Wednesday, December 28, 2011

SBPA LABA UNTUK SEMUA PENJAWAT AWAM ATAU ANDA DISAMUN


ISU pelarasan gaji penjawat awam masih lagi hangat didebatkan walaupun PM Najib mengarahkan penangguhan Skim Baru Perkhidmatan Awam(SBPA) dan mengarahkan JPA berunding dengan Ceupacs.Ceupacs yang pada mulanya garang menentang SBA ini tiba-tiba menjadi kendur namun penjawat awam yang terlibat dalam skim gaji baru SBPA walaupun diberikan taklimat oleh Bahagian Sumber Manusia kementerian atapun jabatan masing-masing tidak pun diberitahu kenaikan gaji mereka dan hanya pengurusan tertinggi serta premier sahaja yang tahu berapa banyak gaji mereka yang dinaikan oleh mereka sendiri.

Inisiatif dari Jabatan Sumber ini mungkin betul kerana Pegawai-Pegawai Kementerian masing sudahpun menerima taklimat daripada Jabatan Perkhidmatan Awam dan mereka melaksanakan arahan namun sejauh mana taklimat tersebut mampu menghakiskan kecelaruan minda penjawat awam tentang kenaikan gaji mereka dan penjawat awam hanya dimomokan dengan syarat-syarat baru tempoh persaraan.

Soal tempoh bersara bukan perkara pokok yang didebatkan ketika ini dan taklimat umur persaraan  hanyalah isu terpencil dan ada yang menyifatkan taklimat tersebut sekadar untuk menutup apa yng berlaku sebenarnya di sebalik proses menyalaraskan gaji baru penjawat awam di semua peringkat.Penjawat awam kerunsingan ataupun bercelaru minda pelarasan gaji seperti dimumkan oleh Perdana Menteri memberikan mereka untung yang sedikit tetapi ada pihak lain menangguk di air keruh.

Pelarasan SBPA ini dilihat memberikan `durian runtuh’ kepada sekitar 2,000 orang sahaja dan yang melaraskan gaji ini bukan mengambil kira suara ataupun denyut nadi penjawat awam sekitar 1 juta lebih itu tetapi lebih kepada memproses kenaikan gaji mereka laba atau untung  bukannya kumpulan Sokongan 1 dan 2.

Malah kalangan Pengurusan Tertinggi dan Premier sudah mula mencongak untung besar yang bakal mereka perolehi  hasi dari pelarasan gaji ini.Ada yang menempah kereta baru,rumah baru dan tidak kurang juga yang bercita-cita untuk menambah isteri baru dan sebab itulah didesak penjawat-penjawat awam bersetuju menerima serta menandatangani borang SBPA itu.

Taklimat Jabatan Sumber Manusia cuba lari dari isu sebenar.Mungkin taklimat Jabatan Sumber ini hanya bersandarkan arahan JPA semata-mata dan tidak memenuhi matlamat PM Najib ketika membentangkan Belanjawan 2012 dan kumpulan sasaran yang mahu kerajaan bantu masih terpinga-pinga,apa yang mereka harapkan dari pembentangan Belanjawan yang didedahkan sebenarnya tidak banyak bezanya dengan apa yang mereka perolehi sebelum ini.Bajet PM Najib itu memberi keuntungan besar kepada pengurusan tertinggi dan preimier semata-mata.

Pembentangan Belanjawan 2012 diambil kesempatan  untuk melaraskan gaji mereka  sendiri hingga kenaikan mencecah 100 % dan kalau kita melihat jumlah Penjawat Awam yang perlu dibela ataupun diberikan perhatian oleh kerajaan menurut laporan JPA sehingga tahun 2009 berjumlah 1,253,026 dengan pecahan-pecahan seperti berikut:-

1.Perkhidmatan Awam Persekutuan - 1,003,223 orang

2. Perkhidmatan Awam Negeri-81,903 orang

3.Badan Berkanun Persekutuan- 110,708

4.Badan Berkanun Negeri- 13,014 orang

5.Pihak Berkuasa Tempatan-44,178

Daripada jumlah ini, untuk SBPA, hanya 35 orang Kumpulan Premier yang gajinya tidak termasuk elaun adalah antara RM35-RM65 ribu sebulan dan ini belum  masuk lagi janji insentif antara 5-15% gaji dan pelarasan gaji baru ini, mereka yang dapat durian runtuh sedangkan yang lain masih lagi seperti ditakuk lama.PM Najib kena ingat,jangan yang dikendong pun tidak dapat,yang dikelek berciciran.

Dalam Kumpulan Pengurusan Tertinggi (JUSA) pula, data lama menunjukkan 1900 orang dan ini bukan semua Pegawai Tadbir Diplomatic (PTD) kerana ini termasuk juga doktor pakar, professor universiti, Ketua-Ketua Jabatan Teknikal seperti saintis, penyelidik, guru pakar, pegawai pendidikan sama ada di Kementerian dan Pengarah JPNi, Pegawai Pertanian dan jurutera seperti jawatan Pengarah JKR Negeri.

Bakinya Kumpulan Pengurusan & Profesional (P&P) yang kemasukan  bertaraf ijazah dan ke atas dan Kumpulan Pelaksana yang kemasukannya diploma dan ke bawah hingga PMR.Golongan inilah sebenarnya yang cuba dibela oleh Perdana Menteri tapi lain yang PM Najib harapkan,lain pula jadinya.

 Isu Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) 2012 menjadi persoalan ataupun teka teki kerana selama ini semua gaji terbuka untuk makluman awam,ianya tidak ada rahsia sejak dari zaman British lagi. Ada dalam website, Warta Kerajaan dan lain-lain cara. Begitu juga Skim Saraan Baru (SSB) pada tahun 1991 ke Skim Saraan Malaysia (SSM) pada tahun 2002 seperti mana dalam  PP4/2002. Gaji KSN hingga Jusa/khas C didedahkan untuk maklumat awam seperti dalam http://docs.jpa.gov.my/pekeliling/pp02/bil04/Klasifikasi-VK-VU.pdf   (Lampiran A)

Kenapa sebelum ini boleh didedahkan kerana ianya menggunakan wang awam. Tiada unsur rahsia atau keselamatan di sini. Dokumen yang sama dibentangkan di Parlimen. Dalam SBPA ini kononnya berlaku `adjustment` atau pelarasan contohnya kumpulan P&P daripada sistem gaji matriks seperti contoh dalam http://docs.jpa.gov.my/pekeliling/pp02/bil04/Klasifikasi-N.pdf.(Lampiran   (Lampiran B)

Mengapa kali ini dirahsiakan dan ada yang mendakwa kerahsaian ini penting kerana yang menggubal kenaikan gaji ini tidak mahu diketahui ramai kenaikan gaji secara melampau kalangan JUSA-JUSA ini.Barangkali inilah sebabnya SBPA ini menjadi begitu rahsia untuk tahun 2012.Tidak salah JUSA Turus,A.B atau C naikkan gaji mereka tapi adalah melampau kalau mereka menaikkan gaji mereka sendiri hingga 100 %.

Gaji Matriks ini ada peringkat (P) iaitu daripada P1 hingga P3  dan ikut kenaikan gaji tahunan T1, T2 dan T3 hingga sampai habis T tersebut, T membawa makna tahun perkhidmatan bagi seseorang penjawat awam.

Dalam SBPA ini, gaji matriks ini diubah kepada gaji sebaris, iaitu tiada lagi P2 dan P3. Perubahan ini menyebabkan pelarasan yang menyebabkan ada kenaikan tetapi masih perlu dalam pernyataan dasar PM di Parlimen Oktober 2011 lalu iaitu 7-13% seperti para 56 elemen keempat ucapan PM ini http://www.treasury.gov.my/pdf/bajet/ub12.pdf (Lampiran C)  

Isunya, ada penjawat awam yang dapat kenaikan didalam lingkungan 7-13% tetapi ramai juga yang bawah daripada itu dan ini diterima asalnya oleh majoriti penjawat awam tetapi ada sesiapa yang boleh jelaskan bagaimana gaji JUSA dalam SBPA ini yang memang tiada gaji matriks P1,P2, P3 seperti P&P dalam SSM seperti  Lampiran A di atas boleh naik sampai 100%?.

Bagaimana `adjustment’nya boleh membuatkan Mata gaji JUSA C dalam SBPA sebagai contohnya didakwa boleh mencecah sampai RM15 ribu sebulan sedangkan gaji asal SSM untuk maksimum gaji untuk Jusa C (lihat VU5 dalam Lampiran A) hanya RM7672.50 sebulan. Gaji baru JUSA C dalam SBPA hampir sama dgn mata gaji akhir SSM untuk KSN yang dalam skim lama SSM pun hanya RM13,940.30.

Pelarasan gaji ini ada yang menyifatkannya sebagai satu `rompakan` di siang hari kerana ini jelas bertentangan dengan dasar yang ditetapkan oleh PM dalam bajet iaitu kenaikan hanya 7-13% tetapi JUSA mengambil kesempatan menaikan gaji mereka lebih daripada itu.Kalau begitu apa gunanya PM Najib bentang di Parlimen kalau pegawai boleh buat sesuatu yang berlawanan dengan kuasa Parlimen dan Eksekutif?Di mana kuasa PM Najib?Sia-sia sahaja penyelarasan gaji baru penjawat awam kalau keputusan Parlimen tidak diambil kira.

Dan sebagai contoh jika pegawai JUSA C yang dulunya gaji maksimum hanya RM7672.50 kini boleh dapat RM13 ribu sebulan tidak termasuk elaun dan kemudahan percuma. Jika selepas ini mereka memilih untuk  bersara  atau dibersarakan kerana tidak berprestasi tinggi atau khianat atau tidak patuh pada dasar Kerajaan, mereka  dengan mudah dapat pencen penuh iaitu lebih kurang RM7000(separuh daripada gaji yang dilaraskan dalam SBPA) seumpama dengan gaji penuh masa SSM..

Mereka ini tidak perlu bersungguh-sungguh berkerja dan kesan daripada ini kerajaan yang menanggung segala pengkhianatan mereka ekoran pelarasan gaji yang berat sebelah ini.Kalau inilah niat Perdana Menteri untuk membantu menyelesaikan masalah kewangan ataupun pendapatan penjawat awam,slogan Rakyat DiDahulukan hanya retorik semata-mata.najib belum cukup merasai denyut nadi rakyat.Ingat Penjawat awam adalah sebahagian besar fixed deposir kerajaan.
 
Sumber / Bacaan Lanjut : Sanggah Tok Janggut

FATWA TERBAIK HADI AWANG ISLAM BENARKAN AIBKAN PEMIMPIN : VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM BOLEH TERSEBAR

 Merujuk "FATWA" Hadi Awang selesai semua masalah. Kenapa perlu "double standard"??? Bersandarkan "FATWA" ini ISLAM membenarkan "pekung" dan "keaiban" pemimpin dibuka??? so tak salah untuk lakukan perkara berikut :

1. Tindakan dedahkan VIDEO SEKS ANWAR IBRAHIM DENGAN CHINA DOLL bagi mendedahkan anwar BERZINA.
2. Tindakan dedahkan video dan segala bukti KES ANWAR IBRAHIM MELIWAT SAIFUL bagi mendedahkan Anwar adalah peliwat.
3. Tindakan Hassan Ali mengkritik dan MENEGUR kepimpinan PAS
4. Mendedahkan "SKANDAL" dan perangai buruk pengikut serta para pemimpin PAS
5. Mendedahkan kelemahan dan KEPINCANGAN tadbir urus negeri di bawah pimpinan Pemimpin Pembangkang

BUKANKAH PAS DAN PEMBANGKANG KERAP MENDEDAHKAN KEAIBAN PEMIMPIN BARISAN NASIONAL MENERUSI MEDIA MEREKA

KENAPA KALAU PEMIMPIN PAS DAN PEMBANGKANG DIAIBAKAN TAK BOLEH??? ADA ISLAM AJAR "DOUBLE STANDARD" KE???

 

CINA BABI MAKIN LAHANAT LANCAR KEMPEN SABOTAJ USAHAWAN MELAYU BUKTI CINA KAUM RACIS!

Kini tersebar luas di internet terutama di laman-laman sosial Facebook, dari segelintir kaum Cina yang mengesa bangsanya tidak memberi sokongan kepada perniagaan Melayu, lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan persatuan Islam dan usahawan Melayu. 
 
Laman Facebook dan e-mail yang disebarkan menyeru agar memboikot roti Gardenia kerana syarikat berkenaan dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary (BERNAS) dan ramai orang-orang Melayu mempunyai kepentingan di dalam perniagaan tersebut.


CTS memetik beberapa kenyataan yang dibuat di dalam laman Facebook berkenaan yang disebarkan bukan sahaja tidak berlandaskan fakta, malahan ditambah dengan kata-kata provokasi, antaranya menyatakan masyarakat Cina sering dianiaya oleh orang Melayu dan perniagaan milik Raja Gula, Robert Kuok yang mengeluarkan produk roti Massimo disabotaj oleh TS Syed Mokhtar Al Bukhary.

Terjemahan:
23 November 2011; 11;28PM; Butter Lau
Mereka dengki dengan kejayaan orang lain. Apa bezanya Melayu dengan pencuri.
24 November 2011; 1:37AM
Pergi mati Melayu babi! Tidak ada kelebihan! Jadi mereka mencuri!! Orang Melayu memang lowclass!!
24 November 2011; 2:49PM; Becky Wong
Tanpa orang Cina yang membantu orang Melayu, boleh ke mereka hidup sampai sekarang? Ambil balik duit yang pernah kita bagi, semua babi-babi ini takkan mampu buat apa-apa. Tak lama lagi mereka akan tahu akibatnya. Mana ada 1Malaysia. Semuanya tipu! Mereka suruh tolak dikriminasi kaum tapi mereka yang mengamalkannya??
24 November 2011; 5:14PM Steven Long
Matilah Melayu babi gemuk mak dia.
Kerana dek rakus dengan keuntungan perniagaan, mereka mencetuskan propaganda dengan mengharapkan simpati dari kaum mereka! Kini mereka telah melampaui batas dengan mencetuskan sentimen perkauman. Ada yang melontarkan kata-kata penghinaan seperti "PERGI MATI MELAYU BABI", "MELAYU BODOH"dan sebagainya. Jika taktik ini berterusan, dikuatiri bukan sahaja akan meberikan kesan kepada peniagaan Bumiputera malahan bakal mencetuskan kebencian dan perbalahan di antara kaum.

CTS tidak pernah mengenali roti Mossima seperti yang diwar-warkan dan tidak pernah membelinya. CTS telah melanggan roti Gardenia sejak sekian lama dan tidak pernah mengalami sebarang masalah dengan produk berkenaan. CTS gemarkan citarasa roti berkenaan yang sedap, lembut dan sesuai dimakan pada bila-bila masa. Tidak ada sebab CTS hendak bertukar kepada jenama yang lain. 

Apakah kempen yang dijalankan oleh Tony Pua dan DAP untuk memburuk-burukkan produk Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) ada kaitan dengan kempen di atas yang bertujuan untuk menjatuhkan usahawan-usahawan Melayu yang rata-ratanya terlibat di dalam KR1M? CTS bukan perkauman, namun kempen di atas adalah keterlaluan, dalam kita hidup dalam masyarakat berbilang kaum di Malaysia.
 
sumber / baca lanjut : Cucu Tok Selampit
Pas sudah sempurna, ada NABI, ada IMAM MAHADI dan ada KHALIFAH masyaALLAH maha hebat kesesatan yang dibawa PAS. Apa tidak cukup lagi dengan kesesatan sedia ada??? Pelbagai FATWA sesat, menyokong tindakan HARAM dan BERDOSA dengan dalil palsu agama, tindakan menjual "ISLAM", bersekongkol dengan kafir harbi dan kini mengangkat seorang MUNAFIK dan PENZINA serta PELIWAT ???

Sungguh sesat lagi menyesatkan. Kalau ia pun taksub dengan seseorang, janganlah sehingga mengangkat bekas banduan dan seorang yang sedang dibicarakan meliwat sebagai Imam Mahadi! Saksikan sendiri transkrip penuh berserta video yang mengangkat AnuWar Ibrahim sebagai Imam Mahadi. Siapa yang berperangai gila tu? Tak lain dan tak bukan Ostad Badrul Amin.

Transkrip penuh adalah seperti berikut:

"Kalu ini berlaku sedara, kalu ini berlaku sedara bermakna pembebasan Al Aqsa sudah hampir."

"Kita hanya perlukan satu lagi syarat untuk bebaskan Al Aqsa."

"Apa dia?? Perlu ada seorang pemimpin yang mampu menyatukan umat islam!! Paling tidak menyatukan dunia Arab."

"Sudah adakah pemimpin itu tuan-tuan??"

"Di mana agak agak??"

"Apakah Muamar Gaddafi? Tadak salah itu koboi tua sudah  tak boleh pakai."
 
"Apakah apakah Amadinejab di Iran?? Lakh dia syiah  tak boleh jugak."

"Apakah Turki yang akan lead, akan memimpin dunia islam waktu itu?? Tidak, zaman Turki sudah terlepas sudah berlalu, ya akhi."

"Sedara penah dengar tak hadis Nabi SAW tentang kebangkitan islam di akhir zaman nanti datang dari belah mana??"

"Dari belah mana?? Timur."

"Timur itu dimana, bukan di Timor Leste!"

"Timur itu our region, ini ini timur."

"Tapi banyak negara di timur ini."

"Apakah di Indonesia?? Bukan!"

"Singapore?? oo jauh."

"Brunei?? Lambat sangat."

"aaa Thailand, Filipine atau kalau tanya saya?"

"Saya kata dia ada di?? Di Malaysia."

"Sudah adakah pemimpin itu saudara??"

"Tanya saya, saya kata dia sudah ada."

"Pemimpin itu sedang disiapkan."

"Dia sedang melalui series of trials ujian."

"Dia sedang di uji."

"Satu peringkat ke satu peringkat."

"Ya kalau calang calang org menerima ujian itu sudah tentu lame binasa."

"Tetapi, dia seorang yang kuat. Makin di uji dia makin kuat!"

"Dan sekarang ujianya peringkat akhir."

"Ujian kepada pemimpin itu di peringkat akhir, sedara."

"Insyallah kalau lepas ujian ini dia akan bangkit memimpin umat."

"Dan waktu itu insyallah kita akan meraikan pembebasan Al Aqsa. Pemimpin itu sekarang ini menjadi penasihat kepada beberapa buah negara Arab."

"Leading Arab countries bukan negara Arab yang miskin miskin."

"Negara Arab yang kaya kaya Saudi, Dubai, Emirates, Abu Dhabi ya."

"Dia menjadi penasihat kepada beberapa buah negara Arab."

"Dia juga dihormati di barat dan di timur."

"Dia boleh bercakap soal Islam di pentas antarabangsa."

"Orang hormat pendirianya." 

"Orang hormat ketegasannya.''

"Dan org hormat prinsip agamanya."

"Tidak lain tidak bukan."

"Sedara Anwar Ibrahim."

Lihat videonya di Youtube di sini.

CTS ingin bertanya sahabat-sahabat pembaca, anda semua percaya AnuWar Ibrahim sebenarnya adalah AnuWar Ibrahim?

Sumber/Baca Lanjut :

AZIZAN LEBIH SAYANG BINA WAT SIAM DARI MADRASAHAL SALIHIAH YANG MAHU DIRUNTUHKAN


Baru-baru ni, sehari sebelum Krismas, Ustaz Azizan, Menteri Besaq Kedah serba tak tahu, telah melapangkan masa untuk menyampaikan derma kepada Watt Siam seluruh negeri Kedah sebanyak RM43,000. Tak pastilah cheq depa nak buat apa. Tapi eloklah tu. Usraz Azizan ni pun dah mula dok ikut peghagai Nik Aziz. Yang bab-bab Islam ni tak pernah nak ambil pot dan ambil beghat. Madrasah Al Salihiah yang berada di tanah wakaf pun dia nak pi roboh. 

Eloklah tu. Cheq sokong Kerajaan PAS Kedah buat tokong, watt, candi dan kuil banyak-banyak Ustaz Azizan. Kita penduduk negeri Kedah pulak nak merasa ada tokong baring, berdiri, duduk dan berdiri paling besaq kat Asia. Kalau boleh kat dunia. Boleh masuk buku Guiness. Kita lawan Pok Nik ye Ustaz Azizan? Ini baru betul-betul negara berkebajikan ala-ala PAS.
 
Sumber/Bacaan Lanjut : Cucu Tok Selampit

PAS TUDUH WANG EHSAN BR1M RM 500.00 HARAM !


Banyak yang dok kata Pok Nik tenat la. Dok masuk keluar hospital sebulan dua ni. Tup tup, hari ni sekitar New Castle atau Kota Baru, dinaikkan banner Pok Nik yang memfatwakan duit RM500 ehsan BR1M adalah haram.

Fatwa sesat saban hari dikeluarkan oleh puak-puak PAS PIS PUS ni. Dalam dok kesihatannya tahap kritikal pun Pok Nik masih lagi busuk hati dan hasad dengki. Juak-juak PAS PIS PUS saban hari sesat lagi menyesatkan.
 
Mana lagi haram... duit sumbangan di penang dari hasil judi lumba kuda, air free untuk rakyat di selangor yang caj tanggungan air free ini tak dibayar-bayar kepada pembekal atau bagi projek balak dengan syarat kontraktor kena bagi "sumbangan rasuah" kepada organisasi PAS kelantan???

Monday, December 26, 2011

KHIR TOYO DIDAPATI BERSALAH RASUAH OLEH HAKIM ATAS PENGHAKIMAN APA?

Saya kira kupasan artikel berikut adalah terperinci bagi semua pihak menilai semula keputusan penghakiman keatas DS Khir Toyo yang didapati bersalah atas tuduhan rasuah. Apapun "kisah" disebalik penghakiman ini penulis berharap DS Khir tetap sabar, istiqomah dan berserah segalanya kepada ALLAH SWT. Kebenaran akan datang jua walaupun kadangkala perjalanannya adalah pahit dan penuh ranjau berduri.

Baca catatan DS Khir di SINI (klik)

khirtoyo2011
 
Saya berharap laman ini dapat membenarkan saya menulis mungkin buat kali terakhir mengenai kes Dr. Mohamad Khir Toyo yang didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pagi tadi. Dr. Mohamad Khir dijatuhkan hukuman penjara 12 bulan dan hartanah terbabit dirampas. 
 
Tidak ada alasan untuk mempertahankan sebarang tingkah laku salah guna kuasa dan rasuah jika ia terbukti benar dan diuji oleh kebenaran maksima Mahkamah. Sama ada ia Ketua UMNO Bahagian, bekas Menteri Besar hatta Menteri pun harus berhadapan dengan undang-undang negara.

Namun dalam penghakiman Khir Toyo pagi tadi, saya dapati penghakiman oleh Datuk Wira Mokhtarudin sangat melucukan dan bakal menjadi bahan lawak jenaka dalam fraterniety guaman negara.Bagi mereka yang membenci Dr. Khir atau UMNO, hukuman tersebut adalah adil dan Dr. Khir layak mendapatkannya. Itu soal lain. Jika Dr. Khir benar-benar rasuah sekalipun sudah tentu kita mahukan beliau dijatuhkan hukuman atas sebab yang betul dan alasan yang diterima akal.

Malangnya apa yang berlaku di Mahkamah Tinggi Shah Alam menunjukkan bahawa penghakiman dibuat oleh Hakim Mahkamah Rayuan ini tidak memenuhi ujian-ujian penting dalam menjatuhkan hukuman. Saya menulis dalam ulasan sebelum ini bahawa untuk membuktikan sama ada Khir Toyo bersalah atau tidak dalam mendapatkan satu barangan dengan balasan yang tidak mencukupi ialah bergantung kepada jawapan kepada soalan-soalan berikut:

1. Apakah nilaian sebenar hartanah berserta rumah yang tidak siap pada 2007 itu sama dengan harga pembelian pada 2004 sebanyak RM 6.5 juta. Ini kerana pertuduhan tersebut dengan jelas menyatakan Dr. Khir memberi balasan yang kurang berbanding harga RM 6.5 juta.

2. Yang mana satu pilihan hakim dalam menentukan harga hartanah tersebut pada 2007 sama ada nilai pembelian, nilai oleh Rahim and Co atau nilai oleh TransAsia.
3. Jika hakim menerima nilai pembelian tersebut sebagai nilai struktur rumah tidak siap yang dibeli oleh tertuduh pada 2007, Hakim perlu membuat keputusan sama ada tertuduh mempunyai pengetahuan mengenai harga hartanah tersebut bernilai RM 6.5 juta.

4. Untuk menentukan sama ada tertuduh mempunyai pengetahuan ini, Hakim perlu membuat keputusan sama ada untuk menerima atau tidak keterangan SP2 dan SP 3. Hakim juga perlu memutuskan apakah kenyataan-kenyataan SP2 dan SP3 boleh diterima sebagai satu saksi yang suci dan melampaui keraguan munasabah. Ini kerana pertuduhan terhadap Dr Mohamad Khir bergantung kepada kenyataan-kenyataan SP2. Jika kedua-dua ini diterima oleh Hakim, maka Dr. Mohamad Khir akan disabitkan kesalahan.

5. Jika hakim menerima penilaian Trans-Asia, Dr. Mohamad Khir mungkin dibebaskan berdasarkan kenyataan SP2 sendiri bahawa beliau tidak pernah memaklumkan kepada tertuduh mengenai laporan ini.

6. Jika Hakim menerima laporan Rahim and Co, bermakna tertuduh harus dibebaskan walaupun pendakwaraya mendakwa SP2 terpaksa menjual kepada tertuduh. Ini kerana tertuduh mendapat barangan tersebut dengan memberi balasan yang setimpal. Dakwaan SP2 terpaksa menjual juga tidak dapat diterima kerana SP2 mengaku di dalam Mahkamah bahawa beliau yang menawarkan untuk menjual kepada tertuduh.

Mokhtaruddin dalam penghakimannya menyatakan beliau mendapati Khir Toyo bersalah kerana membeli hartanah dari seorang yang beliau tahu mempunyai hubungan rasmi dengan beliau dengan balasan yang tidak mencukupi. Menurut beliau kenyataan bahawa Dr. Khir pernah ditawarkan harga rumah tersebut dengan RM 7 juta dan kemudiannya terbabit dengan perbincangan antara Sumardi dan Shamsuddin dengan menyuruh Shamsuddin membeli rumah tersebut merupakan bukti Khir Toyo mengetahui harga rumah tersebut.

Hujahan ini sangat luar biasa kerana Pendakwaraya tidak pernah memanggil saksi mereka Datuk Sumardi untuk memberi keterangan mengenai situasi tersebut. Namun Hakim memilih untuk mempercayai kenyataan SP2 yang dinafikan oleh tertuduh.

Malahan Mokhtaruddin juga berhujah bahawa pengakuan SP2 dan Dr. Khir bahawa SP2 ada menawarkan hartanah tersebut dengan harga RM 5 juta merupakan bukti yang mencukupi untuk menunjukkan Dr. Khir mendapatkan barangan dengan balasan yang kurang daripada nilai sebenar. Ini bermakna menurut tafsiran Hakim, harga yang ditawarkan oleh SP2 menjadi “benchmark” balasan tidak mencukupi seperti dalam pertuduhan.

Hakim tidak langsung mengulas mengapa beliau menolak atau tidak menerima nilai pasaran oleh penilai profesional seperti Rahim and Co dan Irhamy and Co sebagai benchmark untuk menentukan balasan tersebut mencukupi atau tidak. Hakim juga tidak langsung mengambil hirau penilaian oleh Jabatan Penilai Hartanah dan lain-lain penilai.

Dengan kata lain, Hakim membuka satu keadaan yang sangat merbahaya pada masa hadapan dalam isu pegawai kerajaan membeli hartanah atau barangan lain. Seseorang pegawai kerajaan yang pernah atau akan membeli sesuatu barangan daripada orang yang beliau pernah mempunyai urusan rasmi akan berhadapan dengan ancaman pendakwaan pada masa hadapan. Kes hanya perlu diwujudkan dengan penjual mengaku bahawa beliau mahu menjual dengan harga yang lebih tinggi tetapi pegawai tersebut meminta membeli ikut harga pasaran.

Hakim juga jelas tidak mengambil kira fakta bahawa yang menawarkan untuk menjual hartanah tersebut ialah SP2 dan tertuduh hanya meminta untuk diadakan penilaian mengikut harga pasaran jika SP2 benar-benar mahu menjualnya.

Lebih melucukan hakim mendakwa beliau percaya kepada kejujuran dan kebenaran kenyataan Saksi Pendakwa 2 (Datuk Shamsuddin Haryoni) dan Saksi Pendakwa 3 (Nasir) berdasarkan persembahan mereka di dalam Mahkamah. Ini sangat menghairankan kerana sungguhpun sepanjang perbicaraan kita melihat pelbagai kenyataan tidak masuk akal termasuk pembayaran berjuta-juta ringgit secara tunai tanpa sebarang bukti resit mahupun barangan yang dibeli oleh Nasir, Hakim menganggap Nasir seorang yang boleh dipercayai.
Dengan itu kata Hakim, “Berdasarkan keterangan SP2 dan SP3, tertuduh telah mengadakan satu pakatan lebih awal untuk membeli rumah tersebut dengan terbabit dalam ubahsuai rumah dari awal sebelum transaksi pembelian dilakukan. Ini ini saya dapati tertuduh telah melakukan kesalahan.”
Kenyataan Hakim ini sangat luar biasa. Luar biasa bukan sahaja beliau menerima pakai kenyataan SP2 dan SP 3yang banyak percanggahan, malah yang lebih serius ialah mensabitkan kejadian ini dengan pertuduhan yang didakwa ke atas Khir Toyo.

Khir Toyo dituduh mendapatkan satu barangan dengan balasan yang beliau ketahui tidak mencukupi daripada seseorang yang mempunyai hubungan rasmi dengan beliau. Jadi apa relevan sama ada beliau berpakat untuk melakukan ubah suai atau tidak?

Hakim bukan sahaja tidak dapat mewujudkan satu benchmark yang sesuai untuk menentukan balasan yang tidak mencukupi tetapi juga telah membuat kesimpulan yang berlainan sekali dari pertuduhan iaitu kononnya terdapat pakatan menipu dalam pembelian hartanah tersebut.

Jika Khir Toyo berpakat dengan Shamsuddin untuk melakukan penipuan maka satu pertuduhan lain harus dibuat. Adalah sangat luar biasa untuk Hakim keluar dari ruang lingkup pertuduhan untuk mendapati Khir Toyo bersalah.
Sungguhpun Mahkamah mahu menghukum Khir Toyo untuk menunjukkan bahawa sistem kehakiman negara ini bebas, namun ia bukanlah bermakna memberi lesen kepada hakim membuat penghakiman semberono dan memalukan pengamal undang-undang sendiri.

Adalah tidak masuk akal untuk hakim menolak penilaian nilai pasaran sebagai benchmark untuk menentukan balasan pembelian tersebut mencukupi atau tidak tanpa sebarang huraian penghakiman yang mempunyai legitimasi. Ketika mensabitkan kesalahan Hakim langsung tidak mengulas isu ini yang diminta secara jelas oleh pembela dan hujah pembelaan isnin lalu.
Hakim juga langsung tidak menyatakan mengapa beliau berpendapat rumah yang tidak disiapkan pada 2007 tersebut dianggap sama harga dengan rumah siap pada 2004 atau pun mengapa rumah tersebut dianggap lebih daripada RM 3.5juta mengikut neraca keadilan undang-undang.

Selain Hakim, pendakwaraya juga menimbulkan prasangka di kem Khir Toyo mengenai terdapat percubaan menjadikan Khir Toyo sebagai kambing hitam apabila secara tiba-tiba memohon penggunaan hukuman rampas barangan yang terbabit dalam kes mengikut Seksyen 36 (1) Akta Pencegahan Rasuah 1997. Secara profesionalnya Pendakwaraya sepatutnya dari awal memaklumkan niat mereka untuk meminta seksyen ini diambil kira ketika menjatuhkan hukuman sekiranya tertutuduh di dapati bersalah. Namun pendakwaraya hanya mengemukakan semasa hujahan untuk meminta hukuman lebih berat dijatuhkan ke atas Khir Toyo sekaligus menyebabkan peguam bela tidak bersedia dengan hujah mereka.

Hakim menangguhkan sidang seketika bagi membolehkan beliau meneliti kandungan seksyen tersebut. Apabila kembali Mokhtarudin enggan membenarkan sebarang penangguhan untuk membolehkan peguam bela menyediakan hujah, sebaliknya bersetuju dengan pendakwaraya bahawa keputusan merampas hartanah tersebut merupakan sesuatu yang mandatori.

Beliau terus menjatuhkan hukuman 12 bulan penjara dan hartanah tersebut menjadi milik kerajaan. Hakim kemudiannya terus bangun tanpa menunggu sebarang permohonan menangguh hukuman. Ini menyebabkan peguam bela terpaksa meninggikan suara menyatakan mereka ingin membuat permohoanan penangguhan hukuman. Akhirnya beliau duduk kembali dan kemudiannya meluluskan permohonan penangguhan hukuman dengan syarat rayuan mesti difailkan dalam tempoh 14 hari.

Keputusan hakim merampas hartanah yang berada dalam kaveat HSBC ini juga menimbulkan tanda tanya dan boleh menimbulkan pelbagai implikasi undang-undang lain apabila dicabar oleh Bank nanti. Hakim membuat keputusan seolah-olah tidak menyedari bahawa hartanah tersebut dibeli secara pinjaman.

Nilailah hujahan penghakiman dan hujahan pembelaan dan lihatlah siapa yang lebih rasional dan memenuhi kehendak undang-undang dan pertuduhan.

Bagi saya, hakim ini patut merasa malu dengan hujahan penghakimannya yang sangat dangkal dan dan tidak rasional ini. Cuma hakim ini bernasib baik ialah kerana penghakimannya ini membabitkan seorang pemimpin UMNO. Jika ia terjadi kepada Anwar Ibrahim atau mana-mana pemimpin Pakatan Rakyat, nesacaya sudah seantero Malaysia beliau dikutuk dan dikeji.

Sumber : MyKMU.Net

Friday, December 23, 2011

KES LIWAT ANWAR PERGUNA MAHASISWA DEMO KEGANASAN DAN SABOTAJ PENGANGKUTAN AWAM MENJELANG KEPUTUSAN MAHKAMAH

Malam tadi bertempat dikediaman Anwar Ibrahim satu perjumpaan sulit diadakan diantara para MAHASISWA ROBOT dan juga Punaisihat Anwar Ibrahim. Perjumpaan yang sememannya ditagih oleh Anwar Ibrahim demi mencari sokongan menjelang keputusan kes liwatnya 9 hb Januari nanti.

Semalam Gomo menerima laporan dari pihak tertentu berhubung tanggal 901 yang dicanang canangkan oleh juak juak Pakatan Pembangkang terutamanya dari PKR. Matlamat mereka iaitu pada 9.01.2012 nanti para mahasiswa akan dijadikan pengerak utama dalam melakukan kempen menentang Najib Razak dan juga kerajaan.

Bersangkut paut dengan itu untuk makluman semua banyak hotel disekitar Kuala Lumpur telah pun mula ditempah oleh PKR dalam menempatkan para Mahasiswa Robot dalam melaksanakan modus operandi utama iaitu Demo Keganasan dalam membebaskan Anwar Ibrahim

.



Penulis menasihatkan POLIS segera menyiasat dakwaan blogger berkenaan dan intipati perjumpaan berkaitan. Langkah pencegahan adalah perlu dalam memastikan matlamat utama iaitu kesejahteraan dan keselamatan awam terpelihara... bukan semata-mata memenuhi nafsu serakah "binatang" yang meliwat, berzina dan "raja bohong dan fitnah" yang mahu menutup RAHSIA BESAR agar terus dapat bertopengkan wajah islamik disebalik wajah sebenar MUNAFIKUN, DAJJAL dan SYAITAN yang mahu menjahanamklan negara...

Sumber / BACA berita lanjut : Papa Gomo

BUKTI MENYERTAI MAHASISWA PRO PEMBANGKANG HANCURKAN MASA DEPAN ANAK BANGSA

Wan Norhayati adalah seorang gadis yang berasal dari Kelantan, seorang yang yatim piatu. Beliau  mendedahkan secara terperinci bagaimanakah modus operandi Persatuan Mahasiswa Islam (PMI), Universiti Teknologi Malaysia beroperasi dalam pengakuannya yang dibuat pada 1 Januari 2001. 

Pengakuannya itu diperakukan oleh Yang Dipertua Mahkamah Tengah, Pengadil atau Pesuruhjaya Sumpah Malaysia Cawangan Johor Bharu pada tahun yang sama. 


Terjebak dengan modus operandi pembangkang hingga gagal belajar. Itu sepuluh tahun yang lepas, kali ini ada lagi mahasiswa yang tidak serik. Kejadian yang sama akan berulang kepada Adam dan beberapa lagi mahasiswa yang terjerat dan terperangkap dengan janji manis pembangkang. 
 
Kalau Adam hebat benar pada pandangan Anwar Ibrahim dan barisan pembangkang, ambil sahaja Adam itu belajar di KUIS dan UNISEL, di sana masa depannya lebih cerah bersama pembangkang. Boleh ganti Ahmad Syukri di KUIS nanti. Tiap-tiap hari kuliahnya adalah berdemo untuk Anwar. 
 
BACA Berita lanjut / Sumber : Angin Perubahan 
 

ANWAR JUMPA & SOKONG MAHASISWA MERUSUH DI PWTC SERTA DEDAH MUSUH DALAM SELIMUT UMNO

Anwar bertemu pelajar yang merusuh di pwtc di rumahnya semalam

Anwar semalam beremu dengan pelajar-pelajar yang merusuh di pwtc dan yang menurunkan bendera najib, dalam pertemuan itu menurut sumber, anwar mengucapkan tahniah dan syabas kepada pelajar-pelajar itu kerana berani menyerang ibu pejabat umno.

Menurut sumber lagi, anwar meminta pelajar-pelajar itu terus menekan umno sehingga pru 13, anwar meyakinkan pelajar itu dengan mengatakan ada orang umno yang menyokong gerakan pelajar yang demo hari tu, jadi jangan risau atau takut.

Soalnya siapa orang umno yang menyokong pelajar-pelajar itu? adakah anwar maksudkan saifuddin abdullah? patutlah sehingga sekarang tidak ada seorang pelajar pun yang di kenakan tindakan tatatertib dari pihak universiti.

Monday, December 19, 2011

BANGSAT ANWAR IBRAHIM MUNAFIKUN LAKNATULLAH BOHONG ISU IMF

Laman portal propembangkang semalam melaporkan, kelmarin ketika berucap pada majlis makan malam membincangkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang turut dihadiri wakil kedutaan asing, Anwar mendakwa Dr. Mahathir ada menulis kepada Bank Dunia untuk bantuan dana semasa krisis kewangan 1999.



CERITA BOHONG SI BANGSAT! ANWAR IBRAHIM

Anwar berkata, pada tahun 1993, beliau juga pernah menulis kepada Bank Dunia atas kapasitinya sebagai menteri kewangan ketika itu untuk menolak bantuan kewangan.

Katanya, walaupun beliau mempengerusikan jawatankuasa pembangunan IMF dan Bank Dunia, beliau berpendapat Malaysia tidak memerlukan dana itu.

Bagaimanapun, dakwanya lagi, pada 1999, Mahathir menulis kembali kepada Presiden Bank Dunia dan merayu untuk dana dan pinjaman. - Utusan Malaysia

BUKTI ANWAR YANG MELOBI MALAYSIA UNTUK PINJAM IMF

Full article ... click TUAN HAJI ANWAR PEMBOHONG BESAR


SEBENARNYA YANG BERLAKU



Dr. Mahathir berkata, beliau tidak pernah berbuat demikian sebaliknya menolak permintaan daripada Bank Dunia yang datang untuk menawarkan bantuan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop memberitahu, beliau ada bersama Dr. Mahathir ketika wakil IMF tersebut datang menemui mereka.

"Tun (Dr. Mahathir) menghalau mereka keluar dari pejabatnya," katanya yang ketika itu merupakan Timbalan Gabenor Bank Negara.



TUN MAHATHIR CABAR ANWAR IBRAHIM BERSUMPAH JUNJUNG AL-QURAN

Tun Dr. Mahathir Mohamad mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah dengan memegang al-Quran bagi membuktikan bekas Perdana Menteri itu pernah menulis surat kepada Bank Dunia untuk meminta bantuan semasa krisis kewangan pada 1999 seperti yang didakwa.

"Saya minta dia (Anwar) tunjukkan surat itu kalau ada. Saya yang menolak semasa wakil Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) datang nak tawarkan bantuan dana.

"Saya nak suruh dia bersumpah menjunjung al-Quran bersama saya jika benar saya menulis surat itu," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis Multaqa Wedatul Ummah Ketiga anjuran Persatuan Kariah-Kariah Masjid Negeri Pulau Pinang di sini hari ini.


BUKTI MALAYSIA TIDAK PINJAM IMF

Realiti sebenar adalah Anwar Ibrahim masa itu kuat melobi kerajaan Malaysia dan telah bersedia selaku menteri kewangan untuk melaksanakan peminjaman menerusi IMF... malahan Anwar telah SABOTAJ ekonomi Malaysia dengan mengikut telunjuk cadangan IMF waktu itu seperti meninggikan  kadar "interest" dan sebagainya... hinggakan bukan pemulihan yang berlaku sebaliknya ekonomi Malaysia semakin merudum... waktu itu Anwar terus menerus mencanang agar Malaysia menerima pakej penjaman dana IMF

Kenapa Anwar ikut telunjuk IMF dan beriaya-iya mahu Malaysia pinjam dana ini??? 
Anwar Ibrahim Bangsat ini adalah Pengerusi jawatankuasa pembangunan IMF dan Bank Dunia waktu itu...
Jika Malaysia pinjam atas "rekomen" dia... pastinya habuan, komisyen dan sebagainya bakal diberikan pada "introducer".... Tengok celaka tak "Binatang" bernama Anwar Ibrahim ni???
SAH Anwar Ibrahim Si BANGSAT PENIPU PEMBOHONG MUNAFIK dan CELAKA!

CUBA FIKIR... Kalau Tun betul mahu pinjam IMF pastinya selepas Anwar di "terajang macam anjing" keluar dari kerajaan dan dicampak ke sungai buluh rancangan itu pasti diteruskan... kenapa pula tak diteruskan dan Malaysia ambil langkah dan jalan sendiri menghadapi serangan spekulator kewangan ini???.... malah kalau pinjam pastinya hutang kerajaan ber trilion-trilion dollar BETUL TAK?

Paparan dibawah adalah hutang negara kepada World Bank dan perbandingan hutang negara-negara jiran kepada World Bank.


Baki hutang Malaysia kepada World Bank adalah sebanyak USD 33,333.34 sahaja.


Baki hutang negara Filipina kepada World Bank berjumlah USD 2,944,311,360.16.


Baki hutang negara Indonesia kepada World Bank berjumlah USD 11,361,689,885.98.


Baki hutang negara Thailand kepada World Bank berjumlah USD 66,938,249.99.


Baki hutang negara Vietnam kepada World Bank berjumlah USD 8,730,252,005.34.


Malaysia hanya mempunyai baki hutang dengan World Bank sebanyak USD 33,000 sahaja, berbanding dengan negara-negara jiran yang masih berhutang sehingga mencecah RATUSAN JUTA DAN BILLION DOLLAR! Inilah fakta yang disorokkan pembangkang untuk melakukan pembohongan kepada rakyat dan menidakkan prinsip amalan kewangan yang baik oleh kerajaan Barisan Nasional!

Bagaimana pula hutang negara kepada IMF, jika benar wujud Malaysia menerima 'pakej bantuan kewangan' dari International Monetary Fund (IMF)?


Negara tidak berhutang dengan IMF atau menerima sebarang 'pakej bantuan kewangan' dari IMF!



Bagaimana dengan hutang negara-negara jiran seperti Indonesia dan Thailand, yang telah menerima 'pakej bantuan kewangan' ini?





SEKARANG CUBA FIKIR SIAPA YANG BERBOHONG???
SI CELAKA LAHANAT ANWAR IBRAHIM PENIPU PEMBOHONG DAN MUNAFIK LA YANG SEBENAR NYA CELAKA YANG JADI KEPALA SETAN PEMBOHONG!!!

KHHHAAHHHKKK TUUIIHHHH! PUKIMAK ANWAR IBRAHIM!

Tuesday, December 13, 2011

MELAYU PULAU PINANG TERASING DI BUMI SENDIRI : AYAHANDA TUN MAHATHIR

Termenung seketika dan fikiran mengiyakan alangkah BENARNYA apa yang Ayahanda Tun Mahathir katakan MELAYU kini semakin kehilangan hak, martabat, kedudukan malahan kuasa... alangkah malangnya MELAYU semakin hanyut dibadai arus yang direncanakan secara halus oleh "kaum mendatang" hingga semakin tergadai tanah dipijak, tempat tumpah darah yang kini bukan lagi milik KITA...

ADAKAH KITA SEDAR?
ADAKAH KITA INSAF?
BANGKITLAH... BERJUANGLAH...




Pulau Pinang negerinya baru
Kapten Light menjadi Raja
Bila terkenang zaman dahulu
Duduk mengalir air mata

1. Pantun ini dikarang oleh “tukang karut” pasukan boria di Pulau Pinang di zaman British.

2. Kita jarang mendengar pantun ini sekarang, Tetapi semasa saya masih budak belasan tahun, saya sering mendengarnya. Sedikit sebanyak saya rasa sedih juga. Air mata tidak mengalir tetapi ia menghantui fikiran saya.

3. Orang Melayu Pulau Pinang pada zaman itu sudah hilang kedudukan mereka dalam pulau yang membangun dengan pantas hasil daripada pengisytiharannya sebagai pulau bebas cukai oleh British. Sementara deretan kedai dan rumah batu seperti mahligai diduduki oleh orang lain, mereka, orang Melayu terpaksa pindah melarikan diri daripada pembangunan bandaraya Pulau Pinang kerana tawaran untuk menjual hartanah mereka begitu tinggi, dan mereka semua miskin dan tidak mampu membeli atau menyewa bangunan kedai atau rumah kediaman yang didirikan, selepas menjual tanah mereka.


4. Kemudian apabila pembangunan sampai ke kawasan di mana orang Melayu telah lari, mereka sekali lagi menjual tanah dan berpindah jauh daripada pembangunan.

5. Lama-kelamaan mereka tenggelam dalam masyarakat asing yang semakin bertambah dan mewah. Itulah nasib mereka, menjadi kumpulan orang yang terasing di negeri sendiri. Maka mengalirlah air mata mereka.

6. Sukar bagi mereka yang dilahir di zaman ini, zaman peluang bertimbun-timbun, zaman serba mudah, zaman tersohor bangsa Melayu, zaman kuasa di tangan Melayu, sukar bagi mereka menggambarkan kehidupan orang Pulau Pinang di zaman British.

7. Apa perlunya kita diperingati akan kedudukan orang Melayu Pulau Pinang di zaman itu? Sebenarnya tidak perlu. Setelah mencapai kejayaan, tidak mungkin kita ditimpa nasib orang Melayu Pulau Pinang.

8. Sekali berjaya tetap berjaya, sekali merdeka, tetap merdeka. Bukankah Hang Tuah telah berkata tak akan Melayu hilang di dunia. Ini jaminan yang diberi kepada bangsa Melayu. Kita akan terus Melayu walaupun hanya menjadi pemandu kereta, buruh kasar, budak pejabat. Kita Melayu juga. Tak perlu mengalir air mata.

Tajuk Posting/SUMBER : MENGENANG MASA DULU

PAS SUJUD MENYEMBAH HUDUD SUDAH MATI TIADA TEMPAT DALAM PAKATAN RAKYAT

Sah LAGI SAHIL kini perjuangan mewujudkan negara Islam "ala PAS" dan menegakkan hukum hudud sudah mati dan tak ada tempat dalam pakatan rakyat malahan PAS sujud dan akur dengan kehendak DAP dengan tekanan dari Pemimpin "ANU" gerah Setan (PKR) tahniah dan syabas atas kemenangan KARPAL dan DAP dengan motto " LANGKAH MAYAT AKU SEBELUM TUBUH NEGARA ISLAM DAN HUDUD"

MINTA TUAN/PUAN FIKIRKAN sedalam dalamnya... mahu terus sokong Pakatan Rakyat???... mahu terus ditipu atas nama ISLAM???... atau mahu terus diperguna untuk merelakan negara dipimpin pemimpin MUNAFIKUN yg bersekongkol dengan KAFIR HARBI LAKNATULLAH



KARPAL MEMPERAKU KEJADIAN LIWAT ANWAR LIWAT SUKA SAMA SUKA


 
 
Peguam Utama Datuk Seri Anwar Ibrahim, Karpal Singh merumuskan kejadian seks luar tabie di antara anak guamnya (Anwar Ibrahim) dengan Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 26 Jun 2008, antara jam 3.01 – 4.30 petang di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara berlaku atas dasar suka sama suka.

Karpal berkata Mohd Saiful mendakwa diliwat secara paksa namun, hujahnya, keterangan saksi utama, di mahkamah membuktikan sebaliknya.

“Saiful tidak lari ke unit kondominium bertentangan dengan tempat untuk menyelamatkan diri”, katanya.

Karpal menyifatkan Mohd Saiful seperti seekor kambing yang menurut sahaja semua arahan daripada Anwar dan merelakan dirinya diliwat.

sumber: AIDC News.

komen aku: tak kiralah, hubungan sex anwar dengan saiful di buat suka sama suka atau dibuat secara paksa, perkara paling pokok dalam cerita ini ialah, anwar telah memasukan koneknya dalam jubur saiful, ini cukup jelas membuktikan yang anwar ibrahim seorang GAY...
 
 

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.