Wednesday, September 30, 2015

SURAT TERBUKA KHIR TOYO BERSABARLAH DOA INSAN TERANIAYA MAKBUL HUKUMAN ALLAH MENANTI MEREKA

Saudara Khir Toyo diputuskan "mahkamah" bersalah dan akan menjalani hukuman atas "tuduhan" rasuah yg dikenakan terhadap beliau. Mengenali beliau sebagai tokoh yang tegas namun mesra dan mudah didekati malah seorang yang prihatin serta dekat terhadap isu masyarakat dan negara. 

Walau "dikenakan" dan "dianiaya" sebegitu hebat sebuah dugaan yang memalukan khir toyo tetap istiqomah malah setia terhadap perjuangan malah tetap terampil sebagai pemimpin berjiwa besar. Kalau tidak pasti satu persatu "fail hitam" penzalim dan penganiaya beliau "diterlanjangkan" menjadi senjata kepada pembangkang.

Keadilan yang bagaimana agaknya yang dapat kita cari di Mahkamah hari ini... pembelaan bagaimana yang akan diperolehi oleh insan yang diperangkap, dianiaya dan difitnah dengan MAHA HEBAT yang dirancang secara licik dan tersusun. 

Kepada saudara khir toyo kami mendoakan anda dikurniakan Allah ketabahan, kekuatan dan perlindungan sepanjang menghadapi dugaan dunia ini. Berdoa dan terus berdoa kerana doa insan yang dizalimi merupakan doa paling mustajab yang dijanjikan Allah SWT.

Kepada semua berhati-hatilah sesungguhnya "malang tidak berbau" kadang kala dalam berhati-hati kita dikenakan jua oleh manusia busuk hati yang dengki serta berniat menjahanamkan kita... 

TIDAK BERSALAH NAMUN DIKATAKAN BERSALAH DI DUNIA... JANGAN GUSAR ALLAH ITU ADA DAN MAHKAMAH AKHIRAT AKAN MENGADILI KITA SEADIL-ADILNYA DISISI ALLAH SWT.

Baca kisah ini kesian kerana hanya diskaun dan bayar RM 35.00 nasib sama juga menimpa penjawat awam : Kisah Udang Galah RM 35.00 penjawat awam - baca KLIK


WARKAH TERAKHIR SAUDARA KHIR TOYO

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

1. Ketika anda membaca catatan ini saya mungkin sudah ke penjara kerana saya jadualkan tulisan ini diterbitkan selepas hukuman dijatuhkan.

2. Saya mohan maaf kepada seluruh keluarga, sahabat, rakan-rakan dan penyokong yang mungkin terpalit malu kerana kes ini. Saya juga berterima kasih kepada mereka yang masih memberi kata-kata semangat dan bersimpati dengan saya.

3. Saya tahu sebahagian orang di media sosial bertepuk tangan dan memaki hamun saya sebagai penerima rasuah. Adakah mereka faham bahawa rumah tersebut saya beli separuh siap, dengan pinjaman bank dan masih membayar ansuran bulanan sehingga sekarang? Saya maafkan mereka.

4. Saya juga tahu rumah saya menjadi kontroversi apabila seorang pemimpin UMNO mengupah jurugambar mengambil gambar rumah saya menggunakan helikopter menunjukkan seolah-olah ia sebesar istana. Hakikatnya, rumah saya antara bukanlah antara terbesar di kawasan terbabit. Tidak mengapa, saya telah maafkannya.

5. Saya hanya ingin menyatakan bahawa sepanjang perbicaraan Pendakwa Raya tidak pernah mengemukakan sebarang fakta yang menunjukkan berlaku unsur rasuah. Secara asasnya, unsur rasuah harus dalam keadaan saya mendapat habuan kerana meluluskan sesuatu kepada Shamsuddin.

6. Tidak pernah ada sebarang fakta dan bukti menunjukkan pembelian rumah saya dengan harga RM 3.5 juta yang dikatakan murah oleh pendakwa raya, dibalas dengan sebarang keistimewaan pemberian projek atau kelulusan tender oleh saya. Yang ada hanyalah surat sokongan yang diberi kepada syarikat Shamsuddin seperti mana saya sokong puluhan malah mungkin ratusan syarikat lain.

7. Jika tidak korup mengapa saya didapati bersalah? Saya dituduh dan didapati bersalah di bawah Perkara 165 Kanun Keseksaan yang merupakan satu kesalahan teknikal dengan hukuman maksimum ialah 2 tahun penjara.

8. Dalam tuduhan ini pendakwa raya tidak memerlukan sebarang bukti ada keistimewaan diberikan kepada Shamsuddin. Apa yang perlu dibuktikan ialah saya telah membeli sesuatu barangan dengan harga (balasan) yang tidak mencukupi, daripada seseorang yang diketahui mempunyai hubungan rasmi dengan saya sebagai penjawat awam.

9. Demikianlah kesungguhan Peguam Negara terdahulu mahu memenjarakan saya. Saya tidak pasti rumah saya akan dirampas atau tidak. Mereka membicarakan saya di bawah Perkara 165 tetapi mereka menggunakan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk merampas rumah saya.

10. Adillkah, saya dituduh di bawah kesalahan yang memerlukan pembuktian ringan, tapi menggunakan akta yang memerlukan pembuktian berat untuk merampas rumah saya? Hanya Allah yang tahu niat sebenar beliau.

11. Semasa hendak membeli rumah separuh siap tersebut saya memaklumkan kepada pemegang jawatan penting ketika itu termasuk Perdana Menteri, Setiausaha Kerajaan Negeri dan pihak SPRM sendiri.

12. Untuk rekod, saya juga membeli hartanah tersebut dengan pinjaman bank dan meminta penilaian hartanah dilakukan. Sehingga kini saya masih mempunyai baki hutang lebih dari RM 2 juta. Adakah ini menunjukkan saya korup? (lihat: Fakta dan Angka Tidak Boleh Menipu]

13. Jika saya mahu mengambil rasuah saya hanya minta Shamsuddin beri percuma kepada saya dan namakan atas nama sesiapa sahaja sebagai proksi.

14. Saya redha dengan keputusan ini sungguhpun sehingga hari ini saya tidak tahu berapakah balasan yang mencukupi.

15. Mungkin kerajaan perlu menubuhkan satu jawatankuasa yang membolehkan penjawat awam membuat rujukan, bagi memenuhi ukuran balasan yang mencukupi, agar tidak ada lagi yang terperangkap seperti saya. [Lihat: Putus Sudah Harapan?]
The Sun


16. Minggu lalu ketika merayu agar dikurangkan hukuman saya menyatakan antara sumbangan yang dibuat ialah mencapai matlamat Selangor Maju 2005 seperti mana yang disasar oleh kerajaan sejak 1990-an.

17. The Sun tampil mempertikaikan kenyataan tersebut. Saya tidak lagi berniat mahu berhujah sejauh mana layak atau tidak Selangor disiytihar negeri maju. Ini kerana kerajaan yang disokong oleh The Sun juga sehingga hari ini mengekalkan status Selangor Negeri Maju.

18. Sehingga di saat akhir, ketika tiada kuasa dan jawatan, The Sun memilih untuk melanyak saya. Saya tidak pasti apakah punca kemarahan mereka sedemikian rupa.

19. Adakah kerana saya dilihat sebagai anti-kaum India kerana merobohkan beberapa kuil yang dibina secara haram? Atau adakah kerana saya tidak meluluskan pusat Lumba Kuda di Bukit Tagar, Selangor?

20. Saya tidak fikir ia sekadar soal “good governance”, kerana sesiapa sahaja yang membaca The Sun dari dulu sehingga hari ini boleh membezakan tahap dan jenis kritikan akhbar atau pengarang akhbar tersebut kepada Menteri Besar selepas saya. Malah ada ketika mereka mempertahankan Menteri Besar selepas saya biarpun kesilapan yang dibuat sangat nyata.

Kuil

21. Saya juga ingin memohon maaf jika masyarakat beragama Hindu marah kepada saya akibat perobohan kuil Hindu di Rimba Jaya. Kes kuil Rimba Jaya telah dibawa ke Mahkamah sejak tahun 1998 lagi. Ia dibina secara haram atas tanah persendirian. Kerajaan negeri telah membuat perbincangan dengan pentadbir kuil dan mereka bersetuju menerima pampasan sebanyak RM 40 ribu dan juga diberi tapak baru.

22. Keputusan merobohkan kuil Rimba Jaya adalah keputusan Mahkamah bukannya keputusan saya mahu pun kerajaan negeri. Mahkamah memutuskan kuil dan setinggan disitu hendaklah dirobohkan. Mahkamah telah menolak rayuan 11 orang penduduk yang enggan berpindah.

23. Saya, selaku Menteri Besar ketika itu, kerajaan negeri dan Majlis Bandaraya Shah Alam hanya melaksanakan keputusan Mahkamah. Namun saya terima ia sebagai satu tanggungjawab saya.

24. Jika masih ada yang berdendam, saya berharap mereka juga dapat mengingati saya sebagai Menteri Besar pertama yang memberi peruntukan kepada semua kuil Hindu dan rumah ibadat lain yang berdaftar. Di bawah pentadbiran saya juga Kerajaan Negeri menubuhkan Tabung Pendidikan Anak-anak Pekerja Ladang.

Penyapu

25. Sebahagian membenci saya bukan kerana kesalahan ini. Mereka marah kerana saya beri “Anugerah Penyapu” kepada penjawat awam dari Pihak Berkuasa Tempatan (PBT), Majlis Daerah Hulu Selangor. [Untuk huraian panjang sila lihat artikel lama: Padah Penyapu atau Padah Sikap Kita?]

26. Sungguhpun ia bukan idea saya, dan telah dipersetujui dalam mesyuarat bersama semua PBT ketika itu, saya terima ia sebagai satu tanggungjawab saya. Saya pohon maaf jika masih ada yang berkecil hati.

27. Baru-baru ini saya ada berjumpa dan bercakap dari hati ke hati dengan En Tukiman Nail, bekas Presiden Majlis Daerah Hulu Selangor, yang menerima anugerah penyapu tersebut dan isteri beliau. Saya anggap telah selesaikan dengan beliau sebagai sesama muslim.

Setinggan

28. Ada yang masih berkecil hati dengan cara saya menyelesaikan isu setinggan. Saya tidak boleh memuaskan hati semua penghuni setinggan. Apa yang boleh saya katakan, saya telah membuat yang terbaik dalam kemampuan saya dan kerajaan negeri untuk menyelesaikan isu setinggan; (i) memberi penempatan yang lebih baik, (ii) menyelesaikan isu tuan tanah dan setinggan, (iii) memberi subsidi RM 7,000 untuk setiap setinggan membeli pangsapuri baru.

29. Akhirul kalam, saya mohon maaf jika ada salah dan silap kepada seluruh penduduk Selangor.

30. Jika ada hayat dikandung badan, in sha Allah saya akan terus menulis selepas keluar penjara nanti.

Wassalam.
Dr Mohamad Khir Toyo



Tuesday, September 29, 2015

PATUT PM DS NAJIB RAZAK NAMPAK LEMAH MENTERI DAN PEGAWAI KERAJAAN BONGOK DAN PENING LALAT

Kes Memanggil Duta China ke Petaling Street mendedahkan betapa TIDAK CEKAP, PROFESIONAL dan LEMAH NYA koordinasi jentera pentadbiran kerajaan. Patutlah PERDANA MENTERI nampak LEMAH, LESU DAN TIDAK SEGAGAH MANA kalau disokong Menteri dan Pegawai Kerajaan yang bongok dan pening lalat mengharap makan tanggung berak cangkung!!! KLIK - BACA ARTIKEL

http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2015/09/nazri-reezal.jpg


KEJAP KATA PANGGIL kemudian KATA BATAL lepas tu plak kata TAK BATAL... kena panggil... apa kejadahnya macam beruk sarkis dah flip-flop seruma Maharaja Lawak.
 
Hamzah Zainuddin, Nazri Aziz, Reezal Merican dan Anifah Aman bukan calang-calang pemimpin namun masih lagi timbul "miss communication" dan "lack of information". Ini antara jemaah menteri kabinet brother... sudah lemah longlai macam haram... kalau kita cek jentera UMNO rasanya lagilah jahanam...

Kemudian... Sindrom apakah yang melanda jentera kerajaan? Apakah "top position" pegawai kerajaan pun sudah jadi lembu tak boleh nak memainkan peranan  berkesan... mereka ni yang patut memastikan menteri dinasihati dan SOP dipatuhi... pilih lah lagi pegawai PTD jenis 'yes sir' dan Pi TiDoKKKK!!!!

Upsss!!! lupa Kerajaan BN Bodoh dan padan muka lah kerana terus menerus melantik pegawai kerajaan yang pro pembangkang yang sekarang ini bersarang di setiap agensi dan jabatan keranaan malah ramai golongan sesumpah ini yang menjawat JAWATAN TINGGI KERAJAAN. 

Tak hairan maklumat sulit bocor... rahsia kerajaan bocor... tindakan dan polisi tidak lagi memihak Melayu-Islam-Bumiputera semua digadai bagi sama rata sama... bila ditanya mendabik dada "i'm profesional"... profesional kepala butuh hang kalau ada kuasa tak pandai nak gunakan bagi menjaga kemaslahatan ummah Islam melayu dan bumi putera... malah tindakan kerajaan sekarang banyak "back-fire" dan seolah mensabotaj imej kerajaan... lihat saja pertukaran pegawai SPRM... kejap tukar kejap tak jadi tukar.... tu level KSN tu pun flip-flop macam beruk... anak buah apatah lagi... asyik Piii Tiii DooooK laaaa...

DS Najib Razak aka PM kena buat lah pembetulan... sebelum segala-galanya sudah terlambat.

Monday, September 28, 2015

SEKOLAH SATU ALIRAN DEMI MASA DEPAN MALAYSIA - DS NAJIB PERLU BERANI

https://satusekolahuntuksemua.files.wordpress.com/2010/08/sss-merdeka-1.jpg"Perlu ada keberanian politik" dan belum terlewat untuk kerajaan melakukan perubahan dengan pelaksanakan sistem pendidikan satu aliran supaya semua rakyat negara ini berkongsi aspirasi nasional dan bukannya terhad kepada etnik masing-masing. 

"Kita dahulu percaya benda ini bagus untuk kita semua dan dapat dijayakan, tetapi setelah hampir 60 tahun, kita lihat perkara ini tidak berjaya pun. Jadi, kita harus ubah suailah Tegas Kok Seong

http://www.sinarharian.com.my/polopoly_fs/1.340119.1418031797!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_624/image.jpg
Tokoh sejarah, Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim agar sistem persekolahan yang seragam diwujudkan untuk semua pelajar sebagai satu usaha mewujudkan perpaduan nasional. 

BACA ARTIKEL - KLIK

Alasannya ialah sistem yang ada sekarang tidak membantu merealisasikan perpaduan di kalangan pelbagai kaum selaras dengan gagasan 1Malaysia. Sekolah pula dilihat sebagai antara acuan yang penting untuk membina generasi muda yang memahami dan saling menghormati antara satu dengan yang lain tanpa mengira bangsa dan agama. 

BACA ARTIKEL - KLIK

MAHATHIR TERPAKSA GUNA SENJATA RAHSIA GULING ANWAR KINI UMI HAFILDA SASAR JATUHKAN NAJIB RAZAK

http://2.bp.blogspot.com/-qvxV72PBRfs/T2keXEha4GI/AAAAAAAAWc8/rER4HzEFthc/s1600/Anwar-Ummi.jpgKalau dulu dia mensensasikan kakak iparnya bercina dan bermadu asmara hingga bersetubuh dengan bos abangnya sampai melahirkan zuriat bos abangnya. 

Dia sampai di ugut agar tidak membocorkan rahsia kerana berjaya menghidu senarai skandal bos abang nya... termasuk tempat, masa lokasi dan siapa mangsa... tumbang Anwar dikerjakan Umi Hafilda hasil sokongan Mahathir... 

Kini Mahathir yang terdesak menggunakan sekali lagi senjata rahsianya Umi Halfida untuk menyerang Najib Razak... 

http://4.bp.blogspot.com/-BvBfIIdOa0o/Tm8tl92repI/AAAAAAAAUus/Kxqed3OPq1k/s1600/UmmiNajibMahathir.bmp
kali ini dengan bermediumkan, Kuasa Suara Rakyat, sebuah NGO yang diketuainya...  Ummi Hafilda yang merupakan adik perempuan Menteri Besar Selangor, Azmin Ali, mendesak Najib agar membuat sumpah laknat berhubung RM2.6 bilion yang diterima oleh Perdana Menteri menerusi akaun peribadinya menjelang PRU-13.
Menurutnya, Najib perlu bersumpah laknat bahawa RM2.6 bilion itu diterima daripada jutawan Arab yang digunakan untuk kepentingan rakyat dan negara, bukannya untuk kepentingan peribadinya. - SUMBER


MUNGKIN SEBELUM MEMINTA NAJIB RAZAK BERSUMPAH... WAJAR UMI HAFILDA CALL BRO AZMIN ALI UNTUK BERSUMPAH LAKNAT DAHULU SKANDAL DAN PENYELEWENGAN DEIG SELANGOR...

Ingat dah bersara under payung "mahathir" rupanya buat come-back untuk back-up "taiko nyayuk" yang sudah gila kuasa...


SAIFUL NANG DEDAH KE RUMAH PELACUR NAIK TEKSI BADWI DI MEKAH



Pengikut dan pemuja Saiful Nang baru sedar diperbodohkan manusia yang konon perasan hebat dan egoistik padahal memiliki otak terencat akibat diliwat fahaman syiah dan geng sosialis, pluralisme dan liberal ANUwar BERAHIm. Teruskan lah memuja hingga sesat biar hati gelap gelita... lepastu mungkin boleh berjumpa rumah pelacuran tersebut berpandukan "naluri hati" dan "khasyaf" khalifah assesat Saiful Nang...

http://lh3.googleusercontent.com/-6uUrid_m3e0/VgiPtBm6LyI/AAAAAAAAQHM/ACZWrNs7q8o/s640/FB_IMG_1443385183912.jpg"Tahan pemandu teksi badwi tanyakan sahaja tempat pelacuran disekitar perkampungan (saya tidak tulis nama kampung) dan sebuah lagi kampung jika nak ke arafah akan melaluinya. Saya pernah dengar perkara itu dan saya tanyakan orang biasa disana dan ramai mereka juga yang tahu"

Jika kita diteliti tulisan beliau seakan-akan beliau pernah pergi sendiri dan melihat, walhal beliau hanya tanya orang biasa disana (mekah) dan minta saya tanya pemandu teksi badwi. Ini jelas menunjukkan beliau tidak pernah pergi dan nampak sendiri, atau jika pernah pergi sekalipun atas tujuan apa? dan bagaimana tergamak boleh sampai ke sana dan ambil tahu keburukan-keburan tanah haram? Sepanjang saya bermuamalat dengan jemaah umrah dan haji tiada yang ringan mulut mereka mahu bercerita perkara-perkara buruk apatah lagi mahu mencari-cari keburukan dan menceritakan bila sampai ke tanah air. Na'uzubillah.

عن حفص بن عاصم رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " كفى بالمرء كذبا أن يحدّث بكل ما سـمع
Daripada Hafs bin 'Asim radiallahu 'anhu, berkata Rasulullah saw: "Cukuplah seseorang itu dianggap seorang penipu jika dia menceritkan apa sahaja yang dia dengar. (HR Muslim)

Jika ia benar sekalipun, ia tidak wajar disebarkan kerana akan menimbulkan fitnah yang besar dan mengelirukan perasaan orang awam tentang kebaikan tanah haram.

الفتنة نائمة لعن الله من أيقظها
"Fitnah itu sifatnya seperti sesuatu yang tidur, dan laknat Allah atas mereka yang mengejutkannya" - SUMBER



Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu


Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

SAIFUL NANG PENJILAT SYIAH

Seorang pengguna Facebook, Farizwan Desril meninggalkan komen yang menyindir dan menyifatkan Saiful termakan kata-kata orang syiah.

“Dah jumpa belum tempat pelacuran? Kau percaya cakap siapa ada tempat pelacur di tanah suci? Ada ambik gambar tak wanita berbogel disana? Buktinya dimana? Setakat kau dengar cakap syiah baik tak payah SN.

“Setakat hujah panjang lebar adik aku pun boleh buat. Negara yahudi kau puji melangit tempat suci pijak. Perangai serupa syiah la kau ni SN. Syiah suka memburukkan tanah suci.

Beberapa komen lagi turut menyifatkan Saiful seorang yang berlagak pandai tetapi sebenarnya bodoh.

“Jangan cba nak bodohkan diri…sbb akan lebih bodoh dari org yang tak pandai….bongkak !,”antara komen pengguna Facebook yang di tinggalkan di status terbaru Saiful.

MENJAGA KESUCIAN KOTA MEKKAH

Sementara itu, Dr Asyraf Wajdi Dusuki turut menasihati pengguna whatsapp supaya tidak menyebarkan dakwaan Saiful Nang tentang sisi gelap kota suci Mekah.

“Nasihat saya kepada mereka yang membaca status FB seorang photographer dan blogger yang mendakwa banyak rumah-rumah pelacuran di sekitar Makkah, usah share di FB masing-masing.

Jangan cemari wall FB kalian dengan status yang kotor. Status yang boleh merendah-rendahkan Tanah Haram pada mata orang Islam sendiri.

Kalau pun benar di Makkah ada aktiviti pelacuran, orang Mukmin tidak akan rela menyebar, menyiar dan membuka keaiban saudara seIslam dengan cara sebegini.

FITNAH PELACURAN AGENDA MEROSAKKAN ISLAM

Apatah lagi ia adalah dakwaan, fitnah dan tuduhan yang didengar entah dari siapa.

“Sesungguhnya membuka dan menyebar keaiban saudara seIslam adalah sifat munafiq. Apatah lagi keaiban yang direka cipta dengan tujuan memburuk-burukkan dan merendah-rendahkan dua tanah Haram pada mata orang Islam sendiri,” katanya.

Beliau turut memetik satu dari surah al Nur ayat 19.

إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan buruk dalam kalangan orang-orang beriman, mereka akan beroleh azah siksa yang tidak terperi pedihnya, di dunia dan di akhirat. Dan ingatlah Allah maha mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.

SYIAH DALANG PERMUSUHAN SESAMA ISLAM

Manakala, menerusi status yang dimuatnaik Mufti Perlis, Dr Maza juga turut menyifatkan banyak agenda syiah yang ingin memburukkan kesucian kota mekah.

“Banyak tokok tambah tentang kejadian kemalangan yang berlaku di Mina. Pihak penguasa Arab Saudi bagi saya telah cuba melakukan yang terbaik. Kelemahan mungkin ada. Ada yang kita mungkin setuju dan boleh tidak setuju dengan pendekatan yang diambil. Namun bukan senang hendak mengawal jutaan manusia di suatu tempat yang terhad dan pada waktu yang sama.

“Awasi jarum permusuhan. Syiah mempunyai agendanya yang tersendiri.

Di Malaysia awasi Syiah pengikut Hasan Saqqaf yang cuba berbaju sunni. Juga awasi jarum golongan Ahbash yang merupakan adaptasi Syiah dalam wajah seakan sunni. Kesemuanya itu peniup jarum kebencian dan permusuhan antara umat ini atas kepentingan aliran. Di samping itu, menuduh Mekah sebagai tempat pelacuran juga amat merbahaya,”akhirinya.

Terdahulu, akibat tuduhan Mekah mempunyai rumah pelacuran, jurugambar, Saiful Nang diselar majoriti penguna Facebook sekali gus menggelarkannya sebagai pelanggan pelacur.

KUNGFU MASTER CHINA JADI HERO PETALING STREET BAWA CINA BALIK NEGARA CHINA

Seekor kungfu master berkata Negara China kononnya mau pertahan kaum cina di Malaysia dengan tidak akan duduk senyap jika berlaku insiden perkauman melibatkan kaum cina itu.

Apa hak China mau campur tangan hal ehwal dalaman Malaysia? 
Apa duta China sudah hilang akal kah kerana sudah puas dilayan "china-doll" tajaan gengster cina di petaling street?
Kenapa China tak bising meroyan nak campur tangan hal perkauman nasib bangsa cina di Amerika dan Britain... 
Apa Negara China mau ambil bawa balik ke kaum Cina di Malaysia ni SEMUA SEKALI balik ke negara asal mereka China sebagai penyelesaian terbaik mengelakkan insiden perkauman melibatkan bangsa cina... sayang sangat bangsa cina... bawa balik dan jaga di negara China lah... baru tahu nasib lu bawah pemerintahan komunis!!!

Apapun TAHNIAH kepada DAP dan cina cauvanis rasis kerana berjaya mengundang campur tangan asing ke negara kita.. Malaysia yang kita cintai... JELAS TEKAD dan NIAT DAP serta cina cauvanis rasis yang sanggup menggunakan apa jua cara demi MENGUASAI MALAYSIA...

Pengajarannya adalah... kita perlu berhati-hati... sudah tiba masanya MELAYU-ISLAM dan BUMIPUTERA bersatu teguh atas nama perpaduan anak jati Malaysia... demi menghadapi ancaman golongan cauvanis rasis dan pengkhianat negara.

Duta Besar China ke Malaysia De Huang Hui Kang, yang jelas telah mencampur tangan dalam urusan dalaman negara Malaysia DENGAN BERKATA " China tidak akan duduk senyap sekiranya berlaku sebarang insiden keterlaluan yang melibatkan hubungan kaum di Malaysia"

TERKINI - TELUR MENTERI SUDAH CICIR DI PETALING STREET!!!!

Wisma Putra telah membatalkan untuk memanggil Duta China, Huang Huikang, ia dilaporkan dibatalkan oleh pemangku Menteri Luar Datuk Hamzah Zainuddin.


Akhbar harian Sin Chew melaporkan bahawa keputusan untuk memanggil duta China itu yang dibuat oleh Timbalan Menteri Luar, Datuk Reezal Naina Merican, telah dibatalkan oleh Hamzah.


Hamzah merupakan timbalan menteri luar sehingga rombakan kabinet Julai lalu, di mana beliau dilantik sebagai Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Wednesday, September 23, 2015

KETUANAN RAKYAT PEMBANGKANG MEMBAWA BALA DAN BENCANA SEBUAH PENGAJARAN DARI INDONESIA

Laungan "ketuanan rakyat" oleh pakatan pembangkang adalah momokan sama yang telah memusnahkan melayu-islam indonesia suatu ketika dulu... malah kerana ketuanan rakyat juga yg kononnya menjamin hak sama rata sama rasa telah memusnahkan hak melayu-singapura yg kini tersepit di bumi yg suatu ketika hak mereka...

penaja "ketuanan rakyat" tetap sama golongan "pendatang" terutama bangsa cina sebuah propaganda yang terbukti membawa kehancuran kepada bumiputera dan penduduk asal negeri tersebut... kini laungan "ketuanan rakyat" dijaja dengan meriah di bumi Malaysia dan ditunjangi kaum cina DAP cauvanis rasis yg mahu mengoncang dan menumbangkan penguasaan bangsa melayu-islam-bumiputera... 

Bangsa melayu-islam-bumiputera harus mengambil ikhtibar dari sejarah... sejarah telah membuktikan ketuanan rakyat alat untuk "pendatang" berkuasa penuh... dan apabila berkuasa segalanya bakal hilang Bangsa melayu-islam-bumiputera bagal disisih dan dinafikan segalanya secara halus dan tersusun...

KESIMPULANNYA marilah kita semua bangsa melayu-islam-bumiputera bersatu... bersatu dan mempertahankan kuasa politik yg kita ada demi menjamin survival bangsa serta nasib anak cucu kita... BACA ARTIKEL DIBAWAH...




Tragedi 3 Mac 1946. ‘Ketuanan Rakyat’ Yang Menjadi Detik Hitam Sejarah Melayu. 70 tahun tidak lama. Adakah kita telah lupa?

Dua bulan sebelum UMNO ditubuhkan di Istana Johor, lima sultan di lima negeri Melayu di Sumatera Timur telah dibunuh dengan kejam. Beribu-ribu orang kerabat raja turut dibunuh kejam. 

Jam 12 malam 3 Mac 1946 merupakan detik hitam bagi orang Melayu dan kini menjadi penyesalan yang tak sudah bagi sebahagian besar warga Melayu di Sumatera Timur. Ia juga merupakan penyebab orang Melayu Semenanjung menolak untuk menyertai gagasan Indonesia.

Tuesday, September 22, 2015

PKR SIAP SEDIA DITIKAM DENGAN KEJAM OLEH DAP PETANG INI

Menjelang rundingan meja bulat antara parti pembangkang esok, PKR mengumumkan akan mengadakan pertemuan dengan pimpinan DAP terlebih dahulu. Ketua Pembangkang Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata pertemuan tertutup yang berlaku hari ini membincangkan beberapa perkara penting dalam hala tuju Pakatan Rakyat 2.0.

“Kami mengadakan pertemuan dengan pimpinan DAP sebentar tadi untuk membincangkan beberapa perkara penting termasuklah hala tuju perjuangan berasaskan prinsip yang dipersetujui bersama.



BAGAIMANA PKR BAKAL DI TIKAM... YA... INI JAWAPANNYA

http://peraktoday.com.my/wp-content/uploads/2015/06/20150618-PasMa-DAP-PKR.png


PAS SUDAH BELAJAR DARI PENGALAMAN BEKERJASAMA DENGAN DAP DAN PKR

RAPAT DENGAN YAHUDI MAHATHIR KATA NAJIB BOLEH DITANGKAP DI LUAR NEGARA

Hebat Mahathir boleh arah negara asing tangkap Najib mengalahkan hubungan rapat ANUwar BERAHIm dengan Yahudi - Amerika... Anuwar yang cium mulut dengan yahudi pun tak berjaya suruh Amerika tangkap Mahathir waktu zaman reformasi dahulu... 

Apakah Mahathir bukan setakat cium mulut malah boleh tidur sekatil pulak dengan YAHUDI-AMERIKA sekarang ni... dulu suruh kita benci Yahudi-Amerika sekarang Mahathir buat teman tidur pulak semata-mata gila kuasa... bravo Mahathir!!!

Makin tua makin berminyak - kelapa
Makin tua makin berharga - gaharu
Makin tua makin gatal - keladi
Makin tua makin gila kuasa -  cuba teka???


TAHNIAH TUN MAHATHIR KERANA BERJAYA MENGUNDANG FBI-US DALAM HAL EHWAL MALAYSIA

Bravo Tun Mahathir respek lah sebab berjaya mengeluarkan berita FBI menyiasat Malaysia itupun bersumber kroni Tun iaitu WSJ. Menerusi dua ekor 'macai' Tun Mahathir telah berjaya melakukan kerosakan secara strategik terhadap imej, integriti dan tahap kepercayaan negara asing terhadap Malaysia dengan 'meronda-ronda' satu dunia sambil membuat report polis. di merata-rata tempat. Walau FBI menafikan berita WSJ ini namun menampakkan Mahathir sudah menggadai maruah, integriti dan prinsip semata-mata kemaruk kuasa...

Apakah Tun Mahathir lupa sewatu dia berkuasa dulu dia juga yang minta apa-apa masalah settle secara baik dan bincang di belakang musyawarah konon... malah MENOLAK campur tangan asing... serta menanam kebencian terhadap barat serta proksi yahudi... NAHHH!!! sekarang dia pula yang ajak agen asing dan kuasa barat campur tangan hal ehwal negara... apa kes ni Tun Mahathir?

MENAJA MACAI MEROSAKKAN NEGARA

http://lh3.googleusercontent.com/-BCx8Anh-1iI/VdmkplxN3CI/AAAAAAAA4GM/3I9GeNag_zQ/s400/2.jpgSebelum ditangkap macai dan kuda mahathir si Khairudin ni kantoi berjumpa warga asing di sebuah hotel di Kuala Lumpur dan dipercayai mat saleh tersebut agen risik agensi luar negara... malah beliau merancang melarikan diri menggunakan pesawat peribadi dari subang untuk terbang berjumpa secara sulit agen FBI di salah semuah lokasi sulit di Amerika Syarikat... bukankah ini usaha mengundang dan menjemput campur tangan KUASA ASING... 

Matthias Chang harus disyaki menjadi 'double-agen' kerana dipercayai memiliki 'rangkaian'  dan sumber sulit terutama melibatkan agen risikan asing di dalam dan luar negara... jika tidak masakan beliau boleh menghubungkan pihak-pihak berkepentingan terhadap komplot menjatuhkan kerajaan serta berjaya memiliki akses dokumen sulit tertentu...

MAHATHIR DIPERKUDA

Teringat kata orang tua... kalau benci jangan terlalu membenci kelak yang dibenci menjadi yang paling disayangi... Mahathir benci barat dan yahudi... sekarang dia diperkuda dan dimanipulasi barat dan yahudi untuk menghancurkan negara sendiri... CUKUP LAH MAHATHIR!!!

Friday, September 18, 2015

BUKTI PARTI AMANAH TAJAAN MAT SABUN ANJING DAP DAN PENCIPLAK LOGO TV TAMIL

Bos DAP kata logo kita kena ada acuan logo DAP maka Parti Amanah Rakyat tajaan Mat SABUn mengambil muncung roket DAP sebagai LOGO parti mereka. Kenapa ambil muncung depa kata sebab muncung roket tajam... mereka mahu jadi orang yang 'mencucuk' seperti Anuwar BERAHIm bukan mereka yang 'dicucuk'...

http://4.bp.blogspot.com/-DY4COxguokg/Vfr5hjFk4GI/AAAAAAABDro/nTCyrXACAug/s320/dap%2Blogo%2Bamanah.jpg
Malah bagi meningkatkan semangat ahli parti geng MAT SABUn menginspirasikan (konon padaha ciplak) logo mereka dari stesen TV TAMIL... kenapa? Mat sabuN mahu ahlinya sembang 'kencang' dan "pantas' seperti dalam filem2 TAMIL dan beraksi 'HEBAT" dan 'NAMPAK REAL' pun macam dalam filem tamil... senang cerita keje sikit sembang riuh sekampung... kene sikit dia punya aksi pehh terbang sana sini... MALAH mat SABUn mahu ahli mereka GAGAH macam hero tamil... kebal, kuat dan adeesyummm!!!


http://2.bp.blogspot.com/-bae7M9j3LwM/Vfr53sj_99I/AAAAAAABDrw/EeBizviFEz4/s320/amanah%2Bdan%2Bimayam.jpg


TAHNIAH LAH PADA SAPA MASUK PARTI NI... KERANA... 

1. SUDAH JADI AGEN DAPiggy... 
2. BERSEKONGKOL MEMECAH BELAHKAN MELAYU ISLAM
3. BERADA DALAM GENG PENYOKONG PLURALISME DAN LIBERALISME AGAMA
4. MENGKHIANATI PERJUANGAN ISLAM - RAMAI KUAR DARI PAS

CINA CAUVANIS RASIS TERUS MENERUS HINA, CABAR DAN PERSOAL PUNCA MELAYU MARAH DAN BANGKIT

Hari ini berlaku himpunan baju Merah. Bulan depan himpunan baju Hijau. Siapa puncanya? Sudah tentu orang Cina yang berpusu-pusu menunjukkan sikap kurang ajar mereka semasa himpunan Bersih 4.0. Mereka pijak wajah Perdana Menteri, mereka pijak wajah Tuan Guru Hj. Hadi Awang, mereka kencing gambar Tunku Abdul Rahman, mereka bawa penyapu yang besar simbolik nak halau Melayu, ucapan mereka memaki-maki orang Melayu, Alvin hina Rasulullah SAW, Namewee hina agama Islam.
 
Dengan semua penghinaan ini, siapa tidak marah? Jadi siapa punca perpecahan masyarakat Malaysia? Jawapannya ialah orang Cina.
 
Semasa PRU 12 mereka bersatu dan sangat tamak haloba hanya kerana mereka nak kan political power. Orang Cina sanggup mengorbankan social contract dan power sharing yang menjadi punca keamanan di Malaysia selama ini. Sebaliknya, seluruh Cina bersatu di bawah DAP. Mereka sanggup melupakan MCA, Gerakan dan MIC yang menjadi rakan perpaduan yang penting sejak berpuluh-puluh tahun lamanya.
 
Kini tiada lagi ‘secret policy’ orang Cina, semua sudah jelas orang Cina di dalam MCA dan Gerakan semuanya mengundi DAP.
 
Tetapi satu perkara orang Cina terlupa! Dengan perasaan tamak, ego, busuk hati dan gila kuasa mereka lupa satu perkara. Kerana Cina sangat tamak sudah menguasai ekonomi Malaysia sejak bertahun-tahun lamanya, kini mereka hendak membolot dengan rakus kuasa politik pula!

Orang Cina tidak berselindung lagi mahu menjadi Perdana Menteri, mereka mahu hapuskan sistem Raja-Raja Melayu, mereka mahu memerintah dengan cara mereka sendiri. Dengan semua ketamakan orang Cina itu, Adakah orang Melayu akan berdiam diri ???
Sekarang orang Melayu sudah sedar, orang Melayu di dalam PAS pun sudah tidak mahu diperbodohkan lagi oleh DAP. Kalau orang Cina tamak mempermainkan orang Melayu sepanjang masa, mereka pula senyap-senyap bersatu di bawah DAP apa salah Himpunan Perpaduan Melayu?
 
Himpunan Perpaduan Melayu ini untuk menegur DAP yang kurang ajar kepada orang Melayu di Pulau Pinang. Orang Cina pura-pura lupa, semasa zaman BN memerintah P.Pinang, orang Cina tidak pernah dilayan dengan buruk.
 
Sejak sebelum merdeka lagi, orang Cina menerima dan menerima banyak keuntungan dari segi ekonomi sehingga sekarang. Malangnya mereka tidak pernah ada patriotik kepada Malaysia. Buktinya, mereka tidak tahu berbahasa Melayu dengan lancar, mereka tidak tahu menyanyikan lagu Negaraku, pendek kata mereka hanya mahu menerima sahaja.
 
Orang Melayu pemilik tanah negara ini sanggup bersabar sekian lama, tetapi apabila orang Cina semakin melampau dan semakin tamak mahu mengambil kuasa politik…ketika itu darah orang Melayu sudah mendidih. Orang Melayu sudah hilang sabar. Hanya mengamok sahaja jawapannya dalam apa sahaja bentuk amokan, termasuk ulangan 13 Mei 1969!!!
 
Orang Cina tidak ada jatidiri. Sesudah mereka menikmati biasiswa JPA, biasiswa PERDANA, biasiswa 1MDB ke luar negara mereka tidak mahu balik ke Malaysia. Malah mereka bekerja di luar negara dan memohon kerakyatan negara USA atau UK. Apabila hidup mereka semakin susah, restoran mereka bankrap di oversea, mereka memohon semula untuk pulang ke Malaysia. Haprak punya bangsa! Masa senang ludah Malaysia, masa susah merayu nak pulang semula ke Malaysia!
 
Kepada orang Cina yang tamak haloba, elok kamu faham bahawa orang Melayu sanggup tinggal makan ubi kayu dalam negara sendiri asalkan kamu Cina tidak kontrol mereka. Orang Melayu diam bukan bermakna diam sahaja, hari ini kamu lihat kerana sikap tamak haloba dan kurang ajar kamu, orang Melayu sudah bangun. Mungkin mereka bangun di setiap bandar-bandar di seluruh negara selepas ini jika kamu berterusan tamak haloba dan kurang ajar!!!
 

CINA CAUVANIS KIASU DAP TERKENCING BERLARI MENUTUP KEDAI GENTAR DAN TAKUT PADA BAJU MERAH


https://lh3.googleusercontent.com/-jVh6FafCMxU/T2AohgJsvwI/AAAAAAAAAE4/QjNgSreTnbQ/s640/blogger-image-1783090545.jpgLari masuk dalam kedai tak sedar terkencing sewaktu berlari kerana gentar dengan ramainya peserta perhimpunan baju merah... 

"gua ingat dua tiga ratus... tapi ini sudah lebih 200 ribu orang ma..." kata cina cauvanis kiasu DAPig... " gua terkencing sambil lari-lari masuk kedai kasi kunci... gua ingat itu orang mahu tangkap sama gua dalam itu fesbuk gua sudah hentam sama melayu..." tambah Lim Toh Kong..."ingat itu melayu sudah ikut pakatan... boleh suruh-suruh (diarah DAP) "

rupanya dalam senyap cina cauvanis kiasu DAPig berjemaah baitai dan hentam melayu... malah cina cauvanis kiasu DAPig ingat sudah berjaya memecah belahkan dan mengawal melayu... mereka rasa dah besar kepala konon kuat bersandarkan "bersih"... malah sudah berangan mahu jadi cina singapore... berkuasa penuh memerintah Malaysia dan memencilkan kuasa pengaruh dan kesatuan melayu...



http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRLeOIT6dTUKpSGEvc_cMZt1YnmSc3heGADbfQ6hktj1rD9qQA

cina cauvanis kiasu DAPig sudah gentar, takut dan tersentak... terhantuk lantas jatuh tergolek-golek umpama babi terlanggar busut... perhimpunan rakyat bersatu berbaju merah merentap ego dan telah mengembalikan "GERUN" terhadap bangsa melayu...

lihat lah "move" selepas ini cina cauvanis kiasu DAPigakan memperkudakan ikon MELAYU yang dimurtadkan mereka 'membantai' perhimpunan ini... bagi menggoyahkan 'putik' dan 'bibit' perpaduan yang dibina...

Apapun yang datang jangan gentar... jangan goyang... jangan tergelincir rebah... BERSATU kita ISTIQOMAH dalam penyatuan MELAYU ISLAM... sudah tiba masanya MELAYU bangkit mempamer kuasa SEBENAR!!!

https://lh3.googleusercontent.com/-flxk2K_DA70/Vfmu-GrslpI/AAAAAAAA8rQ/2LkiFeQKl24/s640/blogger-image--43806778.jpg

Monday, September 14, 2015

PELAKON LUCAH ALVIN TAN HINA ALLAH KENAPA PEMIMPIN MELAYU ISLAM SENYAP JA TERUTAMA PAS?



Alvin Tan mempersoal kewujudan Allah malah menghina Allah atas kejadian kren pembinaan runtuh di makkah baru-baru ini. 

1. Kami menanti bila kah tindakan keatas Alvin 'pukimak' Tan ni mahu dilaksanakan... 
2. Kami mempersoal mana suara pemimpin Melayu Islam kenapa senyap sahaja tidak bersuara lantang mengutuk tindakan Alvin 'pukimak' Tan ni... PAS yang claim pejuang wahid ISLAM... kenapa senyap ja...
3. Kami hairan bila kes hand phone di lawyat aritu sikit punya berdegar-degar melayu turun bersuara ramai-ramai macam gangster... tapi bila bab akidah di mana Allah dihina senyap ja pula.. tak viral or marah berapi macam kes handphone... sudah jadi bodoh kah akibat tarbiyyah PKR dan DAP... sama rata... sama rasa... liberalisasi agama... pluralisme agama...

TOLONG AMBIL TINDAKAN!!!

http://3.bp.blogspot.com/-K3jE_up-Kks/VfPRDkDxyyI/AAAAAAAAyHQ/hRRfvwECbrM/s1600/Screen%2BShot%2B2015-09-12%2Bat%2B3.01.35%2BPM.png

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.