SPRM diwakili oleh Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, DS Haji Mustafar Haji Ali. DS Mustafar khabarnya semalam di Pahang, hari ini beliau berbesar hati untuk hadir di majlis di Pulau Pinang.

Persoalannya, sejak bila Kerajaan DAP Pulau Pinang mempunyai intergriti? Dalam isu tanah Taman Manggis dan pemilikan hartanah di No.25, Jalan Pinhorn oleh Lim Guan Eng, sudah cukup untuk memberikan tekanan kepada SPRM, bagaimana pula sekarang ini, SPRM boleh dilihat bersama-sama dalam satu pentas dan SPRM langsung tidak mengesyaki apa-apa?

Tidakkah tindakan SPRM kali ini akan menimbulkan persepsi negatif di kalangan rakyat awam terutama mereka yang mengikuti perkembangan semasa, lebih-lebih lagi ketika SPRM dilihat 'bergelut' untuk membalas dendam ke atas PDRM selepas peristiwa salah seorang pegawainya ditangkap kerana makan rasuah?


Apakah sebenarnya yang SPRM mahu timbulkan dalam kes kali ini? Adakah SPRM mahu menunjukkan kononnya mereka adalah sebuah badan anti rasuah yang sangat fleksibel dan tidak terpengaruh dengan faktor-faktor luaran terutama sekali yang membabitkan integriti Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP-Lim Guan Eng yang  mempunyai terlalu banyak kes integriti terutama sekali membabitkan tanah, puncak bukit, penambakan laut dan projek-projek yang tersangat mahal harganya? 

Dan kini rakyat kembali mempersoalkan, bolehkah SPRM membuat siasatan yang lebih adil dan tidak bersikap berat sebelah dalam isu tanah Taman Manggis dan banglo tidak berkolam renang milik Lim Guan Eng yang dibeli dengan harga murah?

Namun kita juga tidak boleh nafikan, Lim Guan Eng yang sanggup menebalkan muka semata-mata untuk menyelamatkan punggungnya hadir program bersama-sama SPRM itu, telah berjaya dalam perangkap yang dipasangnya.

SUMBER ASAL

Monday, April 18, 2016

SPRM BOLEH MENYALAK KUAT ISU 2.6 BILLION DAN 1MDB TAPI KENA SENYAP BILA ISU BANGLO RASUAH LIM GUAN ENG

Senang cerita SPRM kata jangan bising-bising kata macam-macam atau persoal kes rasuah banglo diskaun Lim Guan Eng TAPI kenapa masa siasatan 1MDB dan RM 2.6 Billion bukan sahaja SPRM buat tak nampak macam-macam spin fitnah dan pembohongan DISEBAR meluas tanpa tindakan...

https://2.bp.blogspot.com/-Hbx-waS-d1w/VxM6YTkdPLI/AAAAAAAANvM/ac1LklM_CLE1hEnvyd7KGASWnCNKpC8JACLcB/s400/sprm.jpgMALAH PALING BEST SPRM sendiri menerusi tindak tanduknya serta kenyataan BODOH seolah dengan sengaja memburukkan dan memberi persepsi negatif kepada kerajaan dan DS Najib sendiri sampai dokumen bocor dan bini pegawai SPRM boleh viralkan info sulit lagi... 

Menyalak Melolong dan Meroyan tak tentu hala semasa masa siasatan 1MDB dan RM 2.6 Billion TAPI masa siasat banglo diskaun Lim Guan Eng SPRM jadi lembab macam siput babi... l

Ehhh sory lupa laaahhh... kan SPRM kan kene jaga maruah dan imej Lim Guan Eng serta PEMBANGKANG... kalau tak nanti imej dan persepsi serta sokongan rakyat pada PEMBANGKANG terjejas... tang imej dan persepsi rakyat terhadap kerajaan dan DS Najib masa isu1MDB dan RM 2.6 Billion tak apa boleh ja semua pihak spin fitnah dan pembohongan DISEBAR meluas bising memekak la kuat mana pun still ok... siap SPRM tambah rencah lagi....

Mungkin SPRM boleh ubah dan tukar maksud singkatan SPRM tu kalau gagal menyumbat Lim Guan Eng ke penjara KEPADA Sarang Pembangkang Rosakkan Malaysia

http://www.mykmu.net/2016/01/berapa-juta-sprm-dibayar-untuk-burukkan-najib/




PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menasihati semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung isu pembelian banglo oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng. Dalam satu kenyataan di sini hari ini, SPRM berkata, ini adalah kerana kenyataan-kenyataan itu boleh mengelirukan orang ramai kerana proses siasatan masih berjalan.


https://1.bp.blogspot.com/-JwyMF23FCaM/VxQ2v-hk2PI/AAAAAAAANv8/L2pGpQq5CoMndqwEb7XU9IVdmKlOr0PYwCLcB/s400/sprm2.jpg
http://www.bicara.news/wp-content/uploads/2016/01/IMG-20160127-WA0135-389x400.jpg
http://www.mynation.news/wp-content/uploads/2016/01/Screen-Shot-2016-01-27-at-1.10.57-PM.png

VIDEO TEMUBUAL MENTERI LUAR ARAB SAUDI SAHKAN RM 2.6 BILLION DERMA KEPADA DS NAJIB

Siapa yang gila sekarang ARAB atau MAMAK KARALA??? sekarang sudah terbukti jelas terang dan nyata apa masih anda nak percaya pada berita luar milik yahudi yang mahu memporak perandakan negara... spin fitnah pembangkang sosialis liberalis yang mahu menguasai Malaysia sama rata sama rasa... dan putar belit MADER dan konco rekrut DAP yang mahu boneka BOBOI Mukeris jadi PM...

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT89aclcwypLb_rSLTJJU29Cxg8bAbvfHgE12xhrhWlptw0kcJVMQ
Orang GILA pun tak meroyan kemaruk  KUASA segila ini sampai sanggup jilat ludah dan najis sendiri... gadai maruah dan prinsip diri... huru hara dan porak perandakan negara... perjudi dan lacur nasib Agama Bangsa dan Negara... 

TAPI itu normal sebab orang GILA mana nak MENGAKU GILA... tapi yang gila babi BODOH dan TOLOL adalah orang yang jadi penjilat, penyanjung dan pengikut orang GILA... hehehe...



LEPAS SOAL ZAKIR NAIK MALUKAN KERAJAAN BUDAK MEDIC KUFUR NIKMAT MACAI PEMBANGKANG DAPAT PEMBELAAN ISTIMEWA

Seronok jadi macai dan penjilat pembangkang ni contohya budak medik CAP AYAM kufur nikmat yang kena sekolah dengan Zakir Naik sebab cuba burukkan kerajaan yang menerima bantuan pembelaan ISTIMEWA kerajaan terengganu. Wahhh!!! HEBAT KAN... terang-terang cuba malukan kerajaan dan terbukti MACAI pembangkang tapi diberi KEISTIMEWAAN... 


NAK TANYA... budak-budak PENYOKONG SETIA PEMBELA KERAJAAN yang bertahan melawan dakyah dan fitnah pembangkang ni DAPAT APA??? Berapa ramai budak kita dapat pembelaan??? kesitimewaan??? dan BANTUAN semasa dan selepas habis belajar??? Bak kata orang "DIKENDONG KECICIRAN YANG DIKEJAR TAK DAPAT" Mungkin boleh membayangkan bengap nya strategi kerajaan -UMNO-BN sekarang ini...

Cuba tanya pada menteri dan biro IPT UMNO berapa ramai budak "kita" yang berpotensi dan berbakat untuk diketengahkan "berpaling" menjadi PECACAI pembangkang lantaran KECEWA kerana tidak dibela dan diberi perhatian selepas tamat belajar??? jangan bohong dan berlakon... ini realiti.... takkan bab ni pun nak TIPU DS Najib juga... hehehe

Yang bengap pergi BELA "makhluk" macai pambangkang kufur nikmat ni buat apa??? kan baik kalau pergilah bela budak medik org "kita" yang memerlukan... 

Ke UMNO-BN sebenarnya nak sampaikan message BAHAWA SEMUA ORANG perlu pegi sokong PEMBANGKANG dulu kemudian baru dapat pembelaan, bantuan dan kebajikan... TERBAIK LAHHHH!!!!

"Bodoh tak boleh diajar... bengap tak mampu dididik"

Tuesday, April 12, 2016

SPRM SUDAH JADI CACING PENGECUT KENA SUMPAH HANTU RUMAH BANGLO LIM GUAN ENG



“Demi Allah, saya akan cari dalang ke lubang cacing”, itu lah semangat yang dipamerkan oleh anggota SPRM suatu ketika dahulu, apabila mereka disiasat oleh PDRM atas kebocoran maklumat yang berlaku dalam kes 1MDB. Mungkin SPRM kena sumpah jadi CACING sebab suma main-main sumpah.... sebab tu kes Lim Guan Eng... lembab mengalahkan SIPUT BABI!

Di mana semangat itu pada waktu-waktu diperlukan seperti skandal banglo milik SPRM? Persis lagu XPDC, semangat tersebut seolah-olah sirna, ibarat “Semangat Yang Hilang”.

Suratan atau kebetulan, tatkala pada detik skandal banglo LGE menjadi topik panas dan memerlukan tindakan segera, tiba-tiba rakyat dihidangkan dengan kes kehilangan ratusan juta peruntukan di dalam Kementerian Belia dan Sukan oleh SPRM. Ya, memang tidak salah apa yang sedang diusahakan oleh SPRM ke atas KBS, kerana itu amanah yang mereka pikul.


Tetapi, “timing” isu berkenaan dibawa ke pengetahuan umum, memberi gambaran satu lagi; iaitu cubaan untuk mengalihkan skandal banglo LGE. Suratan atau kebetulan?
  
Sehingga artikel ini ditulis, penulis masih belum mendapat khabar berita samada Lim Guan Eng sudah dipanggil untuk memberi kenyataan atau belum. Yang pasti, saksi-saksi sudah dipanggil untuk memberi keterangan, bersama dengan bukti-bukti yang telah diterima.

Rakyat semakin muak, apabila Lim Guan Eng masih terus dibiarkan bermain “wayang”.

Berbicara soal saksi-saksi, ingin juga penulis mengingatkan SPRM agar segera memastikan kawasan dan bangunan pejabat mereka bebas dari kemungkinan-kemungkinan yang boleh menyebabkan SPRM dituduh sebagai pembunuh.

Jangan lupa siasat kes banglo LGE sampai ke lubang cacing. Setakat ini, diperhalusi bukti-bukti yang berlegar di media sosial, umpama sudah terang lagi bersuluh.

Monday, April 11, 2016

PROGRAM ZAKIR NAIK MENDEDAHKAN UNIVERSITI HANYA MAMPU LAHIRKAN STUDENT MEDIC CAP AYAM KUFUR NIKMAT PENJILAT PEMBANGKANG

Apabila Dr. Zakir Naik menyekolahkan pelajar Medic cap Ayam di Stadium Tertutup Gong Badak kelmarin membuka mata betapa Universiti Malaysia hanya mampu melahirkan low class student yang kufur nikmat dan pastinya penyokong serta penjilat tegar PEMBANGKANG. 

Student medic apa BI pun berterabur malah jelas mentaliti dan pemikiran tahap kepala lutut ja serta tidak peka isu semasa negara dan kemudahan serta nikmat yang disediakan kerajaan. 

Cukuplah NC dan TNC universiti tidur membuta apabila hampir ke semua universiti menjadi sarang dan lubuk gerakan pembangkang malah idealisme mahasiswa/i sekarang ini majoriti nya adalah menyokong pembangkang... 

Sudah lama dah isu ni diketengahkan tapi menyeronokkan juga menonton drama swasta ciptaan pak karut apabila Kementerian sanggup bersilat main wayang... dan yang Menteri pun turut bertaichi berbohong konon mahasiswa/i kini bersama kerajaan... 

Paling best PM dan TPM pun kena TIPU sampai terpercaya Universiti Mendokong ASPIRASI Kerajaan UMNO-BN hahahaha.... fakta mana la depa spin hehehe

Kes pelajar Medic CAP AYAM ini wajar mebuka mata betapa Kerajaan dan Pimpinan ditipu buta-buta oleh Universiti hasil main wayang dan bertaichi.... cuba cek pensyarah dan staf termasuk yang berjawatan besar tu betul ke sokong kerajaan hahahaha....


https://4.bp.blogspot.com/-V-1IFpOn5bg/VwsfVOgxyDI/AAAAAAAA6dw/NjY5PqOEb4EPKVMXG7UZ7kIwNKjWrDfjw/s1600/MEDIC.jpg






Cerita pelajar Malaysia jurusan perubatan yang cuba untuk memburukkan Malaysia sewaktu kedatangan tokoh ilmuan terkenal dunia, Dr Zakir Naik ke Stadium Tertutup Gong Badak menjadi viral di laman media sosial. Salah seorang penonton yang turut hadir semalam turut menceritakan apa yang berlaku semalam seperti di bawah.

Untuk rekod, 80 orang yang dikatakan oleh pelajar tersebut kononnya tidak dapat biasiswa adalah mereka yang mengambil pinjaman PTPTN. Untuk makluman, JPA menawarkan kepada semua pelajar tawaran biasiswa. Mereka yang menolak adalah kerana tidak mahu terikat dengan kontrak kepada kerajaan. Itu pilihan pelajar berkenaan sendiri. Kebanyakkan mereka yang tolak biasiswa JPA adalah pelajar-pelajar bukan Melayu. Kebanyakkan mereka akhirnya dapat menukar dari status pinjaman kepada biasiswa.




Tontonlah video penjelasan di bawah terhadap persoalan pelajar perubatan Malaysia yang kufur nikmat dari Dr Zakir Naik

NASI LEMAK SAMBAL CICAK MENU DITEMUI DALAM PENERBANGAN AIR ASIA

Nak baca artikel ni kena tahan sikit especially yang pernah dan kerap naik penerbangan Air Asia dan makan asi lemak sambal sebab imej lauk sambal cicak ni AMAT MELOYAKAN dan MENJIJIKKAN... tobat lahhhh!!!

Seperti diceritakan pengadu

"saya nak buat aduan mengenai makanan yang telah tercemar. saya telah membeli nasi lemak dalam kapal terbang. semasa makan, saya dapati seekor cicak dalam sambal nasi lemak itu, saya terus bagi tahu pramugara dan dia minta untuk ganti yang lain tetapi saya tidak mahu bukti itu di ambil, saya memuntahkan semula makanan yang saya makan sehingga sakit tekak. kemudian saya buat laporan polis dan pihak airasia. saya mahu pihak airasia bertanggungjawab atas kejadian ini. saya tunggu respon pihak tuan dan saya akan menyebarkan perkara ini kepada pihak media."

Ini adalah gambar-gambar yang dikirim oleh pengadu...


https://1.bp.blogspot.com/-a37fycLpIB0/VwTuIOgJRgI/AAAAAAAAcS8/tgkYoQZOCKMFOV4w2SImNFMCzclvfzsyw/s1600/IMG-20160406-WA0010.jpg


http://darulehsantoday.blogspot.my/2016/04/nasi-lemak-berlauk-cicak-dalam-flight.html

MAHATHIR KATA PRO-TUN DAH MAKAN DEDAK BAIK TUKAR JENAMA PADA PRO-JEEP JA



KUALA LUMPUR: Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir menuduh Proton makan dedak kerana sedia menerima bantuan pinjaman sebanyak RM1.5 billion dari kerajaan dengan empat syarat yang ditetapkan, khususnya syarat tiada campurtangan dalam pengurusan.

Malah Tun M bertegas Proton perlu terus dibantu dan diberi subsidi dan bukannya pinjaman.

Namun, beliau tidak memberi sebarang komen kepada pendedahan subsidi kerajaan kepada Proton yang sudah menjangkau RM13.9 billion selama 30 tahun kewujudan. Proton lahir dari cadangan ahli perniagaan Taiwan, Tan Sri Rin Kin Mei untuk tukar janama kereta Mitsubishi.

Jika wang sebanyak itu telah disalurkan untuk pertingkatkan pengangkutan awam atau jalanraya untuk Sabah dan Sarawak, banyak menjimatkan subsidi petrol, pengswastaan lebuhraya dan pembangunan untuk seluruh negara boleh dicapai.

Tun M, yang telah meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Proton pada Mac 30hb baru-baru ini, tidak dapat menerima keputusan pengurusan Proton untuk menerima pinjaman dan bukan dana R&D yang dipohon.


Katanya, "Proton tidak makan dedak. Dia hanya makan subsidi nasi Morocco Maghlubah yang mewah dan beras panjang-panjang. Jika sudah makan dedak, elok tukar saja jenama dari pro-Tun ke proJeep. DRB Hicom patut restructure Proton bawah Jeeps Malaysia.

"Tagline "It's all in the drive" tidak sesuai jika tiada semangat untuk berdegil dan tak ikut kehendak pasaran."

Tun M tidak dapat melarikan diri dari kenyataan politik yang sinis.

Katanya, "Pekerja Proton sebanyak 12,000 pun perlu ditukar kerana kebanyakkan adalah penyokong Pakatan Rakyat suatu masa dulu. Parti mereka pun bukan mahu tandatangan Deklarasi Rakyat saya."

Pengurusan Proton sering berhadapan masaalah kerana Tun M tidak boleh berhenti berpolitik. Dia bertegas mahu hadir di semua acara-acara promosi Proton tetapi tidak membantu Proton. Media hanya lapor komen politik dan sidang media hanya jadi landasan untuk jatuhkan kerajaan.

Tun M mahu kerajaan beri percuma saja "rebate" dana R&D yang dimohon sebanyak RM1.7 billion. Ia membolehkan Proton terus tambah lagi pelbagai model lain. Kejatuhan Proton ke tangga ke 4 dari segi jualan tidak patut dicampur aduk dan dijadikan sebab untuk tidak buat model baru. 

Katanya, "Proton kurang jualan kerana kerajaan hanya beli sebanyak RM1 billion untuk selama tiga tahun yang lepas. Kawan saya Robert Tan tak dapat buat duit banyak-banyak di Spanco.

"Untuk kereta nasional berjaya, kerajaan perlu beli lebih bayak kereta Proton serta orang ramai patut terus sokong. Biar spare part mahal dan tingkap tidak boleh dibaiki asal ia kereta buatan orang Malaysia. Saya, anak-anak dan cucu-cucu guna kereta mewah maka orang ramailah yang perlu patriotik."

Tambahnya lagi, "Oleh kerana kerajaan tidak mahu bantu, kerajaan tiada hak untuk persoal Proton membeli spare part dari sumber tempatan yang hingga 10 kali lebih mahal. Ia bukan lagi syarikat kerajaan dan terpulang pada syarikat untuk beri sub-kontrak pada orang tertentu itu."

- Agensi Berita Husin Lempoyang

PELIK TAIKUN DAP PERTAHAN NAJIB TAK TERLIBAT SECARA LANGSUNG 1MDB KATA DR TAN SENG GIAW

Berjuta-juta message dalam FB, Twitter, Blog, Instagram, Youtube, Whatsup serta lain-lain medium atas talian tuduh, fitnah, burukkan, spin dan hentam DS Najib pasal 1MDB dengan kesimpulan DS NAJIB bertangungjawab dan bersalah atas isu 1MDB ini...

Namun hasil keputusan PAC jelas DS Najib tidak terlibat secara langsung dan kelemahan 1MDB hanya disebabkan kelemahan pengurusan... DS Najib terkait hanya sebab nama ada dalam board of adviser... ohh iya ke!!!!! 

Kira sama macam kes Altantunya la ya... Razak Baginda buat TAHI... terkait DS Najib Razak sebab ada perkataan RAZAK aje... yang lain kerja pembohongan, fitnah, burukkan, spin dan hentam oleh penjilat JUBOR pembangkang... tahu pun kebenaran sebab akuan bersumpah dengan nama Allah oleh SIRUL yang melarikan diri ke Australia.... ohh iya ke!!!!

Paling best TAIKO DAP sendiri akui perkara tu... tahniah lah kepada penjlat JUBO dan MACAI Pembangkang terutama bangsa melayu dan beragama ISLAM... banyak dah saham neraka hangpa semua dah kumpul hasil fitnah, pembohongan dan spin yang kau tabur... bodoh punya orang buta-buta kena bangang sampai sanggup KUTIP dan JILAT taik dan najis fitnah dari rafizi, guan eng sampai lah ke mat sabun dan atok nyayuk....
“...Legally speaking, how can you take action on those (to Najib) who have done nothing...”
“...From our investigations, we found that he (Najib) is not directly involved. His name only appears in the board of advisers..”
- Dr. Tan Seng Giaw (Timbalan Pengerusi PAC)
Dr Tan Seng Giaw juga adalah Ahli Parlimen DAP Kepong. Naib Pengerusi DAP Kebangsaan itu menegaskan bahawa isu 1MDB sebenarnya lebih kepada aspek urus tadbir yang lemah.

Kita pasti selepas ini Dr Tan Seng Giaw akan dituduh oleh pencacai pembangkang dan ProTun sebagai pemakan dedak dan silap-silap sebagai Ahli UMNO.

SELAMATKAN MALAYSIA FITNAH DAN PEMBOHONGAN GENG REKRUT DAP DIKETUAI ATUK NYAYUK MUDAH LUPA

Bersamalah kita MERAYU agar Selamatkan Malaysia dari Kaki SPIN, PENIPU, PEMBOHONG dan PEMFITNAH yang bermaharaja lela mengadakan "road show" menggunakan cerita bohong dan fitnah yang telah di spin kaw-kaw bagi memburukkan kepimpinan kerajaan...

https://lh3.googleusercontent.com/-gGv2cXWQ72A/VwkrOqYrmkI/AAAAAAAA5go/e9RHlbYTgYM/s1600/IMG-20160410-WA0000.jpg
 Mahathir dengan terseyum menunjukkan TANDA Besttt!!! Menjadi MENTOR "REKRUT DAP" bersekongkol dan menjadi KUDA BONEKA DAP merosak dan menghuru-harakan persepsi rakyat sampai siap sanggup undang campur tangan ASING ke dalam negara... 

p/s : Kalau zaman dia memerintah dulu tak sempat road show dah... masing-masing CONFIRM dah kena ISA buat meeting dalam penjara ja la gamaknya... kesian dipenghujung usia teruk benar nyayuk, meroyan dan sudah lupa!!!

https://lh3.googleusercontent.com/-nrlSyb24l6U/VwjeRz1HSBI/AAAAAAAA5gA/hFzIVqfZcpM/s1600/FB_IMG_1460198812953.jpghttps://lh3.googleusercontent.com/-CA95jy1MtXc/VwjeSv3YocI/AAAAAAAA5gE/bNrvfH2grdM/s1600/deklarasi-anak-muda.jpg

KEJADIAN DI Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru : 40 Orang TELAH Diliwat dan DIPERDAYA OTAK & PEMIKIRAN MEREKA

https://lh3.googleusercontent.com/-ZhQ68sRPyUk/VweUo2smPQI/AAAAAAAA5fQ/VZIsTo0bAuM/s1600/FB_IMG_1460114366980.jpg
 https://lh3.googleusercontent.com/-CbvhGShv6-g/VweUqdFN_nI/AAAAAAAA5fc/taQ7tQoyZ1o/s1600/FB_IMG_1460114380120.jpg
KEJADIAN DI Langkawi : 20 Orang TELAH Diliwat dan DIPERDAYA OTAK & PEMIKIRAN MEREKA

Wednesday, April 6, 2016

RAFIZI KENA TANGKAP POLIS KEJAP LAGI BEBAS LA JANGAN RISAU ADA MACAI KAT DALAM JAGA DIA

Tak payah kecoh sangatlah Rafizi Ramli PONDAN upss pandan ditangkap polis sebab tu semua lakonan ja dia pasti dibebaskan semula untuk TERUS MENABUR FITNAH sebab apa dalam... dalam polis, pejabat AG dan mahkamah semua dah ada pasukan penjilat tegar aka MACAI pembangkang... paling kuat dia disabitkan dulu pun denda RM 1,800 SAHAJA atas kenyataan fitnah dan mengaibkan. PECACAI. MACAI dan PENJILAT jangan risau ya... sotong fleksibel boleh lentur punya hahaha...

Ambil sahaja contoh kes BAFIA tahun 2011/12 melibatkan Rafizi PONDAN upss sori pandan sampai sekarang tak selesai... mahkamah, pejabat AG dan polis tido ka??? bila nak jatuh hukum padahal JELAS dah dia bocorkan maklumat sulit yg dijamin kerahsiaan dalam akta BAFIA!

Kes mahkamah berkaitan Rafizi PONDAN ehh pandan memfitnah isu cincin RM 24 juta siap dalam mahkamah BAPUK ni boleh kata dia hanya "BERGURAU" apa tindakan dan perkembangan... senyap dan sunyi... jelas dalam video dia memfitnah... dan sekali lagi apa mahkamah, pejabat AG dan polis tido ka???

Kali ni polis nak main wayang tangkap RAFZI babi ehh Ramli.. berapa ramai la polis nak buat GEMPAK tangkap... ambil statment dan panggil pegi balai... kesudahnnya apa BEBAS JUGA kembali menghasut, memfitnah dan menghuru-harakan persepsi rakyat... dari pemimpin bersih sampailah pemimpin pembangkang dan ditambah pengkhianat kerajaan macam Mader mamak, Muyiden, Mukris BOBOI dan lain-lain... ada ke yang dah masuk penjara???  TAK ADA KAN!!!!

Dan sekali lagi apa mahkamah, pejabat AG dan polis tido ka???
https://1.bp.blogspot.com/-epbcPICms1Q/VwO4TQYGy1I/AAAAAAAANio/6FCDmMClhjEmKUQDyqZ_afg9neQKatiYA/s1600/rafizi1.jpg

Tuesday, April 5, 2016

LIM GUAN ENG TAYANG KEBODOHAN MAINSEBUT KOS BAIKI TANAH MENDAP PERDA

Untung Rakyat Pulau Pinang ada MB bertaraf DEWA pijak tanah ja dah tau harga baiki tanah mendap PERDA adalah RM 5 Juta memang wajar diangkat Lim Guan Eng ni menjadi TOKONG sembahan penganut ideologi DAPiggy rasis dan komunis... patut HANTU dekat banglo milik MADAM DISKAUN Phang pun takut dia bagi line dia duduk dan beli banglo tu hehehe...
 
Tapi pelik juga ya bila tang beli harga BANGLO DISKAUN berhantu dan jual harga tanah taman manggis untuk PPR org miskin pada syarikat kroni dewa tokong lim guan eng ni tak tahu pula harga pasaran!!! ohh lupa masa tu Lim Guan Eng kena buat bodoh sebab takut sama MADAM QUEEN CONTROL "Betty Chew ing GUMMMM" dewa tokong takut kena kunyah macam chewing gum dan dibaling ash tray hahahaha...
 
Betapa bodoh dan bangsatnya Lim Guan Eng ni... seronok Rakyat Pulau Pinang bertuankan mangkuk hayun macam ni...


1. Lim Guan Eng malu besar apabila dia sendiri mendedahkan yang dia banyak memandai-mandai sahaja dan makin nampak bodoh dimata rakyat.

2. Guan Eng menyatakan kos memperbaiki mendapan tanah di situ hanyalah RM5 juta bagi kawasan seluasa 20 ekar... pijak ja dah boleh tahu tanpa buat kajian kalah Engineer bertauliah dek penangan keTOKONGAN lim guan eng .

3. Guan Eng marah kerana PERDA jual tanahnya yang bermasalah dengan murah bagi menampung harga rendah rumah-rumah yang dibangunkan oleh PERDA.
Guan Eng tak setuju harga murah kerana katanya Kerajaan Negeri hilang wang. Maknanya memang tiadalah hasrat Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan Guan Eng untuk membina rumah-rumah murah dan mampu milik

4. JELAS Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah DAP langsung tidak mempunyai sebarang rancangan mewujudkan perumahan rakyat yang murah dan mampu milik baru walaupun banyak tanah dijual bahkan menjadi mata pencarian utama Kerajaan Negeri.
5. Projek PPRT di Jalan S.P Chelliah yang dibangga-banggakan DAP pula bukanlah projek asal DAP sebaliknya perwarisan daripada Kerajaan BN terdahulu. MALAH DAP mengubahsuai harga jualan unit kediaman tersebut dari murah dan mampu milik menjadi mahal dan MAMPU TENGOK sahaja!

6. Guan Eng ke tanah PERDA semata-mata mahu membadutkan dirinya kerana sepanjang 7 tahun, dia tidak pernah ambik tahu bahkan pentadbirannya MALAH mensabotaj membuat pelbagai halangan dan kesukaran pembangunan tanah PERDA itu, 
 
7. Lim guan Eng serang PERDA HANYA kerana untuk COVER dan DIVERT ISU skandal beli rumah DISKAUN dan skandal penjualan tanah untuk rumah org miskin PPR di Taman manggis yang dimenang KLIDC hasil bantuan 3 syarikat DUMMY bermasalah

BUKTI VIDEO LIM GUAN ENG BOHONG TENDER TERBUKA PENJUALAN TAMAN MANGGIS DISERTAI HANYA KLIDC & SYARIKAT DUMMY

Lim Guan Eng BERBOHONG bila kata Tanah Taman Manggis untuk pembinaan rumah orang miskin PPR dijual menerusi TENDER TERBUKA YANG KOMPETITIF... kompetitif kepala abah kau!!! Nampak sangat komplot apabila KLIDC disaingi oleh 3 syarikat lain yang bertaraf DUMMY... sah-sah nak bagi KLIDC menang tender ini dengan harga yg cukup MURAH... 

BUKTI ada seperti dalam video dibawah ini... SPRM jangan tido pulak... sila siasat!!! Senyap ja apa kenyang makan DEDAK cap DAPiggy ka???

https://2.bp.blogspot.com/-y492GNOCvmw/VwLvEgVxJaI/AAAAAAAABGg/Fat4IzyDGhEWwh4V2uvw-dPUYhNVLwOhg/s320/IMG-20160403-WA0016.jpg

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.