Friday, June 18, 2010

PAS KELANTAN SABOTAJ FIESTA KELANTAN - AJARAN ISLAM NIK AJIS

Kronologi PAS Sabotaj Fiesta Kelantan

sumber : http://darulehsantoday.blogspot.com/


Sabotaj 1 :

Berberapa hari sebelum berlangsungnya fiesta kelantan, pihak penganjur iaitu Red Carpet Worldwide (RCW) telah dikejutkan dengan satu panggilan telefon dari exco kerajaan negeri kelantan takiyuddin yang meminta pihak penganjur membayar sewa stadium, permit banner dan banting dan segala deposit menggunakan padang awam.

Menurut takiyuddin sekiranya pihak RCW tidak membayar segala wang deposit itu, pihak MPKB dan Perbadanan Stadium tidak akan membenarkan fiesta itu di adakan. sedangkan RCW telah membayar segala wang deposit dan duit sewa stadium itu kepada mpkb dan pihak stadium sebulan sebelum tarikh perasmian di buat, segala resit penerimaan wang ada dalam simpanan pihak pengurusan RCW. ini sabotaj pertama kerajaan pas kelantan.

Hari Perasmian.

Sabotaj 2

10 pagi: Segala banner dan banting telah di rampas oleh pihak mpkb atas alasan tiada permit dikeluarkan untuk menggantungnya,

walhal terang-terang pada banner itu di tampal nombor permit yang di keluarkan oleh mpkb, tetapi kenapa mpkb masih nak rampas banner dan banting itu?

Sabotaj 3

7 petang: Lampu stadium masih belum di pasang, stadium bergelap, yang terang hanya di pentas utama dan pentas acara, menurut cakap-cakap dari mereka yang datang, selalunya lampu stadium akan menyala pada jam 6.30 petang,

tapi kenapa sampai jam 8 malam lampu masih lagi belum di pasang, mungkin kerajaan pas kelantan nak bagi peluang kepada couple yang datang dan duduk di tempat gelap untuk buat ringan-ringan kut.

7.30 petang: Hujan sudah mulai turun, lampu utama stadium masih belum di pasang, orang ramai yang datang semakin memenuhi ruang kosong di pentas utama.


Sabotaj 4

8.20 malam: Satu persatu lampu di barisan hadapan pentas utama dipadamkan dan kemudian seluruh lampu pentas utama di padamkan hanya yang tinggal sebiji dua sahaja yang menyala,

tidak tahu kenapa tapi menurut pihak RCW dan petugas media, yang memadamkan lampu itu ialah petugas Perbadanan Stadium Kelantan (PSK), lampu utama stadium masih belum di nyalakan.

Sabotaj 5

8.40 malam: Semua power supply di tempat media tingkat atas tidak berfungsi, ini cukup menyusahkan pihak media yang datang untuk membuat liputan.

9.00 malam: Lampu utama stadium di nyalakan, setelah ramai pengunjung yang datang telah pulang. hujan masih lagi turun tapi dah slow sikit.


9.15 malam: Mungkin kerana jijik melihat perangai kepimpinan pas kelantan yang mensabotaj fiesta kelantan, datuk najib pulang dengan hampa, tempatnya di ambil alih oleh tok pa (mustapa mohamed) untuk merasmikan fiesta kelantan.


Sabotaj 6

10.00 malam: Tok Pa naik ke pentas utama, dan acara di perasmian fiesta kelantan, di mulakan dengan bacaan doa, sebaik sahaja mahadzir lokman selaku pengacara majils ingin memulakan acara, tiba-tiba semua pembesar suara dalam stadium di matikan dan segala sistem elektrik di pentas acara turut mengalami ganguan yang sama.

10.10 malam: Sistem pembesar suara masih lagi gagal berfungsi, ucapan aluan oleh chairman RCW dan perasmian oleh tok pa terpaksa menggunakan loud haller.

10.30 malam: Nasib baik pihak mpkb dan pas kelantan tidak menggangu acara tembakan bunga api.

10.35 malam: acara fiesta kelantan selamat di rasmikan walaupun pas kelantan mensabotaj acara itu.

Dua orang petugas dari media pembangkang masuk secara haram untuk membuat fitnah, mereka masuk tampa pass media, bila di larang, mereka menjawap 'ini kelantan pas punya, so suka hati aku la' jadi nak tak nak petugas keselamatan RCW terpaksa melepaskan mereka masuk, bimbang berlaku kekecohan.

17 Jun 2010


Sabotaj 9

10.00 pagi: mungkin tidak puas hati acara perasmian fiesta kelantan dapat juga di jalankan, pas kelantan sekali lagi menggunakan mpkb untuk menggangu acara itu, awal-awal pagi lagi pihak pengurusan di ganggu oleh mpkb, kali ini sasarannya ialah, x-treem park di hadapan Kelantan Trade Cantre.

pada asalnya pihak RCW telah mendapat kelulusan untuk membina x-treem park itu dari mpkb, segala bayaran berkaitan sewa jalan itu telah di bayar kepada mpkb, tetapi semalam, dengan muka tak malu mpkb, meminta penganjur membongkar semua peralatan di x-treem park itu, kononnya mpkb akan memberikan tapak lain,

tetapi sampai kami pulang, pihak mpkb masih gagal untuk memberi tapak gantian seperti yang di janjikan, duit dah ambik tapi....

Aku akan updatekan lagi sekiranya laporan penuh fiesta kelantan aku dapat, bukan apa cuma kita nak tengok macam mana busuk perutnya pas kelantan menggagal dan mensabotaj satu event yang cukup banyak memberi menafaat kepada rakyat kelantan yang pas sendiri pun tak mampu nak buat selama 20 tahun mereka memerintah di sana. END

NOTA :

INILAH BUKTI PAS BUKAN PENGAMAL ISLAM SEBENAR... ISLAM ADALAH ALAT TUNGGANGAN BAGI MEREKA UNTUK BERKUASA... BUKAN DIJUNJUNG TINGGI SEBAGAI PRINSIP PERJUANGAN...

PERCAYALAH... BIBIT-BIBIT PAS SUDAH SEMAKIN JAUH DARI ISLAM TELAH NAMPAK KETARA DENGAN SANGGUP BERSEKONGGOKL DENGAN KAFIR HARBI (TERANG-TERANG MEMUSUHI ISLAM) ... DIAKHIRNYA NANTI LIHATLAH... PAS AKAN GADAI ISLAM KESELURUHANNYA UNTUK DAPATKAN KUASA...

ADAKAH ISLAM MENGAJAR UNTUK BERSIKAP DAN BERTINGKAH LAKU JIJIK SEPERTI INI??? SABOTAJ AMALAN RASULULLAH? AJARAN ISLAM?...

TEPUK DADA TANYA IMAN...
.

PENDEDAHAN SEBENAR HABUAN 2 JUTA LOMPAT PARTI : ANWAR DICABAR KONSENSUS BEBAS

KONSENSUS BEBAS CABAR ANWAR...

Sumber : PakMie Blogspot

BUKTIKAN DAKWAAN MP DITAWAR RM 2JUTA

Anggota Parlimen Bebas dari Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim mencabar Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya mengemukakan bukti bahawa anggota-anggota Parlimen Parti Keadilan Rakyat (PKR) telah ditawarkan RM2 juta untuk lompat parti.

"Saya terdengar kat luar Yang Berhormat Permatang Pauh sebut tentang cabar yang melompat ini kononnya diberi RM2 juta, saya pula nak cabar Yang Berhormat kemukakan bukti...serta bukti 16 September.

"Saya minta penjelasan, dah dia cabar saya, saya cabarlah (dia)," katanya ketika mencelah perbahasan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) oleh Anwar (PKR-Permatang Pauh) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Anwar berkata beliau akan memberikan keterangan dan mendedahkan maklumat mengenai orang perantaraan yang menyediakan berjuta-juta ringgit kepada mereka yang melompat parti apabila tiba masanya.

"Tahniah...kereta baru, rumah elok...semua orang tahu, satu Pulau Pinang tahu, saya buat ucapan di luar tentang orang yang ambil wang ini, saya dah sebut di luar, saya akan keluarkan kenyataan mengenai orang perantaraan yang sediakan berjuta ringgit pada ketikanya nanti," katanya.

Sementara itu, bercakap kepada pemberita di lobi Parlimen, Zahrain berkata Anwar tidak perlu menunggu masa yang sesuai untuk membongkar dakwaan tersebut kerana Parlimen adalah tempat terbaik untuk berbuat demikian.

"Tadi dia ada cakap pasal rumah baru, kereta baru...dia pun ada. Ini dah jadi macam politik kebudak-budakan. Sekarang saya nak dia kemukakan bukti, kalau tidak tutup mulut jangan cakap," katanya.

Turut hadir, anggota konsensus Bebas yang lain iaitu Mohsin Fadzli Samsuri (Bagan Serai), Zulkifli Noordin (Kulim/Bandar Baharu dan Wee Choo Keong (Wangsa Maju).

Zahrain berkata jika gagal mengemukakan bukti, Anwar dianggap tidak layak menjadi Ketua Pembangkang dan wakil kepada rakyat.

ATAU DALAM BAHASA KASARNYA... PENIPU BESAR!
MUNAFIK!


Kalau nak tau la... biar aku cerita... sebenarnya selepas pilihanraya ramai rakan-rakan berjawatan di peringkat pertengahan (negeri) di temui YB-YB Pakatan mengoferkan diri untuk melompat masuk BN/BEBAS...

Tau apa yang tak sedapnya... mereka siap letak harga... tak kiralah YB tu Ustaz ke Dr. ke... tak ada maruah... ada yang minta 10 Juta... tapi penulis kagum sebab apabila mereka yang nak melompat ni dibawa kawan teman berjumpa pemimpin yang ada 'autoriti' - bercerita nak lompat tapi nak sikit 'token '... pemimpin yang 'ber-autoriti' ini tiba-tiba berubah muka.... secara tegas dan serius menolak lompat untuk dapat token... teman ingat lagi... 'kalau nak keluar... keluar dengan ikhlas kerana kebenaran... bukan kerana nak dapat duit dari UMNO'... malu alah YB yang nak melompat ni...

tapi mereka ni memang tak ada maruah... lepas perjumpaan dengan pemimpin yang 'berautoriti' tu terus mendesak kawan teman... siap bagi diskaun dari 10 juta turun 5 juta... turun lagi 3 Juta... turun sampai RM 500 K sahaja... tapi sebab prinsip dan ketegasan... kawan teman dah malas nak layan YB mata duitan tu... siap dia SMS semua " YB dah tak ada maruah ke? desak saya sampai macam tu" he he he... lepas peristiwa SMS tu redalah sikit dan akhirnya senyap...

KESIMPULAN

1. Isu
ganjaran 2 Juta kepada YB yang lompat oleh ANWAR BOHONG SAMA SEKALI... rakyat terus disajikan pembohongan demi pembohongan untuk tarik sokongan... sapa sokong kira bodoh lah sokong sebab atas dasar pembohongan...

2. Pemimpin UMNO tegas tidak akan menerima pemimpin lompat demi duit/ganjaran... Jelas Pemimpin 'autoriti'... 1. Ini perangkap Pakatan - kaitkan UMNO rasuah lompat parti... 2. YB lompat sebab duit ni tidak akan setia... sebab dia sanggup jual maruah demi ganjaran... hari ni dengan kita esok belum tentu... bahaya!

3. Dana UMNO lebih kepada usaha mengembalikan sokongan rakyat dengan fokus... penerangan... kebajikan... perkhidmatan... daripada labur 3 Juta pada pemimpin tidak ada maruah lebih elok wang disalurkan kepada rakyat banyak program/aktiviti yang kita dapat...

PENDEDAHAN STRATEGI PAKATAN

Maklumat lanjut dari risikan kawan teman memang Pakatan melaksanakan modus operanti cuba menjual YB Pakatan di negeri selangor... Perak... kepada UMNO/BN... dengan tujuan jika UMNO/BN termakan umpan ini... pendedahan akan dibuat kepada rakyat berserta bukti wang berkenaan bagi memburukkan lagi imej kerajaan UMNO/BN yang mana tujuan muktamat 'pemikir' strategi Pakatan Rakyat adalah untuk membunuh dan memusnahkan terus imej bersih UMNO/BN hinggakan rakyat percaya BN/UMNO korup dan tidak percaya sehingga UMNO/BN ditumbangkan terus pada Pilihanraya Umum akan datang...

ATAU dalam jangkaan mereka lebih awal lagi dengan kemasukan YB BN/UMNO sendiri yang melihat UMNO/BN sudah ditolak total rakyat... hasil ketakutan akibat melihat jangkaan impak isu yang bakal membawa UMNO/BN dalam siutuasi 'kapal atau karam' atau melompat kerana 'sogokan'/ 'ganjaran' ditawarkan Pakatan...

Pembunuhan imej UMNO/BN akan disokong tindakan strategik menerusi isu-isu yang disensasikan bagi mengekalkan momentum kebencian rakyat pada UMNO...
rakyat akan melihat betapa jijik, keji dan tidak bermaruahnya... UMNO LANTAS MENOLAK UMNO/BN SECARA TOTAL...

strategi ini dijangkakan berjaya - tu sebab kenapa Anwar hantar MP Pakatan ke Taiwan kejar MP BN/UMNO untuk tawar ganjaran masuk Pakatan... kemudian Anwar berani umum bakal rampas putrajaya... dari tarikh... ke tarikh... dan kemuncaknya 16 September... kerana menjangka strategi itu akan berjaya...

KUASA ALLAH

Sebaliknya apa yang berlaku??? tiada YB dapat ganjaran dari UMNO... tiada YB yang melompat akibat ganjaran... SEBALIKNYA YB Pakatan melompat keluar kerana maruah, kebenaran dan korupsi serta skandal dalam Pakatan sendiri....

Percayakah YB seperti Zulkifli Noordin - tegas, berprinsip dan perjuangan berlandaskan ISLAM sanggup melompat demi habuan??? logik? siapa kenal YB Zul pasti tidak percaya...

Strategi utama Pakatan tidak berjaya mendapat senjata terhebat... UMNO tak makan umpan bagi memerangkap UMNO seterusnya membawa isu terbesar itu bagi membunuh UMNO...

namun 'pemikir' Pakatan merasakan berlu mengambil jalan 2 iaitu meneruskan strategi susulan iaitu mencipta dan memainkan isu bagi mengelirukan seterusnya mengekalkan momentum rakyat bagi menyokong Pakatan... l

PEMBUNUHAN IMEJ KERAJAAN (UMNO/BN)

ihat saja... macam-macam isu dari fitnah ke atas PM... kes Tan Beng Hock (pembunuhan imej SPRM aka kerajaan), isu perkauman, isu kesamarataan, hak istimewa melayu, isu kecekapan Polis (Pembunuhan imej PDRM aka kerajaan), isu badan kehakiman (pembunuhan imej institusi kehakiman + kerajaan), kerajaan bersekongkol dengan Yahudi (APCO), pembunuhan imej kerajaan diperingkat antarabangsa... dan banyak lagi...

isu-isu ini dirangka dan di strategikan dengan begitu baik menerusi saluran media dan gerakan politik... ia merupakan sebuah gerakan tersusun dan terancang yang diaturkan secara halus dan sebuah gerakan ala-ala 'gestapo' - kalau nak tau boleh rujuk abg kickdafella modus operanti gerakan ala 'gestapo' ini... anda jangan terkejut jika saya nyatakan bahawa sumber dan jaringan luar negara turut dilibatkan bagi memastikan operasi gerakan ini mantap dan tersusun meliputi dalam dan luar negara...

KESIMPULAN

itulah sebahagian gambaran BESAR di sebalik isu-isu dan kekecohan yang timbul... anda mungkin ambil remeh... politik... namun jangan abaikan juga isu keselamatan negara... keharmonian, kesenangan dan kekayaan yang anda kecapi mungkin hilang jika kita salah meletakkan pemimpin bagi memimpin negara kita... nasib anak kita mungkin merana kerana sikap acuh tak acuh serta emosi yang keterlaluan dalam menyokong perjuangan berlandaskan pembohongan...

Fikirkan... kepada Allah berserah

PENDEDAHAN : KELANTAN FIESTA 2010 DISABOTAJ PM SELAMAT



Di saat blog-blog pro pembangkang sibuk mencanangkan kegagalan majlis perasmian Kelantan Fiesta 2010, tetapi apa yang saya nampak tiada satu pun media atau blog pro kerajaan tampil menjelaskan kedaaan sebenar.

Pada saya kita tidak boleh salahkan blog-blog pro PAS atau PKR jika mereka memutar belitkan cerita sebenar. Itu kerja mereka, maka mereka kena lakukannya. Tak mungkin kita nak harap mereka pula yang nak jelaskan bagi pihak kita. Klik di sini

PROGRAM OLEH PM NAJIB

Hari rabu PM mengadakan lawatan rasmi sehari ke Kelantan. Bermula dari pagi hingga ke malam. Pagi di Kota Bharu, petang di Tumpat. Ribuan orang hadir dalam program PM di kedua-dua tempat berkenaan.

Malah PM mengambil langkah lebih berani lagi apabila memasuki 'Zon Pas' iaitu sekitar bangunan PAS Kota Bharu dan sempat makan tengahari di sebuah restoran yang berada di sebelah bangunan PAS.

Kemudian pada sebelah petang pula PM menghadiri perhimpunan dengan masyarakat siam di Tumpat. Lebih kurang 8000 orang rakyat Kelantan hadir pada majlis tersebut , bukan setakat siam sahaja dengan yang melayu-melayu pun turut hadir.

Pada sebelah malamnya mengikut jadual asal PM sepatutnya hadir merasmikan Fiesta Kelantan 2010 di Stadium Sultan Mohammad IV di Kota Bharu.

PEMBATALAN PERASMIAN PROGRAM OLEH PM

Tetapi program tersebut terpaksa dibatalkan kerana saya difahamkan ada usaha mensabotaj program itu akibat dari tindakan penganjur yang membatalkan ucapan Nik Aziz dalam majlis itu dan juga kerana hujan lebat yang melanda Kota Bharu sejak dari jam 8.00 hingga 11.00 malam.

Sebab utama ucapan Nik Aziz terpaksa dibatalkan ialah kerana tidak mahu peristiwa Nik Aziz mengambil kesempatan untuk 'berceramah politik' dalam program itu, sepertimana yang pernah terjadi sewaktu Nik Aziz berucap di majlis pelancaran ECER beberapa tahun lepas yang dirasmikan oleh PM ketika itu, iaitu Pak Lah.

Berang akibat slot Nik Aziz berucap dibatalkan, maka puak-puak PAS mula buat hal. Selepas sahaja mereka tahu perkara itu, saya difahamkan mereka terus ke stadium mengambil balik kerusi-kerusi milik agensi kerajaan negeri di pentas utama yang telah disiapkan susun aturnya.

Punca utama mereka berang kerana niat jahat mereka untuk memalukan PM di depan rakyat Kelantan melalui ucapan Nik Aziz tidak kesampaian. Pengalaman lepas sudah ada, mengapa pula kita nak biarkan ianya berulang. Bodohlah seseorang itu kalau nak biarkan dirinya dipatuk ular di lubang yang sama sebanyak dua kali.

BEKALAN ELEKTRIK DISABOTAJ

Usaha untuk mensabotajkan majlis tersebut tidak berakhir disitu. Saya difahamkan juga bekalan eletrik yang terputus di stadium semasa Tok Pa hendak merasmikan majlis itu adalah sebahagian dari usaha sabotaj yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu.



KELANTAN KONONNYA DIJAGA PENGAWAL LANGIT DAN BUMI

Saya sungguh terkejut apabila membaca tulisan yang ditulis oleh exco tolol Kelantan di sini,kononnya hujan ribut yang melanda Kelantan semalam dan bekalan eletrik yang terputus di stadium adalah kerana eratnya Kelantan dijaga oleh pengawal langit dan bumi.

Saya tidak nafikan dan semua orang ramai tahu yang muka bumi ini dijaga oleh pengawal langit dan bumi. Bukan sahaja Kelantan, malah seluruh dunia. Sebagai orang Islam kita wajib percaya kepada Allah.

Tetapi kenyataan bangang dari exco tolol berkenaan bertujuan nak mengelirukan orang ramai. Walaupun tidak diberitahu secara terus terang dalam tulisannya tetapi dia cuba memberi gambaran kononnya Kelantan yang dipimpin oleh Nik Aziz ada 'mukjizat' atau karamah tertentu, sehinggakan orang yang mengusik atau menentangnya akan diberi balasan serta merta.

Kalau Kelantan erat dijaga oleh pengawal langit dan bumi tiadalah banjir besar yang melanda Kelantan setiap tahun sampai tenggelam bandar Kota Bharu.

Kalau Kelantan dijaga erat tiadalah kemarau panjang sampai berbulan-bulan melanda Kelantan hinggakan padi mati ,buah kayu tak menjadi dan bekalan air di Kelantan terganggu berbulan-bulan.

KEBERKATAN KEHADIRAN PEMIMPIN

Aku pun boleh kata kehadiran PM ke Kelantan semalam membawa berkat, kerana hujan turun dengan lebatnya setelah berbulan-bulan rakyat Kelantan menunggu hujan.



KUMPULAN GERILA ALA MILITAN DI KELANTAN

Habis cerita bab exco tolol, masuk pula cerita kononnya program ala- ala gerila telah wujud di Kelantan seperti yang diceritakan di sini. Dari Kota Bharu hingga ke Pengkalan Chepa mereka 'buru' PM. Perkara ini perlu diberi perhatian serius oleh Polis. Apakah Malaysia sudah menjadi seperti Sri Lanka ?

Sebelum ini kita sering mendengar nama gerila dikaitkan dengan Gerila Tiger Tamil Eelam di Sri Lanka. Tetapi sekarang nampaknya gerila juga telah wujud di Kelantan. Jangan biarkan pemimpin kita berada dalam keadaan bahaya. Polis harus siasat siapakah dalang di sebalik NGO yang bertindak sebagai gerila itu.

ALLAH MAHA BERKUASA - USAHA MEMALUKAN PM TIDAK BERJAYA

Sehebat-hebat perancangan manusia , hebat lagi perancangan Allah. Semua niat jahat PAS untuk memalukan PM di Kelantan tidak menjadi dan dipatahkan satu persatu.

Nik Aziz nak malukan PM dalam ucapan perasmian Kelantan Fiesta- Tidak menjadi

Nak sabotaj program PM di Stadium- Tidak menjadi

Nak buat program ala-ala gerila depan PM- Tidak menjadi.

Itulah wajah sebenar sebuah parti yang kononnya berjuang atas prinsip Islam. Perangai mengalahkan syaitan dan iblis.

PERLUKAN KELANTAN TERUS DIBANTU - DIBAWAH PAS?

Bila melihat apa yang mereka buat kepada PM, maka saya rasa cukup sudahlah Kerajaan Pusat nak tolong lagi Kerajaan Kelantan. Manusia seperti itu tidak perlu ditolong.

Sumber : Ruang Bicara Faisal

ANWAR TONTON VIDEO ELIZABETH WONG HISAP AISKRIM



ARTIKEL 1
SUMBER : http://medan-info-kita.blogspot.com/

Bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang yang juga Ahli Parlimen Bayan Baru, Yb Datuk Seri Zaharin Hashim, sekali lagi membuka tembelang Si Bangsat Anwar dalam sidang parlimen semalam...


Kali ini, Datuk Seri Zaharin menceritakan bagaimana Si Bangsat Anwar pernah memberitahu beberapa Ahli Parlimen PKR bahawa Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong mesti meletakkan jawatannya kerana berdepan dengan masalah moral.

"Shes morally unfit to be an exco and state assemblyperson, she must resign.." kata Si Bangsat Anwar apabila kecoh isu gambar gambar bogel Elizabeth bermain dalam alam siber tak lama dulu.

Apabila ditanya oleh beberapa rakan Ahli Parlimen PKR apakah Si Bangsat Anwar yakin bahawa Elizabeth tidak difitnah kerana besar kemungkinan gambar gambar yang sedang berlegar itu palsu dan hanyalah super imposed..?

Alangkah terkejutnya kesemua Ahli Parlimen PKR yang berada bersama Anwar ketika itu apabila Si Bangsat Anwar "mengaku" bahawa beliau 'sudah pun' menonton video klip adegan jijik Elizabeth bersama pasangannya..!!!

Tambah memeranjatkan lagi apabila Si Bangsat Anwar dengan selamba menyatakan beliau dah menonton aksi Elizabeth Wong "ice cream", mmmmmhhhh..!!!!!!



SUMBER GAMBAR : http://pakmie.blogspot.com/

Demikianlah kisahnya yang diceritakan oleh Yb Datuk Seri Zaharin yang sudah pun meninggalkan kapal karam PKR....

" Masa Anwar cerita tu bukan I sorang dengar, ada lagi Yb Yb lain, Zul Nordin pun ada, Datuk Kamarul Baharin sama Johari Abdul pun ada sekali..." tambah Datuk Seri Zaharin.

“Kami semua terkedu dengan kenyataan beliau itu.Malahan beliau nyatakan akan menunjukkan video itu kepada kami.

“Tapi hingga hari ini habuk pun tarak.YB Elizabeth Wong masih kekal dijawatannya. Sebaliknya YB Kulim Bandar Bharu (Zulkifli Nordin) yang mengkritik Menteri Besar Selangor ( Tan Sri Khalid Ibrahim) kerana mengekalkan YB Elizabeth Wong yang akhirnya dipecat daripada parti apabila cuba mempertahankan Islam.”

Patutlah Khalid Lembu Gagap bukan main sayang terhadap Eli Bogel..., sehinggakan tak mahu mengizinkan Yb Bukit Lanjan itu letak jawatan..! Agak agaknya Si Bangsat Anwar dah maklumkan kepada Khalid Lembu Gagap bahawa Eli pandai ice cream.., mmmmhhhh...!!!!


ARTIKEL 2
SUMBER :http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

Nota:-
Mengamuk sebab betul lah tu... marah sebab ada orang dedahkan... Anwar, you can cheat somebody everytime, you could cheat every sometimes but you cannot cheat everybody everytimes....


perhatikan kening anwar attaturk !kah kah kah
perhatikan nada suara attaturk ! kah kah kah
perhatikan muka attaturk ! kah kah kah

KENA PROVOK MUKA TERUS BERUBAH ! kah kah kah

hoi anwar mengamok ! kah kah kah
hoi anwar kantoi ! kah kah kah
kes apa ? kes wartawan RTM tunjal anwar pasal video aiskrim eli ! kah kah kah
tahniah tukimin,wartawan RTM anda hero rakyat !


LAKARAN KEJADIAN


MASIH MAHUKAH KITA BERADA DIBAWAH PIMPINAN YANG JELAS TIDAK BERMORAL... BERSEKUTU DENGAN GOLONGAN KAFIR HARBI... FASIK... KEMBALILAH PADA ISLAM SEBENAR...

JELAS HUKUM UNTUK KITA MENOLAK DAN KELUAR DARI MENYOKONG DAN TERLIBAT DENGAN GOLONGAN SEPERTI INI... MARILAH KE JALAN ISLAM SEBENAR...


ZULKIFLI NOORDIN DAN RAKAN RAKAN SUDAH... ANDA BILA LAGI...

" BETTER LATE THEN NEVER..."

MUKTAMAR PAS 56 : TERBONGKAR ISU DAN SKANDAL PAS

NASHARUDDIN DI’CAH KETING’ PAS KELANTAN ???

Para perwakilan selain PAS Kelantan, mempersoalkan mengapa gambar Nasharuddin tidak dipamerkan pada poster dan banner sewaktu berlangsung Muka Tamar ke 56. Nasharuddin pantas memberi jawapan selamat bahawa beliau tidak mahu sebarang gambarnya terpampang sewaktu persidangan. Pengerusi Lajnah Penerbitan Dewan Ulama PAS, Abdullah Abdul Razak berkata hanya gambar pemimpin tertinggi sahaja yang diberi keutamaan. Apakah Nasharuddin bukan salah seorang dari pemimpin tertinggi PAS?

Kemurkaan Nik Aziz masih belum terpadam kerana beliau merupakan pemimpin selain Haji Hadi yang bersetuju dengan penubuhan kerajaan perpaduan antara UMNO dan PAS. Masih terngiang di kepala Nasharuddin bagaimana murkanya Nik Aziz sehingga beliau dicabar untuk keluar dari PAS dan terus menganggotai UMNO. PAS Kelantan yang malu malu alah dengan Nik Aziz wajib akur dengan ‘boss’ mereka dan menghentam Nasharuddin bagai esok harinya kiamat. Penyakit ‘Cah Keting’ UMNO sudah menular ke dalam kem PAS Kelantan. Nasharuddin masih belum mampu menghilangkan mimpi ngeri ‘Cah Keting’ ciptaan Nik Aziz.

LAPORAN KEWANGAN PAS 2009 JAHANAM !!!

Poket PAS kini sudah ‘tenat’ apabila mencatat defisit kewangan sebanyak RM 200,000.00 sewaktu pembentangan oleh Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli . Perbelanjaan Muka Tamar Perak 2008 berjumlah RM 38,000.00 meningkat mendadak kepada RM 100,000.00 sewaktu Muka Tamar 2009 di Selangor. Dr Hatta Mohd Ramli terpaksa ‘spin’ dengan menyatakan PAS Perhubungan Negeri memberi ‘fund injection’ sewaktu Muka Tamar Perak 2008. Apakah PAS Kelantan tidak mempunyai dana mencukupi untuk membantu persidangan kali ini? Atau mungkin wang sebanyak RM 4,000,000.00 sudah ’dicuri’ dari dana negeri untuk projek ’Fitnah UMNO 2008’? Dr Hatta mungkin ada jawapannya.

Begitu juga dengan penubuhan 5 Kompleks PAS Malaysia yang diwar war di Hulu Klang, Gombak, naik taraf Taman Melewar, Sungai Merang dan Paya Indah. Ke mana menghilangnya ’dana’ tabung tabung yang diwujudkan selama ini? Sangkaan kita, mungkin hasil kutipan dari tabung tabung ini digunapakai untuk mendirikan masjid masjid di Kelantan. Namun, persoalan yang nyata tidak ada satu pun masjid didirikan oleh PAS di Kelantan. Ke mana ’menghilangnya’ hasil kutipan? Dr Hatta Ramli mungkin tiada jawapan !!!

PAS PENERAJU PAKATAN HARAM ???

Satu retorik yang maha hebat dibangkitkan sewaktu Muka Tamar ke 56. Para perwakilan sebulat suara mahukan Nik Aziz menjadi Peneraju Pakatan Haram berdasarkan ’track record’ cemerlang Nik Aziz di Serambi Mekah. Jika diambil kira dari segi kemunduran ekonomi, pertambahan pusat maksiat, pusat penyelududpan utama dan pelbagai elemen elemen negatif lain, Serambi Mekah sudah patut digelar Serambi Mukah !!!. Mungkin itulah ’track record’ yang cemerlang pada pandangan mulia PAS.

Walaubagaimanapun Nik Aziz dengan rendah diri menolak cadangan perwakilan dengan beranggapan Anwar Ibrahim lebih layak menerajui Pakatan Haram. Dengan alasan itu juga, Anwar Ibrahim ditawarkan jawatan sebagai Mursidul Am PAS kerana moral (moral?), ketahanan (ketahanan? tahan lama mungkin, prestasi anu yang cemerlang) dan ketokohan beliau. Mungkin ’Mind Game’ Nik Aziz akan menjadi jika sekiranya Anwar Ibrahim keluar PKR dan menerajui PAS. Apakah ’rakyat’ PAS akan bersetuju dengan cadangan Nik Aziz agar Anwar Ibrahim menjadi Mursidul Am yang baru, walaupun sehingga kini belum ada yang membantah melalui media massa (mungkin takut ... mungkin terlalu tunduk kepada Nik Aziz).

Cukup hebat pemikiran agung Nik Aziz kerana Serambi Mekah tidak akan menjadi Serambi Mukah, sebaliknya menjadi Serambi Zionist !!! Di mana logiknya PAS yang hanya mempunyai 23 kerusi Parlimen akan menjadi peneraju, sedangkan PKR mempunyai 25 kerusi Parlimen dan DAP sebanyak 29 kerusi Parlimen. Takut nanti Al Syeikh Karpal Singh berkata ”Langkah Kerusi Saya Dahulu” ... Pakatan Haram masih belum didaftarkan, pakatan tinggal pakatan !!!

NON MUSLIM MENJADI CALON PAS ???

Seperti artikel UMWM sebelum ini, PAS masih lagi membisu dengan Perlembagaan PAS Fasal 3 dan 4, Fasal 9 dan Fasal 6. Keghairahan PAS dengan penubuhan Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) yang menerima bukan Islam sebagai ahli dalam memastikan undi ke Putrajaya pasti akan memakan diri . Jika hanya setakat Majlis Syura PAS dan Haji Hadi melaungkan calon Non Muslim perlu menerima dasar PAS, berakhlak dan setia, bukankah ini sudah ’contradict’ dengan Perlembagaan PAS sendiri. PAS perlu mempercepatkan pindaan Perlembagaan sucinya agar sokongan Non Muslim bercambah bak cendawan di tepi sampah sarap. Pedulikan para perwakilan, undi sebenarnya lebih penting !!!

Pemimpin pemimpin PAS kini sudah ’terlepas cakap di saat akhir’ dan ’syok sendiri’. DHPP sudah pasti mengatur strategi untuk ’Cah Keting’ para pemimpin Melayu PAS mulai sekarang, strategi perlu betul dan dicampuraduk dengan lambakan wang ringgit untuk menjadi perwakilan. ’Rakyat PAS’ sekali lagi ‘dipanaskan bontot mereka’ dengan sikap ’brain dead with short term strategy’ Haji Hadi dan Majlis Syura PAS. Semakin terbukti ’matlamat menghalalkan cara’ menjadi wahid perjuangan PAS tanpa memikirkan pemimpin Melayu yang lebih layak untuk dijadikan calon. ”Terlajak perahu boleh di undur, Terlajak kata ... DHPP sudah bersiap bersedia”. Mungkin ada lebih baiknya PAS menukar nama PARTI untuk meraih sokongan undi ke Putrajaya. Contoh terbaik, PMC ... ’PARTI MENGHALAKAN CARA’.

KOK HILANG PAS ???

KOHILAL sudah menjadi isu sensitif yang perlu di’tutup buku’ dengan segera. Dua kenyataan ‘brain dead’ dari Haji Hadi dan Mohd Amar Nik Abdullah masih belum menjawab ketidakpuasan hati perwakilan bahkan ‘rakyat PAS’. Amat tidak logik apabila pemimpin tertinggi ‘membasuh tangan seberapa segera’ sebelum tercetusnya letupan api mala petaka. Cubaan untuk menutup ‘lubang’ kelemahan melalui alasan alasan ‘budak tadika’ disangkal dengan kenyataan rasmi Pengarah Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia, Datuk Mangsor Saad.

’Corporate Governance, Accountability, Transparency, Integrity’ beserta pelaburan tidak berhemah fakta sebenar berlakunya kerugian berjumlah RM 45,000,000.00. Kerugian ini sebenarnya adalah kerugian yang perlu ditanggung oleh 23,000 ahli di mana pelaburan mereka selama 20 tahun sudah ‘burnt into dust’. Amat malang bagi rakyat ingin menyandarkan kepimpinan ulama tersohor seperti ini untuk mentadbir negara jika politik dinafikan ada kaitan dengan ekonomi, harus dipisahkan.

Penafian sahaja tidak mampu mengembalikan wang pelaburan. Mustahil jika sekiranya salah kiraan menjadi ’Immaterial Financial Disclosure’. Seperti sudah sinonim apabila Laporan Kewangan PAS 2009 menjunam, wang kutipan dari tabung tabung ’hilang’ tidak dibahaskan dan kini kerugian besar KOHILAL. Apakah sudah ada tanda tanda penyelewengan kuasa, rasuah dan ’money game’ di dalam PAS. Tidak mustahil kerana juak juak PAS ini manusia juga ! ’Blinded by Ringgit Malaysia’ !. Para perwakilan dan ’rakyat’ PAS tetap ternganga jua.

LAWAK UDANG DI SEBALIK BATU !!!

Agak melucukan apabila Nik Aziz menegur sikap para perwakilan yang mengejek Perdana Menteri dan isterinya dengan alasan ia bertentangan dengan Islam. Nampak Nik Aziz cukup kesal dengan sikap tidak ‘Islamik’ pada Muka Tamar ke 56. Nik Aziz berkata gelaran buruk kepada seseorang tidak boleh digunakan dan haram hukumnya. Para perwakilan menjadi agak pening dengan fatwa ‘setengah masak’ Mursidul Am PAS ini. Tahun 1995, 1998, 2008, 2009 dibolehkan mencaci dan memaki, Tahun 2010 diharamkan pula? Cepatnya berubah! Agak skeptikal kerana Nik Aziz yang memulakan dahulu tradisi memaki hamun, berdoa yang bukan bukan juga dengan menggunakan alasan ianya ‘Islamik’. Nik Aziz kini sudah menjadi ‘Two Faces’ atau bermuka muka. Dengan perkataan yang lebih tepat, munafiq !

Apa sebenarnya Nik Aziz mahukan? Atau adalah segalanya kerana Perdana Menteri akan berkunjung ke Kelantan pada 16 Jun 2010. Kenyataan kenyataan yang kurang menyenangkan dari perwakilan mungkin akan ’menolak tuah dan buah tangan’ Perdana Menteri kepada Nik Aziz dan ’rakyat’ PAS. Nik Aziz cukup takut jika sekiranya UMNO akan mengambil peluang membuat ’bashing party’ kepada PAS. Rupa rupanya bukan disebabkan alasan sebagai seorang Islam, tetapi lebih kepada ’Menggunakan Ajaran Islam’. Cerdik rupanya tua nyanyuk ni! Nik Aziz kini sudah bergelar ’Pembela Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor’ ! Para perwakilan … tercengang …

PENGAJARAN DARI MUKTAMAR ke 56 ... KESIMPULAN ...

PAS semakin cerdik setelah mempelajari dan menghayati ajaran yang disampaikan oleh Anwar Ibrahim melalui kitab tersohor Anwar Ibrahim ... ’How To Be A Chameleon’. Jika tahun lalu Haji Hadi bertempik tiba masanya ‘Islam Memimpin’ dan kini menjadi ‘Islam Adil Untuk Semua’. Semuanya adalah gara gara penubuhan DHPP yang akan menjanjikan sokongan, undi dan yang paling ‘wahid’ … menuju puncak ke Putrajaya!

Dasar memperjuangkan Islam kini menjadi momokan kerana PAS sudah liberal ! PAS sudah menjadi sekular malah lebih sekular dari UMNO ! Proses liberalisasi di dalam PAS menjadikan PAS terpaksa melupakan nasib Islam dan bangsa Melayu apabila diminta supaya lebih lantang memperjuangkan pengukuhan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil dalam usul yang disampaikan oleh K Deepakaran, wakil DHPP. PAS tidak boleh lagi mendabik dada dan berbangga sebagai parti yang mempertahankan maruah Islam dan orang Melayu kerana dilihat terlalu berhempas pulas menyuarakan permasalahan Non Melayu dan Non Muslim. UMNO kini secara automatik sudah lebih layak bergelar Parti Memperjuangkan Islam dan Melayu.

Yang pasti, pengundi tradisi PAS sudah mula mengorak langkah beralih arah kepada UMNO. Tidak mungkin pengundi tradisi akan beralih arah kepada PKR dan DAP ! UMNO dilihat lebih menjamin nasib umat Melayu jika dibandingkan dengan PAS yang terus beralih arah kepada Non Melayu dan Non Muslim. Ironiknya, PAS sudah terlalu kabur pandangan demi sebuah undi yang maha hebat!

Mungkin selepas ini, Nik Aziz dan para ‘ularmak’ PAS di dalam saf Dewan Ulama PAS perlu menyelitkan nama nama mereka yang berada di dalam DHPP pada setiap bacaan doa. Tidak mustahil …

'Islam Fair For All' ... Retorik ! ... Penuh Retorik !

Sumber : Unit Media Wangsa Maju

BUKTI SIAPA KEPALA JUDI : ANWAR "HALALKAN" GUNA DAN NIKMATI HASIL MAGNUM CORPORATION

Si Bangsat Anwar BAPAK Kepada Lesen Judi

SUMBER : MEDAN INFO KITA



Berita Astro Awani menyiarkan sidang media bekas Pengarah Syarikat Magnum Corporation, Dato Nallakaruppan tengahari semalam.

Dalam sidang media tersebut, Dato Nalla menyatakan bahawa Si Bangsat Anwar TAK layak untuk memberikan sebarang komen negatif terhadap keputusan kerajaan meluluskan lesen Sports Betting kepada rakayat yang bukan beragama islam.

Sewaktu Si Bangsat Anwar menjadi Menteri Kewangan dan juga Timbalan Perdana Menteri, beliau "menghalalkan" dirinya untuk mengguna dan menikmati segala kemudahan yang boleh diperolehi dari Magnum Corporation.

Untuk menonton klip video berita Astro Awani, klik sini.

Ulasan sidang media oleh Utusan Malaysia, klik sini.

Sahabat blogger, Dr Novandri juga membuat ulasan beliau, klik sini.

DASAR LIDAH BERCABANG... JUDI DIJADIKAN ISU POLITIK... SEBENARNYA DIALAH KETUA JUDI SEBAB KEMBANGKAN OPERASI JUDI WAKTU DIA JADI TIM. PERDANA MENTERI DAN MENTERI KEWANGAN... SEKARANG BISING2 TAPI LUPA JUDI YG DIA BISINGKAN TU DIA YANG LULUSKAN & KEMBANGKAN... DAPAT HABUAN LAGI... HA KAN KINI TERBUKTI...

"MENGATA DULANG PAKU SERPIH, MENGATA ORANG DIA YANG TERLEBIH"


Thursday, June 17, 2010

PENDEDAHAN HUDUD - RETORIK POLITIK PAS DEMI DAPAT SOKONGAN

Sumber : HUDUD DAN NEGARA ISLAM … PAS MENGAKU JUGA AKHIRNYA

Unit Media Wangsa Maju

Sesuatu yang cukup menarik telah berlaku pada Muktamar PAS ke 56 hari ini. Ucaptama dari Haji Hadi mengaku PAS telah gagal secara mutlak menubuhkan Negara Islam dan Perlaksanaan Hudud.
Yang mampu diucapkan hanya ’cuba’ untuk berbuat demikian di Kedah, Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang mengikut lunas lunas perlembagaan negeri.

Ucapan penuh retorik sekali lagi dilambungkan oleh Haji Hadi kepada para perwakilan PAS.


Seperti kelaziman, PAS menyalahkan Kerajaan terutamanya UMNO kerana kegagalan PAS melaksanakan hukum hudud. Lagu lama kembali didendangkan dengan irama yang agak berlainan ...

Yang peliknya, Kerajaan terutamanya UMNO dipersalahkan kerana tidak memberi ’green light’ perlaksanaan hudud di Kelantan kerana pelbagai halangan dari Pusat dan perlembagaan negeri yang sedia ada.


Apa bezanya dengan ’cuba’ untuk berbuat demikian di Kedah, Selangor dan Pulau Pinang mengikut lunas lunas perlembagaan negeri. Adakah lunas lunas perlembagaan di Kelantan berbeza dari Kedah, Selangor dan Pulau Pinang?

Sekali lagi ’purist rhetoric’ menjadi intipati menarik kembali sokongan perwakilan PAS dan orang Melayu. Apakah DAP sudah bersedia menerima ’buah tangan’ dari PAS.


Sanggupkah Khalifah Lim Guan Eng Umar bersekongkol dengan Haji Hadi untuk meneruskan cita cita PAS. Bagaimanapula dengan reaksi Al Syeikh Karpal Singh menerima berita hebat ini... Mungkinkah kata kata azimat beliau ’langkah mayat saya dulu’ akan sekali lagi berkumandang di udara di zon pakatan pembangkang.


Atau adakah Al Syeikh Al Juburi Anwar Ibrahim akan menikus kembali selama 6 bulan sehingga berita panas ini kembali reda. Tidakkah ini akan menyebabkan kemurkaan kepada Tuan Guru Al Syeikh Nik Aziz... Janganlah dilukai kembali hati orang tua ini, kasihanilah beliau ... kelak Tuan Guru Al Syeikh Nik Aziz akan kembali mendendangkan lagu ’Celako! Celako! Celako!’.

’Islam Fair For All’ … Retorik! ... Penuh Retorik!

SUMBER INSPIRASI : malaysiandigest.com
http://www.malaysiandigest.com/news/36-local/4546-pas-admit

Friday, June 11, 2010

AHLI PALIMEN 'USTAZAH PAS' : SANGGUP UGUT DEMI TUTUP PRESTASI RENDAH

'Pegawai' ahli Parlimen buat aduan terhadap majikan

KOTA BHARU 10 Jun - Seorang kerani hari ini membuat aduan polis mendakwa majikannya, Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusof, mengugutnya kerana cuba mengemukakan laporan tentang prestasi majikannya kepada Pas pusat.

Lelaki berkenaan, Ahmad Syauqey Abdul Ghani, 35, yang mengaku sebagai pegawai khas kepada Anggota Parlimen tersebut membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Baharu, pada pukul 10.30 pagi ini.

Bercakap kepada pemberita selepas laporan selama 1 jam 15 minit itu dibuat, beliau mendakwa, majikannya mengugutnya melalui perbualan telefon dengan isterinya, Salwati Mohd Ariffin, 34, pada 5 Jun lalu.

Katanya, beliau mula berkhidmat dengan Siti Zailah awal Januari lalu.

Sementara itu ketika ditemui pemberita di muktamar ke-50 Dewan Muslimat Pas, Siti Zailah berkata, Ahmad Syauqey bukan pegawai khasnya tetapi kerani di pusat khidmat rakyat Parlimen Rantau Panjang.

Katanya, tugas kerani itu dipegang oleh isteri lelaki itu yang mengambil alih tugas tersebut tanpa memaklumkan kepadanya terlebih dahulu.

Ahmad Syauqey berkata, satu salinan laporan "pemerhatian" ke atas majikannya juga diserahkan kepada Ketua Dewan Muslimat Pas, Nuridah Mohd. Salleh pada 1.40 tengah hari selepas Muktamar Muslimat berhenti bersidang untuk makan tengah hari. - BERNAMA.

ULASAN :

Inilah wajah sebenar ahli PAS. Walau bertudung labuh atau berkopiah depa semua tetap manusia yang ada nafsu shahwat, keinginan terhadap keduniaan harta pangkat dan kekayaan... mereka tidak maksum...jadi ingatlah PAS ialah parti politik dan bukan AGAMA! yg harus diikut secara buta tuli... yang salah tetap salah jangan kerana sebab PAS... sanggup memutar belitkan Alquran & Al Hadis semata-mata kerana hendak menghalalkan perbuatan mereka... ingatlah Allah maha kaya dan berkuasa...

HASAN ALI PEMIMPIN LEMAH IKUT TELUNJUK DAP @ KAFIR HARBI

HASAN ALI HARUS AKUI DIA PEMIMPIN LEMAH LAGI BACOL !


oh oh..hasan ali hari ini telah saman zahid hamidi,zainal sakom dan portal agendadaily kerana kononnya memfitnah beliau sewaktu prk hulu selangor. DISINI

dalam kandungan saman tersebut, hasan ali kata 3 individu yang disamannya itu telah mengaibkan,memalukan,menyebabkan imejnya tercalar kerana menuduh beliau menggunakan khutbah jumaat pada prk hulu selangor untuk berpolitik... senyum!


kah kah kah

hasan ali tercalar imej ? kah kah kah
hasan ali pas, malu kerana difitnah ? kah kah kah
boleh jalan la hasan ali. rakyat selangor memang dah tahu kau ni memang pemimpin bacol ! lemah! dan ikut telunjuk DAP @ Kafir Harbi... nak bukti he he he???

lupa ke akan kisah rampasan arak di seksyen 8 beberapa bulan lepas ?

MBSA rampas arak, ronie liu bantai MBSA.. kau pulak wahai hasan ali, bising-bising konon nak jadi hero Islam..last-last kau peluk jugak ronie liu tu !

hasan ali, sudah terbukti memang kau hipokrit dan pemimpin bacol, jadi takpayahlah nak bising-bising kononnya maruah kau tercalar !

boleh jalan da !

ISU JUDI : KELIRU? IKUTI ULASAN NIK AZIZ DAN MAT SABU

Nik Aziz Pernah Lulus 44 Lesen Arak, Anwar Pernah Lulus 9 Jenis Judi

Kerajaan PAS Kelantan pimpinan Nik Aziz Nik Mat pernah meluluskan 44 lesen arak di negeri Kelantan. "PAS mengakui meluluskan 44 lesen penjualan arak di negeri ini dan tidak berhasrat untuk mengharamkan penjualan minuman itu dengan alasan Islam tidak menegah masyarakat bukan Islam menikmatinya" demikian ulasan pihak kerajaan negeri Kelantan.

"Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila minum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan kerajaan mengambil duit dari mana." - kata Nik Aziz dalam Utusan Malaysia, 26 November 1994.


"Pada mula saya masuk dahulu saya dapati daripada empat jenis judi dikeluarkan tetapi apabila Anwar menjadi Menteri Kewangan, judi yang telah dihalalkannya telah bertambah menjadi sembilan jenis termasuk judi lumba kuda. Dahulu ada tiga tempat judi lumba kuda iaitu Ipoh, Pulau Pinang dan Kuala Lumpur. Apabila dia menjadi Menteri Kewangan, ia telah bertambah di Sabah sehingga menimbulkan kemarahan ahli-ahli Parlimen di sana dan juga menimbul bantahan di Sarawak apabila judi lumba kuda juga hendak diwujudkan di sana.

Begitu juga Genting Highlands menjadi pusat judi ketiga besar di dunia sekarang di bawah Menteri Kewangan yang berkuasa sekarang ini. Jadi, apabila saya ceritakan perkara ini kepada Jemaat Islami itu, mereka terkejut" demikian ulas Mohammad Sabu
pada 14 Jun 1998, jam 11.15, di pejabat urusan TAMADUN. Anwar Ibrahim pernah luluskan empat jenis judi dan judi lumba kuda semasa menjadi Menteri Kewangan, Nik Aziz pula pernah luluskan 44 lesen arak di Kelantan. Cerita ini mungkin tidak diketahui oleh orang-orang PAS dan PKR. Apa pendapat mereka jika tahu cerita ini?

PENDEDAHAN : KENALI LITTLE NAPOLEAN PKR YG DIMAKSUDKAN WEE CHOO KEONG

Siapakah dia Little Napolean dalam PKR?

Ada 8 pemimpin yang merupakan key players dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR). Ahli Parlimen Wangsa Maju yang merupakan bekas ahli PKR, Wee Choo Keong pernah mengelarkan kesemua lapan mereka ini sebagai Little Napoleon.

Walaupun hubungan sesama mereka ada yang dingin, namun yang pasti, mereka ini yang juga dikenali sebagai G8 dalam PKR adalah kumpulan yang menentukan hala tuju parti itu. Ada pihak berkata bahawa Anwar juga merasai tekanan yang amat hebat daripada G8 ini.

Jika anda tertanya-tanya siapakah Little Napoleon atau G8 dalam PKR seperti yang pernah dimaksudkan Choo Keong, maka senarainya adalah seperti berikut;

1. Azmin Ali

2. Fuziah Salleh

3. Saifuddin Nasution


4. Tian Chua


5. Gobala Krishnan

6. Sivarasa

7. Zaid Ibrahim

8. Khalid Ibrahim

Dah 8, kenapa ada Kak Wan?
Tidak ... dia mangsa liwat pertama

Inilah Little Napoleon yang dimaksudkan oleh Wee Choo Keong.

Mereka ini adalah penentu dasar-dasar dalam PKR - Apa-apa sahaja berkaitan PKR ditentukan mereka berlapan.

Gelaran G8 yang diberikan kepada mereka adalah akronim kepada lapan negara ekonomi terbesar dunia. Simbolik kepada kuasa dan kedudukan yang dipegang G8 PKR itu.

Apa sahaja yang diinginkan oleh G8 ini akan disalurkan kepada Anwar melalui Azmin dan Anwar akan mengikut kehendak mereka.

Percaya atau tidak, mereka ini begitu berkuasa dalam PKR sehinggakan apa yang diputuskan Majlis Tertinggi PKR pun boleh berubah bila sampai kepada puak-puak ini.

Secara tidak langsung, mereka ini memiliki kuasa untuk mempengaruhi perjalanan PKR.

Kuasa tidak terhad yang dipegang 8 nama di atas itu adalah punca utama mengapa ramai pemimpin PKR lain keluar meninggalkan parti itu.

Satu contoh bagaimana kumpulan G8 ini mengusai PKR dalam dilihat beberapa bulan lalu apabila Kumpulan jawatankuasa disiplin PKR yang membincangkan mengenai sokongan terbuka Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu (ketika itu dalam PKR), Zulkifli Noordin terhadap larangan penggunaan kalimah Allah.

Kesemua ahli jawatankuasa berkenaan dicalonkan oleh kumpulan G8 dan tujuan mereka bertindak demikian adalah untuk memastikan Zulkifli Noordin dibuang.

Dan pengaruh mereka semakin kuat sejak Anwar dibelenggu pelbagai masalah peribadi terutama kes liwat.

Jadi umumnya, Parti Keadilan Rakyat tidaklah seadil mana pun kepada rakyat...ia adil kepada 8 yang berkuasa dalam diam itu sahaja sebenarnya.....fikirlah sendiri.

SKANDAL KOHILAL : 'USTAZ' PAS SONGLAP WANG UNTUK BERGAYA???

Muktamar PAS ke 56: Macam mana Ko-Hilang ... salah kira?


Kohilal tersilap ‘pengiraan pelaburan’

Utusan Malaysia

KOTA BHARU 7 Jun – Kerajaan Pas Kelantan mengakui kerugian yang ditanggung oleh Koperasi Al-Hilal Berhad (Kohilal) adalah kerana ‘silap pengiraan’ dari segi urusan pelaburan.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah bagaimanapun menegaskan, ia tiada kaitan dengan salah laku pengurusan dan keadaan masih terkawal.

Sehubungan itu, katanya, kegiatan koperasi yang didokong oleh puluhan ribu ahli parti itu telah dibekukan buat sementara waktu bagi penyusunan semula pasukan pengurusan.

"Masalah Kohilal sama seperti masalah perniagaan lain yang melabur dengan risiko yang perlu ditanggung sama ada untung atau rugi tetapi ia tidak ada kena mengena dengan salah laku pengurusannya,” jelasnya.
.

SINDROM TERKINI : KAUM CINA KONON BERLAGAK BAIK

Cina DAP anti judi ... jangan pura-pura alim!


Judi Bolasepak: Bila Cina Berlagak Alim

Malaysia Instinct

Di Malaysia sekarang ini ada sejenis angin yang sedang bertiup kencang dalam masyarakat Cina.

Ia adalah angin perasan baik dan alim.

Entah mengapa...sejak pilihan raya umum ke-12 yang lalu masyarakat Cina di negara ini merasakan mereka sangat baik dan bangsa yang tersangat suci.

Asyik duk mengutuk dan komplen kepada kerajaan mengenai kejadian jenayah di negara ini.

Bagi mereka, segala macam jenayah dan segala macam keburukkan yang ada kini umpama datang dari kaum lain terutama Melayu.

Sedangkan hakikatnya , kalau ada jenayah ragut umpamanya jika dilakukan oleh seorang penagih dadah berbangsa Melayu, maka malaun Cina yang menjadi pengedar dadah itulah yang sebenarnya punca kepada kejahatan berkenaan.

Adalah menjadi rahsia terbuka bahawa hampir keseluruhan pengedar dadah di negara ini adalah berbangsa Cina.

Kalau ada pengedar dadah Melayu pun, kepalanya tetap Cina.

Jadi kalau ada peragut atau penagih yang melakukan jenayah, puncanya daripada Cina-cina yang berlagak alim ini jugak.

Begitu juga dengan budaya rasuah....bangsa yang asalnya banyak duit untuk diberikan rasuah adalah Cina jugak.

Mereka merasuah polis untuk tidak disaman, merasuah pegawai kerajaan untuk kontrak dan sebagainya.

Dan perangai itu masih kekal sehingga hari ini.

Tetapi kini mereka juga menyalak menyalahkan pegawai-pegawai polis Melayu sebagai kuat rasuah. Mereka lupa merekalah yang menyemarakkan budaya berkenaan sejal awal.

Itu belum mengambil kira jenayah pelacuran dan rumah-rumah urut yang bertebaran di negara ini kini. Secara langsung menyumbang kepada gejala buang bayi dan perzinaan.

Judi mesin kuda dan nombor ekor haram dan sebagainya pun semua puak mata sepet ini punya kerja.

Harimau di rimba kita semakin kurang pasal puak ini percaya kalau makan batang harimau, batang dia pun boleh kuat....sungguh menyedihkan.

Banyak lagilah yang boleh dikaitkan terus dengan puak yang perasan bagus ini.

Namun mereka tak nampak (atau buat-buat tak nampak) segala kejahatan mereka. Mereka letakan semua kesalahan di bahu orang lain.

Dalam erti kata lain, mereka kini ada pemikiran holier than thou atau aku lebih mulia pada kau.

Orang lain semuanya jahat tetapi dia sangat mulia.

Pundek lu la....

Satu lagi bukti yang mereka perasan macam baik sangat adalah dalam isu judi pertandingan Piala Dunia.

Entah mengapa banyak pula Cina yang tak puas hati dengan cadangan kerajaan untuk membenarkan pertaruhan bola sepak dilakukan sempena Piala Dunia kali ini.

Sejak bila Cina dah mulia sangat dan tak mahu judi? Atau mereka ini ketagih untuk berjudi haram sahaja?

Pernah ada orang memberitahu penulis satu pepatah pasar punya yang berbaunyi ..."Tarak judi tarak Cina"

Mungkin bantahan ini didalangi tokey-tokey judi haram...entah le.

Yang pasti, entah mengapa dalam isu ini tetiba sahaja ada ramai sangat Cina alim kat Malaysia.

Ini pasti ada hubung kait dengan pemikiran holier than thou yang sedang merebak dalam pemikiran bangsa Cina di Malaysia.

Tetiba mereka melihat judi sesuatu yang amat buruk dan perlu ditentang.

Tentangan ini disemarakan oleh parti Cina seperti DAP.

Sedangkan bangsat-bangsat dalam DAP ini adalah antara kaki judi terhebat.

Namun, bila kerajaan putuskan untuk halalkan judi piala dunia melalui Ascot Sport Sdn.Bhd., ada pulak puak Cina Malaysia mula menunjuk baik.

PUTIK (PUSAT TARBIYAH ISLAMIYAH KELANTAN) - HASIL RASUAH BALAK

Artikel Asal : Blog The Unspinner

Muktamar PAS ke 56: Dewan Muktamar hasil rasuah balak?

Dewan rasuah balak?

PAS dipercayai telah menghalang blogger-blogger yang bukan dari geng-geng mereka dari memberi liputan. Kami mendapat satu e-mel. Penghantar orang lain tapi mesejnya seolah-0lah dari blogger terkenal Kickdefella. Bunyinya berikut:
Blogger lebih mulia dari PAS. Blogger tak perlu masuk bangunan PUTIK (Pusat Tarbiyah Islamiyah Kelantan) yang dibuat dari duit rasuah balak hasil pemberian 12,980 ekar di Ulu Nenggiri dan Relau kepada Liew Ah Kau @ Simon. Itu saja respons yang perlu blogger jawab berhubung sekatan bagi blogger membuat liputan muktamar.
Huh kau ... pecah lubang! Dewan Muktamar PAS adalah hasil rasuah.

Kalau ada apa-apa cerita menarik, hantar di unspinner@gmail.com. Berita e-mail tidak garenti sahih.

STRATEGI PSY-WAR STRATEGIS PAKATAN RAKYAT


Artikel dari Gerakan Anti PKR



2 hari lepas,satu badan penyelidik bebas iaitu merdeka center telah menaik tarafkan graf populariti najib di khalayak media.

populariti najib telah meningkat naik sejak menduduki tahta kerusi perdana menteri. bayangkan tidak sampai setahun, peningkatan populariti ds najib mencanak naik dari 34% ke 72%.

atas platform dan barometer apa yang merdeka center gunakan untuk melayakkan pemberian bonus politik besar kepada populariti najib ?

adakah cukup dengan kajian menggunakan kaedah panggilan telefon secara rawak bisa memungkinkan indikasi secara jujur sokongan rakyat terhadap najib atau kaedah berdasarkan keputusan undian pilihanraya yang lebih tepat untuk dijadikan signal sokongan ?

adakah kajian peningkatan ini membayangkan citarasa rakyat yang tepat berpuas hati dengan prestasi najib atau kajian merdeka center ini punyai muslihat tersembunyi ?

apa yang jelas kajian merdeka center, terus terang tiada kredibel dan punyai muslihat untuk menjahanamkan karier politik najib.

secara umum kajian merdeka center yang memberikan graf sokongan yang meningkat dari kaum cina cukup memuskilkan aku. atas dasar apa ,bukti yang bagaimana merdeka center boleh berani melambungkan graf sokongan cina terhadap najib ?

kajian merdeka center jika dibandingkan dengan pola pengundian undi cina dalam pilihanraya cukup jauh bezanya.

sejak daripada prk parlimen kuala trengganu,pkr parlimen bukit gantang,prk parlimen hulu selangor dan prk sibu,jelas signal pengundi cina sebenarnya memihak kepada calon pakatan dan mereka menolak najib.

kuala tengganu pengundi cina di bandar telah memenangkan wahid endut.bukit gantang hampir 85% pengundi kuala sepetang memilih nizar. begitu juga yang berlaku di hulu selangor dan lebih teruk di sibu.

jadi,apa muslihat besar untuk merdeka center tiba-tiba mahu melambungkan bontot najib kononnya dia mendapat sokongan secara total dari cina? merdeka center pembohong.

siapa di belakang merdeka center ? dia adalah ibrahim sufian. anak didik khalid jafar liberalis melayu dan rakan propaganda anwar.khalid jafar bekas bos besar institut kajian dasar (IKD) yang menjadi badan think tank semasa anwar menjadi timbalan perdana menteri.

khalid jafar pernah meletakkan taraf nabi muhammad saw sama dengan district officer (DO) sewaktu pembentangan kertas kerja di IKD beberapa tahun yang lepas.

ibrahim sufian banyak terhutang budi dengan khalid jafar,banyak buku ibrahim sufian ditaja oleh khalid jafar.

serangan politik anwar bukan sehala. ia banyak hala. samada secara direct,halus,belakang dan segalanya asalkan matlamatnya mahu menumbangkan musuh tercapai.

begitu jugalah seperti yang sedang berlaku sekarang. anwar memuji najib dengan faktual kajian dan angka-angka palsu, bikinan NGO peliharaan beliau seperti merdeka center.

cukup hairan, apabila statistik palsu sokongan rakyat terhadap najib juga menjadi berita utama dalam web anti najib seperti malaysiakini dan malaysian insider.

apa kejadahnya untuk seorang musuh mempopularkan nama musuhnya. bodoh atau sengaja dirancang dengan tipu muslihat yang cukup rapi. matlamat mahu melalaikan najib.

merdeka center punyai kaitan dengan propagandis anwar bernama bridget welsh. di mata masyarakat bridget dikenali sebagai profesor di john hopkins universiti ,yang membuat kajian tentang politik asia tenggara dan malaysia. kita tahu bridget welsh adalah seorang agen CIA.

di belakang bridget welsh lah terdapatnya funder utama merdeka center.merdeka center dibiayai oleh IRI (international republican institute) dan FNST (Friedrich Naumann Stiftung ).

anwar punyai kaitan langsung dengan kesemua individu dan agensi di atas. apa untungnya untuk kesemua agensi diatas menyatakan sokongan dan memuji musuh anwar iaitu najib, jika ia tiada muslihat di sebaliknya ?

najib, tolong jangan percaya cakap barua zionis ni. kajian merdeka center bersikap palsu dan penuh tipu daya.

kajian bloger lagi tepat. macam kami. kami cakap tak pandang kiri kanan. kalau betul kami sokong, kalau salah kami balun.

seperti contoh, kajian dan jangkaan kami pada pru ke 13 nanti. kalau tiada rombakan dalam pimpinan umno selangor, jangan harap umno boleh rampas selangor balik pada pru ke 13 nanti !

sewajarnya... sebaiknya, serangan ke atas pakatan selangor 'diswastakan' kepada kami. kami ada paper work,kami ada bahan,kami ada xxxxxx.kami boleh tonggang ter balikkan pakatan selangor dalam masa 6 bulan ! detail tak boleh cerita dalam blog. ini rahsia perniagaan.
.
.

PARLIMEN KECOH : PEMBANGKANG BUAT CERAMAH KUTUK KERAJAAAN

Parlimen atau Dewan Rakyat sepatutnya dianggap mulia oleh semua wakil rakyat.

Bagaimanapun, sejak tsunami pilihnaraya umum Mac 2008 pemimpin atau wakil rakyat dari parti pembangkang kerap menyalahgunakan Parlimen demi mencapai agenda politik masing-masing.

Tengahari Rabu, Parlimen sekali lagi kecoh dengan tindak tanduk Ahli parlimen pembangkang mengambil kesempatan mengadakan ceramah menghentam kerajaan dan Barisan Nasional (BN).

Insiden tegang di bilik rehat VIP Dewan Negara itu menggambarkan seolah-olah pembangkang yang sudah menguasai kerajaan dan mereka bebas berbuat apa mereka suka tanpa mempedulikan peraturan dalam kawasan bangunan Parlimen.

Semuanya gara-gara tindakan Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat, M.Kulasegaran menjemput sekumpulan 50 orang ahli dikatakan daripada sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) ke bangunan Parlimen jam 12 tengahari.


Pihak pengurusan Parlimen membenarkan Wakil Rakyat itu menggunakan bilik rehat tersebut kerana menyangka jemputan wakil rakyat terbabit adalah bagi tujuan perbincangan isu meritokrasi dan biasiswa membabitkan kaum India.

Bagaimanapun, Ahli Parlimen PAS Bukit Gantang Datuk Seri Nizar Jamaluddin yang berucap dalam majlis itu dikatakan menghentam kerajaan serta BN dan cuba menanamkan perasaan benci ahli-ahli NGO yang hadir kepada kerajaan.

Kebetulan, beberapa Ahli Parlimen dari Kelab Penyokong Kerajaan (BNBBC) berada di ruang tetamu luar bilik rehat itu sedang berbincang dan terdengar bekas Menteri Besar Perak itu mengecam kerajaan.

Antara Ahli Parlimen yang berada di situ Datuk Bung Mokhtar Raden (BN-Kinabatangan), Datuk Idris Haron (BN-Tangga Batu), Datuk Ismail Kassim (BN-Arau), Datuk Shamsul Anuar Nasarah (BN-Lenggong) serta Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Rashid Shirlin.

Menurut Idris, beliau mendengar dengan jelas pemimpin pembangkang itu mengecam kerajaan.

Beliau mendakwa, antara lain Nizar menyatakan kerajaan hari ini tidak boleh dibenarkan terus memerintah kerana menzalimi rakyat dan turut mengecam UMNO.

“Ahli Parlimen Bukit Gantang turut menyebut perkataan celaka dan menyumpah seranah terhadap kerajaan dan Barisan Nasional,” katanya ketika mengadakan sidang media selepas insiden tersebut.

Idris berkata, beliau masuk ke bilik rehat tersebut untuk menegur kenyataan Nizar manakala Bung Mokhtar masuk ke Dewan yang masih bersidang untuk mencelah memaklumkan perkara itu kepada Speaker Dewan Rakyat.

Bagaimanapun, Idris turut dikecam oleh Nizar dan Kulasegaran malah ada ahli NGO terbabit menghalau bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi itu keluar dari bilik tersebut dengan alasan perjumpaan itu tertutup dan pemimpin UMNO tidak diundang.

Ketika ini berlaku tolak menolak dan pertikaman lidah sebelum pihak kawalan keselamatan Parlimen serta anggota polis datang mententeramkan keadaan.

Menurut Idris, beliau bukan menganggu perjumpaan itu seperti didakwa oleh pemimpin pembangkang tetapi mahu menegur tindakan mengadakan ceramah politik di tempat yang tidak dibenarkan.

“Saya mahu mempertahankan kemuliaan dewan ini (Parlimen). Saya juga nak ingatkan pihak terbabit jangan sampai kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa,” katanya.

Sementara itu Bung Mokhtar menjelaskan, Dewan Rakyat tidak sepatutnya dicemarkan orang luar dan kecewa tindakan ahli parlimen Ipoh Barat mengadakan perjumpaan politik di Parlimen.

Katanya, ada perkataan berunsur rasis disebut dalam perjumpaan dan ketika kekecohan tersebut.

“Saya sudah mengemukan usul kepada Speaker untuk menubuhkan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen bagi menyiasat siapa punca kejadian tersebut dan mahu mereka yang terbabit dikenakan tindakan sama seperti insiden beberapa Pemuda UMNO yang didenda kerana dikatakan cuba menghalang wakil rakyat pembangkang,” katanya.

Kulasegaran pula menjelaskan ianya hanya satu perbincangan mengenai rasa tidak puas hati berhubung kuota biasiswa JPA dan kemasukan ke kolej matrikulasi antara kaum di negara ini, dan pihaknya telah cuba mengadakannya di bilik lain di Parlimen tetapi dimaklumkan tiada bilik kosong, kecuali ruang rehat anggota Dewan Negara.

"Ini adalah tempat yang rakyat boleh datang, bukan hanya terhad kepada mereka yang tertentu," katanya yang mendakwa telah menjemput wakil MIC untuk menghadiri perbincangan itu tetapi tidak ada yang hadir.

Antara pemimpin pembangkang yang berada dalam perjumpaan itu adalah Lim Kit Siang serta Gobind Singh Deo.

Dalam pada itu, Speakar Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang mendengar usul tersebut meminta masa untuk mendapatkan laporan berhubung kejadian itu sebelum membuat keputusan.

Bekas Pengerusi BNBBC yang juga Ahli Parlimen Johor Bharu Datuk Seri Shahrir Samad turut kecewa melihat gelagat Ahli Parlimen pembangkang berbuat sesuka hati berceramah di dalam premis bangunan Parlimen.

Beliau yang juga bekas menteri dan sudah lama menjadi Ahli Parlimen berkata dimasa lampau hal-hal ‘ luar biasa’ seperti ini tidak pernah berlaku.

“ Jangankan di kawasan rehat Dewan Negara malah di kawasan letak kereta Parlimen sesiapapun tidak boleh berceramah baik dari pembangkang ataupun Barisan Nasional.Dalam pagar kawasan Parlimen ada peraturan dan mesti dihormati.

“Ruang berceramah bagi Ahli Parlimen dalam kawasan ini ialah di dalam sidang Dewan Rakyat,”ujarnya.

Dipetik dari Agenda Daily

Ini bukan kes pertama, tahun 2008 Gobalakrishnan pernah membawa geng-geng hindraf menyambut hari jadi di bangunan parlimen.
.
.

PENGKHIANAT CHUA JUI MENG : JOHOR TARIK DARJAH KEBESARAN

Johor tarik balik gelaran Datuk Chua Jui Meng

Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Datuk Chua Jui Meng telah diarahkan memulangkan dua darjah kebesaran negeri Johor yang masing-masing membawa gelaran Datuk dan Datuk Seri.

Chua yang juga bekas menteri kesihatan mengesahkan bahawa beliau telah dihubungi setiausaha Istana Johor, Datuk Rahim Ramli supaya memulangkah darjah kebesaran itu hari ini.

Dua darjah kebesaran yang ditarik balik itu ialah "Dato Paduka Makhota Johor" dan "Dato Seri Makhota Johor"."(Abdul Rahim) beritahu saya bahawa dua gelaran datuk saya telah ditarik balik," kata Chua kepada Malaysiakini hari ini.

Chua (gambar) sebelum ini menerima anugerah tersebut daripada Almarhum sultan Johor, Tuanku Mahmud Iskandar.

Anugerah berkenaan membawa gelaran 'Dato Paduka Makhota Johor' dan juga 'Seri Paduka Mahkota Johor".

Chua juga berkata Abdul Rahim enggan memberitahunya sebab di sebalik pelucutan gelaran tersebut kerana istana tidak diwajibkan mendedahkannya.

Chua yang juga bekas ahli parlimen Bakri selama penggal merupakan naib presiden MCA sebelum meninggalkan parti itu pada 2008 apabila gagal merebut jawatan presiden. Beliau mengganggotai PKR pada 2009.

Masih bergelar 'Datuk'

Chua bagaimanapun masih mengekalkan gelaran Datuk memandangkan beliau menerima dua lagi darjah kebesaran daripada Pahang dan Selangor, masing-masing pada tahun 2002 dan 2003 yang membawa gelaran tersebut.

Tindakan ke atas Chua itu pada mulanya diura-urakan oleh timbalan presiden PKR Senator Syed Husin Ali yang menyebarkannya melalui lawan sosial Twitter beberapa hari lalu.

Chua yang enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu sekadar berkata, beliau akan mengeluarkan satu kenyataan selepas menerima surat rasmi daripada Istana Johor.

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

KEMUNCAK PERJUANGAN MANUSIA MUNAFIK ANWAR IBRAHIM

PENAFIAN

Laman ini tidak bertanggungjawab atas hasil penulisan yang dipetik dari sumber lain serta manipulasi pihak lain yang menggunakan bahan yang disiarkan disini. Laman bertujuan mengumpul maklumat sebagai saluran informasi dan media alternatif mencurahkan idea demi negara.