Tuesday, May 8, 2012

KAUM INDIA DAN KUIL HINDU TERANCAM OLEH UMNO ATAU DAP SEBENARNYA???

Jangan Marah Lim Guan Eng... Cina BABI LAHANAT seekor ni memang CELAKA dari kecik sebab dasar ANAK HARAM LANCAU memang macam tu perangai dia... memang mulut Lim Guan Eng ni berbau LONGKANG NAJIS busuk amat sebab cakap suka hati mak bapak dia yang tak sekolah... FITNAH dan BOHONG dah jadi darah daging babi Lim Guan Eng... sampai ISLAM pun dia putar belit konon dia perintah macam Khalifah Umar Al Khattab... sebaliknya serupa KAFIR HARBI LAKNATULLAH!

Jangan marah baca artikel dibawah berkaitan fitnah terbaru Cina BABI LAHANAT seekor bernama im Guan Eng

GEORGE TOWN 7 Mei - Kesemua 10 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dari Barisan Nasional (BN) hari ini bertindak keluar dari Dewan Undangan Negeri beramai-ramai sebagai membantah kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang disifatkan menghasut dan berbaur perkauman.

Guan Eng telah mengeluarkan kenyataan: "Sekiranya UMNO kembali berkuasa, saya rasa semua kuil Hindu terancam" ketika mencelah perbahasan oleh seorang penyokong kerajaanTanasekharan Audherapady (DAP-Bagan Dalam).
Tanasekharan dalam ucapan perbahasan usul ucapan terima kasih sempena perasmian Dewan Undangan Negeri oleh Yang Dipertua Negeri Tun Abdul Rahman Abbas bagi Majlis Perasmian Mesyuarat Pertama, Penggal Kelima Dewan Undangan Negeri Ke-12 di sini hari ini mendakwa kaum minoriti sering dipinggirkan semasa BN memegang tampuk pemerintahan kerajaan.
Guan Eng kemudiannya mencelah dan membuat kenyataan yang berunsur hasutan dan perkauman itu yang menyebabkan Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim (BN-Penaga)membantah dan meminta Guan Eng menarik balik serta meminta maaf kerana kenyataan itu berniat jahat.
Azhar menggesa Guan Eng menarik balik kenyataannya kerana ia menyalahi Peraturan 46.17 (C) yang berbunyi: "Perkataan-perkataan yang harus atau akan menimbulkan niat jahat dan perasaan bermusuh-musuh di antara kaum-kaum yang berasingan di Negara Persekutuan."
Guan Eng berdegil dan enggan menarik balik kenyataannya yang menyebabkan Azhar mengajak semua kesepuluh ADUN BN keluar meninggalkan DUN sebagai membantah kenyataan ketua menteri itu.
BN mempunyai 11 wakil rakyat di DUN dan seorang anggotanya, Datuk Roslan Saidin (BN-Pinang Tunggal) tidak hadir ke dewan pagi tadi.
Azhar kemudiannya memberitahu pemberita, semua wakil rakyat BN kesal dengan sikap ketua menteri yang enggan menarik balik dan memohon maaf atas kenyataannya itu.
Katanya, kenyataan Guan Eng disifatkan sebagai berniat menghasut kaum India dan ia sangat berbahaya.
"Jadi menuduh kalau UMNO memerintah Pulau Pinang, akan robohkan kuil Hindu adalahstatement yang tidak bertanggungjawab daripada seorang yang memegang portfolio sebagai ketua menteri. Cakapan ini bukankah untuk menghasut orang supaya mewujudkan permusuhan dan boleh jadi perbalahan," katanya.
"Dia (Guan Eng) tak layak menjadi ketua menteri. Kita boleh berpolitik, berhujah dari segi politik tapi jangan sekali-kali menimbulkan perbalahan kaum," katanya.
Sementara itu, Pengerusi Penang Port Sdn. Bhd. (PPSB) Datuk Seri Dr. Hilmi Yahya berkata, wakil rakyat BN kecewa kerana Guan Eng masih terus menimbulkan isu perkauman dengan kejadian perobohan kuil Bagan di kawasan PPSB walaupun beliau telah memohon maaf atas insiden yang berlaku.
"Saya dah beritahu akan selesaikan perkara ini semasa mesyuarat lembaga pengarah dalam tempoh terdekat," katanya.
Beliau menegaskan, PPSB juga akan menanggung semua kos pembinaan semula sebuah kuil yang dirobohkan kerana ia berada berhampiran saluran paip kimia berbahaya di Perai Bulk Cargo Terminal (BCT). - BERNAMA
 
 
SEKARANG TENGOK NASIB KAUM INDIA DIBAWAH DAP 

 

.

.


 

No comments:

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.